Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 687
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, tror ikke på hva han sier

Kan jo ikke tenke meg at 3 NAD'er ikke har kontroll liksom. Men hvor mange watt er de 3 NAD'ne brokoblet egentlig?

Takker på forhånd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Nei, tror ikke på hva han sier

Kan jo ikke tenke meg at 3 NAD'er ikke har kontroll liksom. Men hvor mange watt er de 3 NAD'ne brokoblet egentlig?

Takker på forhånd
    Den NAD komboen burde dra skinnet av pølsa ja . hehe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Vil jeg kunne høre en stor lyd forskjell en 2 NAD'er? Tenker også på bassdelen? Vil det kunne bli litt bedre trøkk? Derfor jeg lurer er fordi at C372'en går jo ikke på bassene, men på mellomtone/Diskant. Og mellomtone / diskant krever jo litt strøm. Så vil jeg da få litt mer guffe i bassene siden de ikke trenger og bry seg om mellomtone og diskant ?

Takker for svar

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    OK, da forventer jeg å se din nad på avtorget imorgen og at du ikke kjøper den nad 272 som du spørr om i en annonse på avtorget. :-D

hehe, carver e jo tingen selv om ikke jeg har det men NAD på 15" ville ikke jeg ha gjort da ville jeg ha metet de med en cv 2.6 Kw2 ,carver pt1800 eller midgard 6.1.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Vil jeg kunne høre en stor lyd forskjell en 2 NAD'er? Tenker også på bassdelen? Vil det kunne bli litt bedre trøkk? Derfor jeg lurer er fordi at C372'en går jo ikke på bassene, men på mellomtone/Diskant. Og mellomtone / diskant krever jo litt strøm. Så vil jeg da få litt mer guffe i bassene siden de ikke trenger og bry seg om mellomtone og diskant ?

Takker for svar
    Om du kjører en NAD 372 på mellomtone og diskant, så kan du jo også se etter andre effektforsterkere til å drive bassen . NAD 272 er dog ikke noe dårlig valg, men for de som skal spille livsshiten tur dem og de rundt seg, er det andre merker som er bedre. Carver og CV amp blir nevnt, kjipt med viftestøy og dårlig lydkvalitet syns nå jeg, selv om SPL er helt rått med dette. Midgard Audio 6.1 blir nevnt, dette er icepower og funker jævli bra på CV selv om de er litt slange i klangen.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/62039/cat/13 dette er nok den beste ICE POWEREN du får tak i i denne prisklassen, men dette er et vannvittig bra produkt også. Men så er det å ha noe som står litt i stil med CV prisen da, men det er faktisk endel å hente ved å kjøpe en slik amp på nettopp CV.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ok.

Men så er det dette med pris. Jeg må helst få det billigst mulig. Og hvis jeg nå kjøper C372 til og drive de inntil videre så må jeg ut med 7 tusinger til effekt. Istedet for og fordele 5 tusen på noen måneder siden C272 er så billig iforhold til CV effekten.. Men jeg vil ha som du sier. Ha noe som spiller noe så i H..... høyt uten at noe blir ødelagt. Så dere anbefaler CV 2.6 til og drive basselementene? Eller Carver PT 1800? Liker ikke Carveren sitt utsende like godt som CV Ampen og hva går PT 1800 for på brukten. Og hvordan ville CV 2.6 Vs PT 1800 spilt?

Takker MYE for svar

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ok.

Men så er det dette med pris. Jeg må helst få det billigst mulig. Og hvis jeg nå kjøper C372 til og drive de inntil videre så må jeg ut med 7 tusinger til effekt. Istedet for og fordele 5 tusen på noen måneder siden C272 er så billig iforhold til CV effekten.. Men jeg vil ha som du sier. Ha noe som spiller noe så i H..... høyt uten at noe blir ødelagt. Så dere anbefaler CV 2.6 til og drive basselementene? Eller Carver PT 1800? Liker ikke Carveren sitt utsende like godt som CV Ampen og hva går PT 1800 for på brukten. Og hvordan ville CV 2.6 Vs PT 1800 spilt?

Takker MYE for svar

Jeg vil anbefale Cv2.6 selvom jeg har carver sjøl , den bråker Noe inni H***** det er så plagsomt så jeg kaster den snart ut vinduet selvom den har sinnsykt med POWER , pt1800 går for samme som 2400 mellom 7 å 10 tusen . 2,6 forsterkern spiller nok finere , men carvern spiller nok mer brutalt å har jo endel mer power . Men begge 2 drar bassene på xls15 fult ut , men hvis du skal oppgradere senere er jo carvern litt mere fin da for den er jo sterkere , men hvis det holder med xls15 på deg så velg 2.6 du kommer nok ikke til å angre !

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Kommer nok ikke til og oppgradere til større senere.. Skal nok ha mine XLS-15 i mange år framover. Men må ha det billigst mulig. Ville jeg fått like mye ut av bassene med en CV 1.5 eller hva den heter? Eller hadde jeg hørt mye større forskjell fra CV 2.6 Vs CV 1.5? Jeg skal jo bruke NAD'n på mellomtone/Diskanten.

Takker for svar

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Kommer nok ikke til og oppgradere til større senere.. Skal nok ha mine XLS-15 i mange år framover. Men må ha det billigst mulig. Ville jeg fått like mye ut av bassene med en CV 1.5 eller hva den heter? Eller hadde jeg hørt mye større forskjell fra CV 2.6 Vs CV 1.5? Jeg skal jo bruke NAD'n på mellomtone/Diskanten.

Takker for svar

hehe jeg tviler på i mange år fremover, oppgraderings syken kommer FORT , ialfall hos meg hehe

Du ville nok fått mere kontroll med 2.6 men 1.5 holer nok den å , ialfall bedre enn naden !

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Er sikkert oppgraderings syke hos mange. Men kjøpte XLS-15 nettopp helt ny for 8400,-

Og tror jeg blir ganske fornøyd når jeg får ordentlig utstyr på de. Da tror jeg ikke jeg kommer til og bytte, Kommer nok en sub også ettervert

Men jeg kommer garantert til og gå for 2.6 da

Og har noen peil på hva jeg burde gi for en 2.6 brukt? Og hva de går for vanlig?

Takker på forhånd

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Er sikkert oppgraderings syke hos mange. Men kjøpte XLS-15 nettopp helt ny for 8400,-

Og tror jeg blir ganske fornøyd når jeg får ordentlig utstyr på de. Da tror jeg ikke jeg kommer til og bytte, Kommer nok en sub også ettervert

Men jeg kommer garantert til og gå for 2.6 da

Og har noen peil på hva jeg burde gi for en 2.6 brukt? Og hva de går for vanlig?

Takker på forhånd
    Hadde jeg hatt valget mellom to nad 272 og en nad 372 eller en CV 2.6.
    Da hadde jeg selvølgelig valgt nadene.
    Dem er pene å se på (syns jeg) og du slepper å måtte bytte i framtiden.

2.6 ampen er en bra amp, men da BØR du velge kw2 hvis du vurdere denne så kjøper du nad 165 eller hva den heter som forforsterker.

2.6 ligger på 5000-6500 ca.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hadde aldri trodd det var så vanskelig og velge Amp.

Det er jo dette med utsende. Da er NAD'ne finest. Og i framtiden trenger man ikke bytte nei.. Men er så redd for at jeg ikke har nok effekt med NAD'ne. Har jeg det? Kan jeg fyre opp så høyt jeg bare vil uten at diskanter og alt ryker?
    Vil NAD'ne knele mye før CV Ampen?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hadde aldri trodd det var så vanskelig og velge Amp.

Det er jo dette med utsende. Da er NAD'ne finest. Og i framtiden trenger man ikke bytte nei.. Men er så redd for at jeg ikke har nok effekt med NAD'ne. Har jeg det? Kan jeg fyre opp så høyt jeg bare vil uten at diskanter og alt ryker?
    Vil NAD'ne knele mye før CV Ampen?
    Jeg har selv ikke testet di nad forsterkarne, men har hørt dem i butikken.
    På papiret gir cv ampen 2*450 og dette blir kjørt på hele høyttalarne.
    Nadene gir 2*400 (mener jeg å huske) og på dem bruker du bare på basselementene.
    MEN du har tenkt å bruke nad 372 i tillegg og bruke den på mellomtone og diskant som sparer litt jobb for di andre forsterkarne.

Cv ampen er nokk laget for mer hard jobb.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..

Så hvis jeg skal kjøre på så vil CV effekten altså være bedre til høy lyd?

Men tror jeg bare satser på NAD så trenger jeg ikke bytte ut i framtiden heller.

Det blir også lettere for meg og skaffe meg mer effekt. Skal nå senere ut i måneden kjøpe meg en 372. Så kan jeg skaffe meg 3 - Lapper til ettervert så blir det 272 og en 272 etter der igjen. Pengene blir på en måte fordelt istedet for og måtte vente lenge på og kjøpe CV effekten til 6 tusen. Gleder meg til jeg får alt i hus.

Har også et spm. Hvilken høyttalere hørte du på når du hørte 372 + 272 komboen? Har aldri hørt den komboen. Har bare hørt 372 alene..

Takker mye for svar

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..

Så hvis jeg skal kjøre på så vil CV effekten altså være bedre til høy lyd?

Men tror jeg bare satser på NAD så trenger jeg ikke bytte ut i framtiden heller.

Det blir også lettere for meg og skaffe meg mer effekt. Skal nå senere ut i måneden kjøpe meg en 372. Så kan jeg skaffe meg 3 - Lapper til ettervert så blir det 272 og en 272 etter der igjen. Pengene blir på en måte fordelt istedet for og måtte vente lenge på og kjøpe CV effekten til 6 tusen. Gleder meg til jeg får alt i hus.

Har også et spm. Hvilken høyttalere hørte du på når du hørte 372 + 272 komboen? Har aldri hørt den komboen. Har bare hørt 372 alene..

Takker mye for svar
    Jeg hørte dem med clsc-215

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel.

Spilte det bra da?

Med tanke på at NAD'ne her bare skal ha kontroll på 1 singel bass blir det vell ett ennå bedre resultat

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel.

Spilte det bra da?

Med tanke på at NAD'ne her bare skal ha kontroll på 1 singel bass blir det vell ett ennå bedre resultat
    Di nadene syns jeg ikke spillte så bra på 215, men den komboen du tenker på har jeg en stor tro på vil spille bra.
    Ett element mindre er en del lettere å drive da.

En cv 2.6 vil ikke drive 215 max.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hadde det ikke vært mulighet til og koble opp alle NAD'ne på bassene/ Hele høyttaleren. Istedet for og plassere en hel forsterker på bare mellomtone og diskant.

Går det?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hadde det ikke vært mulighet til og koble opp alle NAD'ne på bassene/ Hele høyttaleren. Istedet for og plassere en hel forsterker på bare mellomtone og diskant.

Går det?
    Nei det går ikke. Det måtte ha vært på en meget rar måte. Bruk det sånn som du har planlagt. Det er det beste.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du bodd nermere grimstad sku du fått prøve 272 ene mine, å du hadde ikke tvilt engang.. ser å tidligere i tråden at folk maser om cv suber, finnes bare et merke som gruser cv med tanke på pris <3SVS<3

Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •