Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question ok...

den er ikke for svak det vet jeg, hifi-klubben rådet meg om og kjøpe den forsterkeren vis jeg skulle ha hjemme kino. men det ble nok for tungt siden jeg skulle teste de ordentlig så jeg hadde på full bass men hva er feil siden jeg ikke får lyd nå ?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinvegaxls
    den er ikke for svak det vet jeg, hifi-klubben rådet meg om og kjøpe den forsterkeren vis jeg skulle ha hjemme kino. men det ble nok for tungt siden jeg skulle teste de ordentlig så jeg hadde på full bass men hva er feil siden jeg ikke får lyd nå ?
    det er jeg litt usikker på siden det ikke har skjedd med meg. men det kan jo hende at det er utgangene det har skjedd noe med. så er det jo sikringer på høytalerne bak se på de om den kan være svart. test noen andre høytalere på den.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Hvorfor i all verden skriver du det her? Komponent er mye verre enn hdmi. Du kan ikke gjøre så mye med det. (tror jeg.)
    Da tror du veldig feil. Komponent er så godt som identisk bildemessig med HDMI. Det skal godt la seg gjøre å se forskjell. Det kommer i stor grad ann på hvilken kilde og hvilken tv man benytter.

HDMI har dog noen fordeler med tanke på bilde og lyd i samme kabel samt støtten for HD lyd formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question :p

Alt funker nå har ikke peiling på hva det hvar, men alt funker nå så er det engentlig noe og bry seg om da ???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question kw eller cxa

Skal i nærmeste framtid ha xls-215, så jeg lurte på ossen forsterker jeg burde dra de med ???

CERWIN-VEGA CXA-8 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

CERWIN-VEGA CXA-10 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

CERWIN-VEGA A2,6KW - FINN Torget

hva burde jeg velge ???

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal i nærmeste framtid ha xls-215, så jeg lurte på ossen forsterker jeg burde dra de med ???

CERWIN-VEGA CXA-8 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

CERWIN-VEGA CXA-10 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

CERWIN-VEGA A2,6KW - FINN Torget

hva burde jeg velge ???

nå er det jo ingen som har hørt de nye forsterkerene til CV men som jeg tror og mange andre så er det fake watt 550 watt i 8 ohm tror jeg lite på. men det er jo cv som har laget de og ikke andre.

den forige modellen hadde CV funnet en annen forsterker og bare satte CV merker på og forandre på viftene til mere hifivenlig. Og jeg tror egentlig 2.6 KW2 tar den i effekt og dynamikk og bass. men jeg er veldig spent på hvordan de kommet til å bli så de må testes.

og ville neppe betalt 8000 kr når du får en perfekt en på finn.no til 5000 som kansje kan være bedre og

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt funker nå har ikke peiling på hva det hvar, men alt funker nå så er det engentlig noe og bry seg om da ???

Spiller du like hardt igjen vil det samme skje, jeg har selv opplevd noe lignene for noen år siden med at forsterkarn har gått seg varm.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Spiller du like hardt igjen vil det samme skje, jeg har selv opplevd noe lignene for noen år siden med at forsterkarn har gått seg varm.
    hadde jeg vært han, så ville jeg solg den NADen og kjøpt en effekt. han kan jo se på nad 272 som driver de godt. eller 275 vis han har penger da. hjemmekinoene til NAD er vell ikke så strømsterk ???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question bra ?

En kamerat lurte på om det blir bra med xls 6, xls 12s og xls-6c ?
    han har allerede xls-6

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Testet ?

Hei, er det noen som har Fått testet de nye Cerwin effekt'ene ? Lurer litt på CXA-10

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat lurte på om det blir bra med xls 6, xls 12s og xls-6c ?
    han har allerede xls-6

jepp står i stua mi samme opp settet... yamaha og nad har 3 272 som effekt og spiller som rakarn her i gården...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp angående forsterker! :)

Jeg har et par xls 15 og et par dc 15 (Cerwin vega såklart) Kan noen anbefale en forsterker/forsterker som kan dra alle 4? er litt kjipt og bare bruke 1 par om gangen

Takk for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cv-marius
    Jeg har et par xls 15 og et par dc 15 (Cerwin vega såklart) Kan noen anbefale en forsterker/forsterker som kan dra alle 4? er litt kjipt og bare bruke 1 par om gangen

Takk for svar
    Kjøp 2x CXA-10 da vel?! Disse kan jo "Linkes" så det blir 4 kanaler (4x550watt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger litt hjelp jeg og :)

Har et par med cerwin vega xls 15 og cerwin vega dc 15, har noen forslag om hvordan forsterker og effektforsterker jeg burde kjøpe*? bruker en 23 år gammel fisher forsterker nå kan bare dra 2 av høytalerene :/

Takk for svar kan godt svare på melding :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cv-marius
    Har et par med cerwin vega xls 15 og cerwin vega dc 15, har noen forslag om hvordan forsterker og effektforsterker jeg burde kjøpe*? bruker en 23 år gammel fisher forsterker nå kan bare dra 2 av høytalerene :/

Takk for svar kan godt svare på melding :-D
    Kjøp 2x CXA-10 da vel?! Disse kan jo "Linkes" så det blir 4 kanaler (4x550watt).
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først peng !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har rå til å bruke litt meir penger på forsterkar så kan eg berre anbefale NAD watt til CV. Spela utrolig fint ilag etter mi meining. Har prøvd litt forsjellig og hvis budsjettet er stort nok så ville eg har gått for:

NAD C165BEE - PreAmp
    2x NAD C275BEE - PowerAmp

Eg har denne komboen selv og må seie da spela hinnsides høyt og flytta meir luft enn noken noensinne har behov for. Grunnen kvifor eg valgte XLS-215 framfor XLS-15 er at dei er ett godt hakk grovare hvis du har nok effekt. Testet begge på samme oppsett. 1x NAD C275BEE vil desverre ikkje levere nok strøm, det funker men på XLS-215 er det bedre å ha formasse enn forlite effekt. NAD C275BEE levera 330RMS Nad watt og peaker på 1200w hvis du bruker det som monoblokk per høytaler. Dette er meir enn nok effekt til Xls-215. Neste stoppen blir jo då sikringa i høytalern til Bassane, eg sjølv har en 5A sikring ståande i mine fortiden siden eg vil behandle dei pent men du kan fint bytte det ut med en 7 (max 10) A sikring før det begynner å bli skadelig for høytaler elementene. Hvis du guffa opp formasse så kutta høytalern berre smooth bassen eller høgtonen før den ryker så det er en fin indikator som seie stop. Venta litt at det fekk kjølt seg ned litt åso kan du fyre det opp igjen ;P

Einaste som er litt surt med CV er at dei kunn kan brukast som party høgtaler, bassen er så grom at den døve øver all mellomtone/diskant til en hvis grad slik at uansett ka musikk type du spela har du masse bass istedenfor naturekte musikk gjengiving. Som desverre er en av grunnen kvifor eg vurdera å selge hele anlegget mitt. Den andre grunnen er at eg har kjøpt meg leilighet og XLS-215 er desverre alt for overkill, skrudde opp anlegget på peak og du kunne gå ned 4 etasjer og fortsatt fint høre bassen gjennom betongen.

CV + NAD er utrolig gøye saker og kommer nok til å selge det med tungt hjerte men skal du fyre opp så må man nesten ha enebolig med god avstand til nærmaste nabo

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nic
    Hvis du har rå til å bruke litt meir penger på forsterkar så kan eg berre anbefale NAD watt til CV. Spela utrolig fint ilag etter mi meining. Har prøvd litt forsjellig og hvis budsjettet er stort nok så ville eg har gått for:

NAD C165BEE - PreAmp
    2x NAD C275BEE - PowerAmp

Eg har denne komboen selv og må seie da spela hinnsides høyt og flytta meir luft enn noken noensinne har behov for. Grunnen kvifor eg valgte XLS-215 framfor XLS-15 er at dei er ett godt hakk grovare hvis du har nok effekt. Testet begge på samme oppsett. 1x NAD C275BEE vil desverre ikkje levere nok strøm, det funker men på XLS-215 er det bedre å ha formasse enn forlite effekt. NAD C275BEE levera 330RMS Nad watt og peaker på 1200w hvis du bruker det som monoblokk per høytaler. Dette er meir enn nok effekt til Xls-215. Neste stoppen blir jo då sikringa i høytalern til Bassane, eg sjølv har en 5A sikring ståande i mine fortiden siden eg vil behandle dei pent men du kan fint bytte det ut med en 7 (max 10) A sikring før det begynner å bli skadelig for høytaler elementene. Hvis du guffa opp formasse så kutta høytalern berre smooth bassen eller høgtonen før den ryker så det er en fin indikator som seie stop. Venta litt at det fekk kjølt seg ned litt åso kan du fyre det opp igjen ;P

Einaste som er litt surt med CV er at dei kunn kan brukast som party høgtaler, bassen er så grom at den døve øver all mellomtone/diskant til en hvis grad slik at uansett ka musikk type du spela har du masse bass istedenfor naturekte musikk gjengiving. Som desverre er en av grunnen kvifor eg vurdera å selge hele anlegget mitt. Den andre grunnen er at eg har kjøpt meg leilighet og XLS-215 er desverre alt for overkill, skrudde opp anlegget på peak og du kunne gå ned 4 etasjer og fortsatt fint høre bassen gjennom betongen.

CV + NAD er utrolig gøye saker og kommer nok til å selge det med tungt hjerte men skal du fyre opp så må man nesten ha enebolig med god avstand til nærmaste nabo
    Hehe, du er ikke i nærheten av å ha for mye effekt ihvertfall.
    Jeg vil nesten gå så langt som å si at den NAD komboen er et heller labert alternativ for XLS-215.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hehe, du er ikke i nærheten av å ha for mye effekt ihvertfall.
    Jeg vil nesten gå så langt som å si at den NAD komboen er et heller labert alternativ for XLS-215.
    Beste alternativet hadde nok vore en McIntosh MK2KW
    Men ekje vert å sette det på CV

Ja CV tåler mykje meir men skal du ha mykje meir enn det så må du nesten sjekke om sikringane i huset takkler dette..Når vi hadde hele anlegget på fullt + alt anna utstyr så begynte lysene i take å leike Strobe party xD

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nic
    Beste alternativet hadde nok vore en McIntosh MK2KW
    Men ekje vert å sette det på CV

Ja CV tåler mykje meir men skal du ha mykje meir enn det så må du nesten sjekke om sikringane i huset takkler dette..Når vi hadde hele anlegget på fullt + alt anna utstyr så begynte lysene i take å leike Strobe party xD
    Nei ingen, med vettet i behold, kjøper McIntosh for å bruke det på CV.

En Crown XTI-4002 er alt du trenger for spille livskiten av XLS-215
    XTi 2 Series

Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •