Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 687
    Newcomer bad__ip sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan DETTE være ett bra kjøp? Og vil NAD C372 klare og kjøre disse på maks? Og er det klakk i CLS 15?

Men vil fortsatt helst ha nytt!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jegg, de så grei ut men en 372 driver 15" greit men ikke fult ut men å kjøpe nad 372 til de i begynnelsen er bra så etter hvert kan du kjøpe en cv amp 1.5 eller 2.6 så bi amper du slik at du bruker cv amp på bassene og NADEN på diskant/mellomtone.

nei, det er ikke klakking i singel 15 da jeg har hørt at cls 215 er sånn at den øverste bassen er det sånn at lydtrøkket eller hva jeg skal si det må opp og ned igjen og da går det forbi den øverste bassen og ut bassportene om jeg ikke husker feil men iallefall CLS 15 er ikke klakking i

vil bli et godt kjøp om du kjøper deg cls 15 da jeg ikke syntes det var så svære forskjell på lyden det eneste var da at det var litt reinere (ikke så skrikende diskant).

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, ok.

Men tror fortsatt XLS-28 er det beste kjøpet, de tar jo mye mindre plass og spiller veldig bra sammen med C372, og de koster 1500 kr mindre enn XLS-12, noe som passer budsjettet mitt mye bedre.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW.

Har en kompis som har ett lite anlegg som yter ganske bra og var vel han som fikk meg til å ville ha ett nytt ett.

Men på 2 dager så tror jeg at jeg kan mer enn han, for han tror han kan dra Cerwin Vega med sin Yamaha RX-V465, noe jeg sier han ikke kan. Og der har jeg vel helt rett, han hadde ikke klart å dra alt ut av XLS-28 engang, alt for lite effekt. Am I Right?

Yamaha RX-V465 er ment for å dra ett økonomi-klasse surroundsystem, er det ikke?

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad__ip
    Yes, ok.

Men tror fortsatt XLS-28 er det beste kjøpet, de tar jo mye mindre plass og spiller veldig bra sammen med C372, og de koster 1500 kr mindre enn XLS-12, noe som passer budsjettet mitt mye bedre.
    Kjør på med Nad c372 og xls-28..Da kan du spille høyt uten at forsterkeren begynner og klippe. Og kjøre cls-15 på c372 er bare tull, du får 0 kontroll på bassen, og istedenfor stramme slag, blir det bare romling og skrikende diskant.
    Lykke til videre med kjøp av anlegg

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW.

Har en kompis som har ett lite anlegg som yter ganske bra og var vel han som fikk meg til å ville ha ett nytt ett.

Men på 2 dager så tror jeg at jeg kan mer enn han, for han tror han kan dra Cerwin Vega med sin Yamaha RX-V465, noe jeg sier han ikke kan. Og der har jeg vel helt rett, han hadde ikke klart å dra alt ut av XLS-28 engang, alt for lite effekt. Am I Right?

Yamaha RX-V465 er ment for å dra ett økonomi-klasse surroundsystem, er det ikke?

jepp, for lite effekt hva hvor mye watt er den på ? har ikke så mye peil på yamaha men tror ikke de er strømsterk men H/K og NAD er nok det som skal til på Cerwin Vega. men vis du skal ha deg 28 så kommer det til å bli knall med en 372 kansje du kan sette på en 272 ? eller en cv effekt for å utnytte de maximalt uten klipping ?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW.

Yamaha RX-V465 er en receiver,du har helt rett i at den ikke vill greie og drive xls-28. Den vil nok spille bra på de til et VISS volum, men spiller man for høyt ender det med sprengte basselementer og tårer...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    jepp, for lite effekt hva hvor mye watt er den på ? har ikke så mye peil på yamaha men tror ikke de er strømsterk men H/K og NAD er nok det som skal til på Cerwin Vega. men vis du skal ha deg 28 så kommer det til å bli knall med en 372 kansje du kan sette på en 272 ? eller en cv effekt for å utnytte de maximalt uten klipping ?
    Den er på 5 " 105 watt..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det første som ryker i den sånn er nok ikke bassene det er nok diskanten eller sikringen. men sant som du sier naden har ikke kontroll på 15" men det jeg tenkte er at han kjøpte seg en effekt som driver de fult ut. og de med skriking. egentlig ikke min venn hadde cls 12 jeg syntes det ikke var så gale jeg.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ett såpass stort rom ville jeg valgt XLS12/CLS15. Men da må du selvfølgelig kaste på litt mer effekt (CLS15) For at de skal spille så og si optimalt. Det går an med en C372, men ikke noe fullt ut for og si det sånn! :roll:

Men du KUNNE eventuelt gått for CLS15 sammen med en C372 og kjøpe en C272 senere og brokoble disse, da blir det guffe! Dette er mitt råd da

Men XLS28 hadde selvfølgelig gått, men den passer gjerne for "litt" mindre rom..
    Og du hadde vell fått fram mer trøkk med 15" eller 12" :wink:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    I ett såpass stort rom ville jeg valgt XLS12/CLS15. Men da må du selvfølgelig kaste på litt mer effekt (CLS15) For at de skal spille så og si optimalt. Det går an med en C372, men ikke noe fullt ut for og si det sånn! :roll:

Men du KUNNE eventuelt gått for CLS15 sammen med en C372 og kjøpe en C272 senere og brokoble disse, da blir det guffe! Dette er mitt råd da

Men XLS28 hadde selvfølgelig gått, men den passer gjerne for "litt" mindre rom..
    Og du hadde vell fått fram mer trøkk med 15" eller 12" :wink:

monster msn

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal bli mer enn godt nok med lyd å trøkk for meg som ikke har no særlig erfaring med skikkelige stereoanlegg fra før av. Husk at dette er det første jeg kjøper meg, og vil heller ha de som er litt smalere, for at de tar mindre plass og er lettere å flytte rundt.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal bli mer enn godt nok med lyd å trøkk for meg som ikke har no særlig erfaring med skikkelige stereoanlegg fra før av. Husk at dette er det første jeg kjøper meg, og vil heller ha de som er litt smalere, for at de tar mindre plass og er lettere å flytte rundt.
    Du vill nok bli fornøyd uansett hva du kjøper Hører du mye på rock, så er XLS-28 meget bra, for 2 8" slår fortere enn 1 12"/1 15" Det merker du gått visst det er en tromme solo

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på masse forskjellig musikk, egentlig alt av musikk, spørs på humøret.

Men tror nok disse skal svinge til MJ og Stamp On the Ground...

Blir det for lite bass, så kan jeg vel kjøpe en av XLS-subwooferene senere.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, du vil nok bli fornøyd med XLS28. Men som du sier, så kan du gå for en XLS subwoofer senere som du kobler opp mot NAD'n, hvis det mangler litt bass

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Jada, du vil nok bli fornøyd med XLS28. Men som du sier, så kan du gå for en XLS subwoofer senere som du kobler opp mot NAD'n

MONSTER MSN MSN MSN

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på masse forskjellig musikk, egentlig alt av musikk, spørs på humøret.

Men tror nok disse skal svinge til MJ og Stamp On the Ground...

Blir det for lite bass, så kan jeg vel kjøpe en av XLS-subwooferene senere.
    Kjøper du en sub i tilleg så smeller det

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får satse på det, da får jeg 8" for rask bass i rock, og en 15" som tar totalt av på gamle HipHop slagere

Kommer til å bli helt sjef! Gleder meg til å dra på HiFi Klubben å høre litt 8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp :)

Ja, får satse på det, da får jeg 8" for rask bass i rock, og en 15" som tar totalt av på gamle HipHop slagere

Kommer til å bli helt sjef! Gleder meg til å dra på HiFi Klubben å høre litt 8)
    Ja, det blir konge (Y)
    Lykke til med kjøp av annlegget Ta litt bilder og sånn når du har kjøpt det da

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det, kommer nok til å bli en stamgjest på forumet her nå. Blir ofte bitt av basillen - og denne gangen ble det dyrt. Nettopp kjøpt Gamer-PC til 17 000 som enda ikke er helt ferdig bygd. Og nå kommer ett lydsystem som går i de samme fargene. Så en dette blir bare helt konge!

WOOH Inlegg #400 i denne tråden xD

Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •