trenge litt hjelp å bestemme

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy trenge litt hjelp å bestemme

beklager for min norsk, jeg er ikke så flink å skriver norsk for jeg er ikke norsk. jeg bor her i norge for 2 år nå og har lyst til en fint hjemmekino systemet men muligheter er ikke så stor.
    jeg har en budsjett av 10 tusen nok totalt, og vil gjerne få best mulig receiver og høytaller for den busjet.
    jeg vet at det er ikke lett å få noe fint under den budsjett, derfor jeg ønsker en litt hjelp fra dere her.
    jeg kan ikke bestemme mellom HK avr 255 eller Denon avr 1910, hvilken er beste?
    jeg vil helst ha en receiver som er 7.1 og har HD dekoderer.
    også jeg har noe problemer å finne noe høytaller som passer i den budsjett.
    sett på Q acoustics soundwave xs, men noe sier at de er ikke så bra.
    en annet ting som er viktig er at disse "surround pakke" høytaller kan oppgraderes senere til en full 7.1 system.

takk på forhånd

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jampr
    beklager for min norsk, jeg er ikke så flink å skriver norsk for jeg er ikke norsk. jeg bor her i norge for 2 år nå og har lyst til en fint hjemmekino systemet men muligheter er ikke så stor.
    jeg har en budsjett av 10 tusen nok totalt, og vil gjerne få best mulig receiver og høytaller for den busjet.
    jeg vet at det er ikke lett å få noe fint under den budsjett, derfor jeg ønsker en litt hjelp fra dere her.
    jeg kan ikke bestemme mellom HK avr 255 eller Denon avr 1910, hvilken er beste?
    jeg vil helst ha en receiver som er 7.1 og har HD dekoderer.
    også jeg har noe problemer å finne noe høytaller som passer i den budsjett.
    sett på Q acoustics soundwave xs, men noe sier at de er ikke så bra.
    en annet ting som er viktig er at disse "surround pakke" høytaller kan oppgraderes senere til en full 7.1 system.

takk på forhånd
    Du kan jo se på dette: Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller så vil jeg tro at det lønner seg i din prisklasse og begynne med en forsterker og to fronter, også bare oppgradere etterhvert..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det.
    jeg er interessert i den høytaller systemet men er litt skeptisk om receiveren.
    mange sier at onkyo er en meget bra receiver men det varmeres opp ganske mye og fort og det trenges en god ventilasjon.
    er det noe ennet receiver som anbefales med den høytaller systemet?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det.
    jeg er interessert i den høytaller systemet men er litt skeptisk om receiveren.
    mange sier at onkyo er en meget bra receiver men det varmeres opp ganske mye og fort og det trenges en god ventilasjon.
    er det noe ennet receiver som anbefales med den høytaller systemet?
    Jeg har/hadde en Onkyo 707 receiver.. Blir god og varm, men ikke noe mer enn receiveren jeg hadde før som var en H/K Avr255.. Onkyoen hadde ca. 10cm "pusterom" over.. Utenom det sto den fastklemt i TV-bord.. Hadde ingen som helst problemer med varme, ørene ga seg før forsterkeren gjorde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har/hadde begge receiveren jeg er interessert i , men hvilken anbefale du? onkyoen eller H/K?
    hvorfor skiftet du H/K receiveren?
    høytallerne er ganske bra men er det noe annet høytaller systemet som kan festes i vegg? jeg har ikke mye plass i stue...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har/hadde begge receiveren jeg er interessert i , men hvilken anbefale du? onkyoen eller H/K?
    hvorfor skiftet du H/K receiveren?
    høytallerne er ganske bra men er det noe annet høytaller systemet som kan festes i vegg? jeg har ikke mye plass i stue...
    H/K´en kan fort bli skarp sammen med f.eks Klipsch høyttalere eller andre hornhøyttalere (hvertfall i mine ører).. Den ble ganske skarp på det meste, ellers var jeg godt fornøyd.. Onkyoen har litt mer tyngde i lyden og er mer oppløst og "lett" å høre på i toppen.. Begge er bra receivere, men tror nok Onkyoen tar seieren..

Du kan jo ta en titt rundt på Surround.no eller Kart - L-Sound AS

SVS er et kjent merke som fungerer meget bra på film! Du har jo f.eks SVS SBS-01 og SVS SCS-01.. Dette er BILLIG og veldig bra "nybegynner"-sett!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke så god når det gjelder teknisk ord i hjmmekino, hva mene du på "skarp"?
    jeg leter etter en hjemmekino systemet som har veldig klar lyd (kan hører alle detaljer) med en veldig god bass.
    jeg vet at hvis man ønske det beste, da må man også betale ganske mye for det.
    fant noe høyttaller, q acoustics 1010i og boston soundwave xs, hva syns du om disse systemer? er de godt nok? skal de passe bra med en H/K avr 255?
    hvilken anbefale du av disse 5 receiverer:
    H/K avr 255,
    H/K avr 355,
    Onkyo TX-SR607,
    Denon avr-1910,
    yamaha RX-V765?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke så god når det gjelder teknisk ord i hjmmekino, hva mene du på "skarp"?
    jeg leter etter en hjemmekino systemet som har veldig klar lyd (kan hører alle detaljer) med en veldig god bass.
    jeg vet at hvis man ønske det beste, da må man også betale ganske mye for det.
    fant noe høyttaller, q acoustics 1010i og boston soundwave xs, hva syns du om disse systemer? er de godt nok? skal de passe bra med en H/K avr 255?
    hvilken anbefale du av disse 5 receiverer:
    H/K avr 255,
    H/K avr 355,
    Onkyo TX-SR607,
    Denon avr-1910,
    yamaha RX-V765?
    Jeg ville MYE heller gått for den første pakken jeg sendte deg link på.. Den blåser de andre tingene lett er jeg ganske sikker på! De subbene (altså "basshøyttalerne") som følger med di to settene der klarer ikke noe som helst volum og spiller ikke dypt heller..

Med skarpt så mener jeg at det "skjærer" i ørene når du skrur opp lyden mye.. Om du spiller like høyt som meg, er jo en annen sak

Den XTZ subben som følger med på det første settet jeg linket deg er jo garantert den BESTE subben til den prisen! Konkurrenten er SVS, men den billigste der koster rundt 5k.

Av de forsterkerne ville jeg nok gått for Onkyo, men Yamaha og H/K er også gode kandidater..

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du eventuelt bestemmer deg så kan det være verdt å nevne at Onkyo 607 mangler Pre-out

- RXV-765, AVR255/355 har denne muligheten...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på brukten og, hvis du ikke allerede har gjort det. Får mye for pengene der.
    Kombinèr AVtorget med undernevnte tråd og du vil få god veiledning.

- AVtorget
    - Gode brukt kjøp tråd

PS: se vekk i fra denne posten om det ikke er aktuelt å kjøpe brukt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

du er utrolig flink til å skrive norsk, med tanke på att du bare har bodd her i 2 år !

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dm95
    du er utrolig flink til å skrive norsk, med tanke på att du bare har bodd her i 2 år !
    Enig

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over Norsken din

Om du er interesert i detaljer å fin lyd, så ville jeg ikke gått for H/K
    Onkyo presterer mye bedre på dette enn H/K etter personlige erfaringer.

Som sakt, så mangler da Onkyo sin 607 Pre-Out, som kan gjøre det vannskelig om du vill opgradere til litt mere watt senere i tid uten å bytte reciever.

Jeg ville ventet litt, å skaffet litt mere penger å kjøpt en litt større Onkyo, der du har pre-out muligheten. Du kan selvfølgelig lete på brukten. (Noe som jeg selv ville gjort)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så takk til alle dere som syns at norsk min er ikke så dårlig
    sett på noe høytallerpakker fra surround.no og kan ikke bestemme meg.
    jeg sette store pris på at dere kan hjelpe meg å finne det riktig høytallerpakke som passe meg.
    jeg skal brukes til mest å se på filmer men også høre litt på pop/house/dance musik.

Dynavoice Dynamite 8- 5.0-pakke 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 89 5.0 pakke sort 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Dynavoice F-6 EX 5.0 FX-4 Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

med disse her må jeg kjøper en sub i tilleg

noe andre:

Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

jeg vil gjerne helst kjøpe høytallerpakke og receiver separat fordi de fleste receiver som fylle med surround pakker har ikke så stor oppgradering muligheter.
    Om receiveren jeg er ennå litt skeptisk med Onkyo, men nå jeg tok vekk fra min liste H/K.
    Ingen sa noe om det nye Denon 1910. Er det verdt å tenke på den?
    Kan noen hjelpe meg med receiveren, kanske Yamaha 765 eller Onkyo 707? (denne har pre-out)

EDIT: fant noe sub også:

XTZ 99 W12.16 High Glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 99 W12.18P Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

hvilken er bedre?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 707

Dynavoice 5.1 pakke

Dette tror jeg vil bli et bra alternativ for deg, om du vil gå for et 5.1 oppsett med engang.

Alternativet blir og gå for noen mer solide fronter med dine 10k. og i senere anledning oppgradere videre til 5.1.

H

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: fant noe sub også:

XTZ 99 W12.16 High Glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 99 W12.18P Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Med XTZ 99w12.18P (Passiv) trenger du en dedikert subwoofer forsterker. så du bør gå for w12.16

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en god veiledning:

- Hvis du har planer om å oppgradere senere, utelukk alle recievere uten pre-out.

- Velg høyttalere etter smak, preferanser og match.

du nevnte tidligere du hadde dårlig plass.
    Da er kanskje ikke dynavoice pakken like aktuell.
    De har også en pakke med stativ høyttalere ink Sub. Ta en titt på den.

Ellers så ville jeg personlig gått for Onkyo 707 eller Yamaha 765 i din prisklasse.
    Mye for pengene og allsidige recievere.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen sa noe om det nye Denon 1910. Er det verdt å tenke på den?
    Denne har ikke pre-out.
    Sett vekk i fra det så får den veldig mye ros rundt forbi på nettet mtp. pris/ytelse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen.
    jeg tenkte at hvis yamaha rx-v765( 1500kr billigere enn Onkyo 707) , xtz 89 5.0 pakke og xtz w12.16 skal passer bra sammen.
    det gå litt over den 10k budsjett jeg har, men hvis for 2-3k mer jeg får bedre lyd kvalitet i forhold til disse surround pakke ink. receiver som er på salg, da er det verdt å gå litt over budsjetten. hva syns du om det?
    hva med andersson høytallerer? f.eks. andersson s-series som er påsalg på netonnet?

jeg sag at du ha en yamaha rx-v765 receiver, men hvorfor vil du anbefale Onkyo receiver? Ikke fornøyd med receiveren din?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen.
    jeg tenkte at hvis yamaha rx-v765( 1500kr billigere enn Onkyo 707) , xtz 89 5.0 pakke og xtz w12.16 skal passer bra sammen.
    det gå litt over den 10k budsjett jeg har, men hvis for 2-3k mer jeg får bedre lyd kvalitet i forhold til disse surround pakke ink. receiver som er på salg, da er det verdt å gå litt over budsjetten. hva syns du om det?
    hva med andersson høytallerer? f.eks. andersson s-series som er påsalg på netonnet?

jeg sag at du ha en yamaha rx-v765 receiver, men hvorfor vil du anbefale Onkyo receiver? Ikke fornøyd med receiveren din?
    ----------------------------------------------

Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Ellers så ville jeg personlig gått for Onkyo 707 eller Yamaha 765 i din prisklasse.
    Mye for pengene og allsidige recievere.
    Jeg er fornøyd med min reciever og kan anbefale den på det varmeste!
    Grunnen til at jeg anbefalte Onkyo 707, var fordi du var inne på og/eller vurderte en Onkyo 607..

Begge er forøvrig veldig gode recievere. Og jeg vil tro du blir fornøyd med begge to.

Les litt her:
    Yamaha RX-V765, Beste kjøp under 5000,- ?

xtz 5.0 pakken og w12.16 er en super kombo.
    Har ikke kjennskap til 89 5.0 pakken, men xtz leverer normalt mye bra saker til en billig penge.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •