Hvordan få stor/bra lyd uten at det synes??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det går litt over budsjett men vurder seriøst arcam sitt høyttalersett med sub eller dali fazon system! låter vanvittig bra og er definitift konevennlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fazon

Har vurdert Fazon ja... Hvordan spiller disse uten sub? Og hva kan man bruke til senter? En tredje Fazon? Finnes det deksel med logo "andre veien"?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, nu "gidder" jeg ikke sjekke VM1 sitt frekvensområde, men jeg ville se til at du får de største vegghøyttalere du kan få. Da får du mer fylde i lyden og du slipper dele så himla høyt med subwooferen. Deler du høyt får du det problem at du alltid vil høre lyden komme fra subwooferne.
    Men for al del, dette vil sikkert fungere glimrende, vi har sett dette oppsett før i galleriet. Jeg ville dog overveie 2 mindre subwoofere fremfor 1 større, du får bedre lyd og de er kanskje lettere å gjemme bort.
    Stiller meg bak denne. Har ennå til gode å høre et stereooppsett med mikrohøyttalere og sub hvor en ikke kan høre hvor sub er plassert. Straks en deler sub for høyt hører man nøyaktig hvor lyden kommer fra, ergo er hele opplevelsen ødelagt. Fruen må til takke med enten to woofere eller litt større høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nå er vi på gli i "omendelses"..

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Et greit kompromiss ja! Men dog.....

Det beste er vel å forsøke å "omvende" fruen, selv om det kan være en lang vei å gå.
    Klarer du (over tid) å få henne til å forstå at musikk og musikkopplevelse er mer enn lyd fra noen (for henne akseptable) høyttalere, så er du jo godt på vei.
    Lykke til!
    Nå er vi på gli...!!!!
    "Omvendelsen" er i gang....
    --Først ble vi enige om at det kunne være plass til et par SA1550 mellom gardin og TV-benken... Men de måtte da være hvite. OK tenkte jeg.
    --Så fant jeg ut at at dersom jeg "krympet" TV-benken var det plutselig plass til mer.... Som tenkt så gjort.. bort med 60cm av benken og vips....
    --Så nå er hun kommet til at det er "greit" om de ikke er hvite, bare de er "pene" å se på.... Med det mener hun pianolakk..
    --Vi er nå altså på følgende kriterier:
    Gulvhøyttaler
    Hvite eller sort pianolakk
    maks 6.000,- (kan kjøpe brukt)
    Maks størrelse.. (ca 20x30cm)
    Må kunne drives av Denon AVR-1910
    90% musikk og mest Rock
    Liker litt god bass
    Bør spille musikk greit uten ekstra SUB

mvh
    "Omvenderen"

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?

Swans Diva 4.2F Piano Gloss Black Gulvhøyttaler - 2 x 5" basselement - Swans - L-Sound AS

Registrerer du deg på lsound sine sider får du disse til en femtilapp under limiten din.. Pluss frakt.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva landet du på?

Jeg er i litt samme markedet, surround som låter bra men ikke spiser for mye plass.
    Vurderer å henge Mirage OS3 Sat i taket:
    OS³-Sat Bookshelf Speaker - Overview

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Hva landet du på?

Jeg er i litt samme markedet, surround som låter bra men ikke spiser for mye plass.
    Vurderer å henge Mirage OS3 Sat i taket:
    OS³-Sat Bookshelf Speaker - Overview
    Mine høyttalere er ikke så lette å finne, men de gjør jobben og har fått utmerket kritikk mange steder....:-) Og de koster ikke skjorta...
    Hjem - Sivilingeniør Njål Hansson AS

PS: Det ser ut som om det er utbredt oppfatning her på forumet at små høyttalere ikke duger...de fleste som mener det har ALDRI hørt små høyttalere....men det er jo bare å tenke seg at man har diskant og mellomtone for seg selv...de tar jo ikke stor plass...og bassen tar jo subben seg av..hvis man liker balansert lyd...og ikke må ha et hestespark i brystet for hver kule som skytes i en action film...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •