Subvalg i liten "bu"! svs? plassering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subvalg i liten "bu"! svs? plassering?

Heisann, da er det på tide med innkjøp av subwoofer, Har vurdert xtz, Klipsch og svs...

Har ei lita bu ute på en veranda som er nyisolert, legger ut en tegning for å vise hvordan ting er nå!

Hadde tenkt å holde meg under 10k! Hva tror dere vil være best i denne bua? sikler litt på en svs tube da dette kan hjelpe meg å spare plass da bua bare er 9kvm Skal også ha Klipsch rf62 som fronter..

Ettersom jeg har lest så er det ikke noe stor forskjell mellom Box og tube subbene men får liksom ikke bestemt meg hva som vil låte best i dette rommet..

Kan også nevne at bak den lengste veggen så er det en tjukk tjukk betong vegg og bak den veggen hvor anlegget står nå så er det bare en enkel vegg..

Har patos b510 i rommet nå og en proson blackbird12 sub men får ikke dette til å låte noe særlig bra her inne så vil prøve å nedgradere frontene litt og få meg en bedre sub

Kom også med forslag om andre ommøbleringer som dere tror ville gjort lyden mye bedre

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det minste røret fra SVS? Evt PC-12NSD? :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, klart det er en mulighet men hvor god er tube oppimot box versjonene? hva er evnt fordelene eller ulempene ved box eller tube?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tubene er vel lettere å integrere enn boxene.. Hvorvidt forskjellene mellom dem utenom er, vet jeg ikke :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja de er jo litt småkule da, men har liksom fått for meg at boxene "trøkker" litt mer av en eller annen grunn.. får håpe på noe fler innspill

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hmm, ja de er jo litt småkule da, men har liksom fått for meg at boxene "trøkker" litt mer av en eller annen grunn.. får håpe på noe fler innspill
    Tror tubene trøkker bra nok . Syns tubene er de "beste" å ha med å gjøre... Har dog selv SVS plus12/2, ikke lett å kalibrere, iforhold til tubene... syns jeg da.. er sikkert noe med rom og tilpassinger der og.. men..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vel jeg har jo som du/dere ser et rimelig lite rom/bu.. og det er vel maks 2-2,5 meter under taket.. er formet som et vanlig hustak så kan vel dra fordel av at det skrår litt.. men den proson subben jeg har nå som har vært helt ok hos andre, den puster og sliter endel syntes jeg men er åpen for forslag

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB spiller dypere og med mer volum enn PC, men det er så lite at du ikke vil høre forskjellen. Og på 9m2 så spiller PC12-NSD mer enn nok. Den tar dessuten mindre plass på gulvet noe som kan være kjekt med såpass begrenset plass.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel uansett fått inn det meste, men tja.. hva slags db er det mulig og oppnå med slike? er en bassfreak og vil at folk skal vurdere å holde seg for ørene både til film og musikk når det kommer til bass

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da tror jeg PC plus vil være bedre for deg, i og med at du vil ha mest mulig bass som tar lite plass under 10k, pc plusen får du til 9500kr, blir vel 10 k akkurat med frakt.

SVS PC12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - SVS - L-Sound AS

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er godt mulig kan hende jeg må ta meg enda en tur inn til lsound for en lytt... Men noe som har imponert meg med klipsch rsw10d som jeg tidligere har hørt er at den trykker bra også på lavere volum og er meget rask, så vil prøve å finne noe som er på linje med den.. kan jo såklart se etter en brukt med da føler jeg at jeg må vente så lenge hehe

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fryktelig stor DVD-spiller i følge tegning. Bytt ut den og du får større plass;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det var en fryktelig stor DVD-spiller i følge tegning. Bytt ut den og du får større plass;-)
    Hehe ja det er jo en tv der også da

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil svs være sammen med klipsch på musikk da? vil de klare å følge de? eller kan de bli en smule trege?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, sammen med klipsch vet jeg ikke, men min pb-12 spiller smertefritt på techno og jazz rytmer med rask bassgang, men det krever at man deler frontene riktig for at subben skal gjengi alle instrumenter korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er vel en DVD hylle regner jeg med:P

Selv har jeg svs pb10nsd og den synes jeg holder veldig fint følge med mine Rf62

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er vel en DVD hylle regner jeg med:P

Selv har jeg svs pb10nsd og den synes jeg holder veldig fint følge med mine Rf62

Ok reiser for å kjøpe meg et par rf62 nå, så da blir det sub om noen strakser også håper jeg er ikke verre en å kjøpe en subb fra lsound heller å bare prøve når man har 45dagers returret

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Ok reiser for å kjøpe meg et par rf62 nå, så da blir det sub om noen strakser også håper jeg er ikke verre en å kjøpe en subb fra lsound heller å bare prøve når man har 45dagers returret
    Går jo ann det også ja, men tror ikke en SVS tube vil skuffe egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både rør og box, og synes tubene er lettere å intergere. Boxen har litt mere retningsbestemt lyd. Spiller frem, mens tuber spiller opp og ned. Mye letter å få god bass i hele rommet, synes jeg. Du trenger ikke å være redd for at di ikke skal klare å følge HT. Har prød tubene mine mot Jmlab electra, vienna bbg, vienna hayden, acousich reserarch ar7, polk audio lsi9, Dali mentor 6, bare for å nevne noen, å di har helt klart følge alle uten problemer. Så det er bare å klemme til

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et rom/bu som ikke er helt ulik den du har. 3,5m en vei, og 3,9m andre veien. Har nå høyttalerne plassert omtrent som du har, men har en sub under et hjørnebord i kroken ved sofaene. Hadde tidligere en SVS wannabe tube plassert på den minste sofaens høyre side, og det spilte mye bedre. Lurer nå på å flytte anlegget fra stua opp i bua, og kommer da i tilfelle til å sette moin 20-39 PC+ slik du antyder, og muligens en til på motsatt side etterhvert

Tror du vil bli fornøyd med en tube plassert slik du har skissert her.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •