Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 687
    Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ok takk for tipeset ja kansje jeg skulle gå for dc 15 er de tungdrevne kunne jeg maxet de med min 2.6 kw ? hva ligger disse på brukten ?
    et pent sett dc15 ligger vell på rundt 4-5000,- dc1515 ca 10-12000,- men di spiller jo fletta av cls serien hvertfall, vet ikke med xls i og med at jeg ikke har hørt di, 2,6 holder i massevis på dc 15

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    et pent sett dc15 ligger vell på rundt 4-5000,- dc1515 ca 10-12000,- men di spiller jo fletta av cls serien hvertfall, vet ikke med xls i og med at jeg ikke har hørt di, 2,6 holder i massevis på dc 15

ok :P så et par her på AV til 3500 kr men hva mener de med bakdiskanter og hvorfor er disse cv så dyre i forholdt til andre ?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok :P så et par her på AV til 3500 kr men hva mener de med bakdiskanter og hvorfor er disse cv så dyre i forholdt til andre ?
    Det dem mener med bakdiskanter er at det er en liten diskant bak som spilles mot veggen. (sier seg selv i setningen)

Disse cv er klassikere og er laget i USA og det kostet med å produsere dem da, nå har cv flyttet til kina og der er det billigere å produsere så da går prisene ned.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de er verdt det hvertfall, bakdiskant, ligger litt i ordet, er en ekstra diskant på baksiden av kassa som spiller mot veggen, di er dyre fordi di er det råeste cv noen gang har laget, og er produsert i usa, ikke kina som nyere cv er

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål, vet noen hvorfor det er en diskant bak som spiller mot veggen? :-|

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har et spørsmål, vet noen hvorfor det er en diskant bak som spiller mot veggen? :-|
    Gir bedre spredning og oppløsning om jeg ikke husker feil.
    Den bakdiskanten hjalp på lyden.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Gir bedre spredning og oppløsning om jeg ikke husker feil.
    Den bakdiskanten hjalp på lyden.
    +100 kunne ikke bli sagt bedre

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker da tror jeg går for DC 15 men akkurat nå har jeg ikke penger :S kansje selge XLSENE ?

hvor dypt går DC 15 ? :wink: xls går jo i 38 HZ

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker da tror jeg går for DC 15 men akkurat nå har jeg ikke penger :S kansje selge XLSENE ?

hvor dypt går DC 15 ? :wink: xls går jo i 38 HZ
    DC-15 Specifications

DESCRIPTION: 15” 3-Way Loudspeaker

FREQUENCY RESPONSE: 30 Hz – 20 kHz

POWER HANDLING: 500 Watts RMS

SENSITIVITY: 100 dB

MAX SPL: 120 dB

NOMINAL IMPEDANCE: 8 Ohms

LF DRIVER: 15” Die-cast frame

MF DRIVER: 6.5” Cone

HF DRIVER: 1” Dhorm

REAR TWEETER: ¾” voice-coil

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    de er verdt det hvertfall, bakdiskant, ligger litt i ordet, er en ekstra diskant på baksiden av kassa som spiller mot veggen, di er dyre fordi di er det råeste cv noen gang har laget, og er produsert i usa, ikke kina som nyere cv er
    Trodde al1000 var di beste Cv noen gang har laget jeg
    mulig jeg bytter til dc15 hvis di er bedre ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk en mld i ste og han sa at AL var bedre kan dette stemme ? men jeg syntes ikke AL ser ut i det heletat :S ikke rød ring eller noe men DC er fin syntes jeg om noen har DC 15 kjøper jeg de

men skulle jeg byttet xls mot dc 15?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1000 og 1002 er de som har fått best mottagelse i hifipressen, faktisk skrev Lyd og bilde at bassen i dem var så bra at skulle man finne en real konkurent, så kosta det 3-4 ganger prisen. Og da var det snakk om kvanta og kvalitet!!!

AL1000 er den råeste rockern, men ikke den som basser mest (selv om elementet er det mest brutale ifra dem, så er designet ellers tunet så den ikke tar helt overhånd). Mellomtonen er et kapitel for seg selv, aldri har jeg hørt Metallica spille så "live" og kult som med den 8" den besitter!! Diskanten er også veldig luftig og fin. En komplett høyttaler med partyfaktorer.

Til techno og "just bass" musikk er XLS, VE, DC og de andre seriene "bedre"/kulere.

DC er for mange nirvana, men i mine ører er lydkvaliteten = 0. mens SPL faktoren er vannvittig .

Og til slutt, husk at PA forsterkere ikke får CV til å låte noe bedre, bare råere! Skaff dere en skikkelig HIFI forsterker istede, og gå heller ned på størrelsen på høyttalerene... 12" versionene er ofte de beste.

Forsterkerkraften må påberegnes å koste rundt 20000kr på de store 15" modellene ! ! ! Det er da det er MORRO med CV, ellers blir det bare døll... 12" er mye snillere slik sett!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk en mld i ste og han sa at AL var bedre kan dette stemme ? men jeg syntes ikke AL ser ut i det heletat :S ikke rød ring eller noe men DC er fin syntes jeg om noen har DC 15 kjøper jeg de

men skulle jeg byttet xls mot dc 15?
    XLS rævpuler DC i lydkvalitet, DC spiller nok litt høyere med samme forsterkeri.

DC serien er "utgått" og gammel traver, som oftest har blitt kjørt veldig hardt (hva ellers er poenget å ha dem?!).

Til han som ikke liker AL1000 pga manglende rød ring: PRO anleggene til CV har ikke rød ring . BAre "elcheapo" som har det! DC serien er også en serie som ikke CV har laget.... kun levert bassern der, som Dali har satt sammen med noe anna fjas ifra Perless o.l.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tror jeg beholder XLS så kjøper jeg DC 15 når jeg får penger spiller noen sanger nå det er ufatelig dyp bass

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, merker at jeg savner CLSene mine litte grann :P Bare på grunn av råskapen til Partysangene, men sitter å spiller Greatest Hits by Bruce Springsteen nå og da savner jeg ikke Cerwinene i det hele tatt

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    XLS rævpuler DC i lydkvalitet, DC spiller nok litt høyere med samme forsterkeri.

DC serien er "utgått" og gammel traver, som oftest har blitt kjørt veldig hardt (hva ellers er poenget å ha dem?!).

Til han som ikke liker AL1000 pga manglende rød ring: PRO anleggene til CV har ikke rød ring . BAre "elcheapo" som har det! DC serien er også en serie som ikke CV har laget.... kun levert bassern der, som Dali har satt sammen med noe anna fjas ifra Perless o.l.
    What, er XLS så bra i lyden? Jeg mener å huske at DC-15 var meget bra, helt på høyde med AL serien.

Men er helt enig med at DC er i eldste laget nå. Må en til å recone bassene blir det fort dyrt. Hadde neppe gitt mer enn 2k for et bra par.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tror jeg beholder XLS så kjøper jeg DC 15 når jeg får penger spiller noen sanger nå det er ufatelig dyp bass
    Du har jo tapt da.. Les litt av tråden så hadde du fått meg deg at XLS spiller til 38hz og DC spilte til 30 hz..

Hvilken spiller da dypest? -.-

Forsåvidt om du vil ha bass kjøper du basselementet til skorob ( http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/63922 ) og bygger Rockford sin Powerful Enclosure, fyrer på med 1kW og ja..

Det spiller vildere i leiligheten min enn hva CV noen gang har gjort

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg viste dt at XLS 15 gikk til 38 men viste ikke DC men hvordan er de råere enn xls ? vil ha mye bass dyp bass, men hvordan kan cls 15 gå til 26 HZ og XLS 15 går til 38 HZ det er jo stor forskjell.

syntes jeg har lest at det er det samme elementet i CLS som i XLS kan det stemme ? :neutral:

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg viste dt at XLS 15 gikk til 38 men viste ikke DC men hvordan er de råere enn xls ? vil ha mye bass dyp bass, men hvordan kan cls 15 gå til 26 HZ og XLS 15 går til 38 HZ det er jo stor forskjell.

syntes jeg har lest at det er det samme elementet i CLS som i XLS kan det stemme ? :neutral:
    Hvor dypt en høyttaler eller et elementet spiller kommer ikke så mye ann på elementet, men konstruksjonen.. Tar du ut alle elementene i din høyttaler og kobler til en forsterker vil du bare ha vibrasjoner og ingen lyd..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke noen praktisk forskjell på 10-20 hz i bunnen til musikk. På film derimot...

Derfor er det en fordel for en ht å ikke gå så dypt. Mye enklere last for forsterkeren, jobber bedre innenfor sitt område, og en sub kan ta over i bunnen.

Subelementer er designet for å gå dypere. De er langslag, men med tyngre elementer, og kan gjerne ikke spille den kjappe mellombassen.

Kjør feks en SVS fra 40 og ned sammen med en ht som er god ned til 40. Da har du noe som river.

Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •