tips til nye budsjetthøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til nye budsjetthøyttalere

Hei

Som hjemmekinointeressert student tenker jeg det nå er på tide å oppgradere det gamle "konfirmasjonsanlegget" mitt, og henvender meg hit etter tips og råd

Jeg har skaffet meg ny receiver, en Harman/kardon avr355, som jeg tenker å bygge anlegget videre på. Neste på listen er nye fronthøyttalere. Det største problemet er det samme som hos de fleste studenter, nemlig begrensede midler å handle for. :shock: :P

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan komme med tips til nye fronter som passer til min receiver, og som samtidig ikke koster mer enn 2500kr?

De skal først og fremst brukes til film, men også noe musikk (rock, pop).

Jeg har sett litt på Dynavoice F-6, og lest at disse har fått glimrende kritikker. Hva tror dere om disse sammen med avr355?

Takk for svar

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skriver du ikke noe om areal på rommet, personlige preferanser etc... Men jeg regner med at du har begrenset areal ihvertfall, og at du planlegger å bygge ut anlegget over tid med sub. Kanskje XTZ 93.23 kan være noe for deg (prismessig ihvertfall)?
    Stativhøyttalere har en tendens til å låte bedre i mindre rom, enn store gulvstående. Men dette er også en smakssak...

Jeg kan nevne at jeg ikke har erfaring med de overnevnte, men det er det sikkert andre som har?
    De har fått gode omtaler og "Beste kjøp" i en liten L&B test.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stua er ikke veldig stor nei, men tenker at høyttalerne gjerne kan være gulvstående likevel. Areal rundt 25kvm.

Fra før har jeg Cerwin-vega 5.1 oppsett av den utgåtte VE-serien.

Som nevnt vil det først og fremst brukes til film (blu-ray), men også rock og pop-musikk. Liker at anlegget gir punsjer (noe som er bra nok med det jeg har fra før), men ønsker nå i større grad en renere og mer fyldig (detaljert) gjengivelse av lyden. Blir litt mye "møl" med de gamle CW'ene..

Skal se litt mer på XTZ'ene du anbefalte, men er ikke i første omgang den løsningen jeg hadde sett for meg

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60watt er lite til en CV... er derfor det ikke puncher å spiller

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har fått med meg så er HK lyse og sammen med Klipsch kan det kanskje bli skarpt. Prøv det ut før du handler.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Så vidt jeg har fått med meg så er HK lyse og sammen med Klipsch kan det kanskje bli skarpt. Prøv det ut før du handler.
    Klipsch sin Synergy serie som sannsynligvis paser best i din prisklasse sammen med H/K ble veldig vondt i mine ører når jeg dro på.. Derimot ble synergy ganske skarpt på Onkyo også.. Så om det bare er jeg som spiller veldig høyt eller om Synergy er skarpt i seg selv er vel en annen sak

Kan vel anbefale deg disse da Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Disse har jo fått veldig god kritikk, er store og spiller med mye trøkk, men skal også være ganske oppløste.. Har ikke hørt dem, men er kommet mange gode ord om dem

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60watt er lite til en CV... er derfor det ikke puncher å spiller
    Joda, anlegget gir nok trøkk, og 60 H/K watt er nok mer enn du tror Jeg har også sub fra CV som gjør jobben.

Men som jeg sa kunne jeg tenkt meg en høyttaler som spiller "finere" i tillegg til at de trøkker litt.

Dette har jeg også hørt, så det må det absolutt tas hensyn til

Klipsch sin Synergy serie som sannsynligvis paser best i din prisklasse sammen med H/K ble veldig vondt i mine ører når jeg dro på.. Derimot ble synergy ganske skarpt på Onkyo også.. Så om det bare er jeg som spiller veldig høyt eller om Synergy er skarpt i seg selv er vel en annen sak

Kan vel anbefale deg disse da Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Disse har jo fått veldig god kritikk, er store og spiller med mye trøkk, men skal også være ganske oppløste.. Har ikke hørt dem, men er kommet mange gode ord om dem
    I dag 08:26
    Ja, disse kan være aktuelle. Det finnes vel ikke noen kjeder som fører disse fysisk i butikk? Slik at man kan høre de først..

Takk for svar, og setter stor pris på flere råd i letingen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Ja, disse kan være aktuelle. Det finnes vel ikke noen kjeder som fører disse fysisk i butikk? Slik at man kan høre de først..

Takk for svar, og setter stor pris på flere råd i letingen
    Ikke ved mindre du bor i Oslo en elle annen plass (husker ikke hvor surround holder til).. Men jeg har ikke hørt om noen som har blitt skuffet av disse noen gang da Til og me Lyd&Bilde ble overrasket!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan bli vanskelig å få hørt disse da jeg bor i Trondheim..

Hva sier folk om Dynavoice F-6? Blir de for svake?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan bli vanskelig å få hørt disse da jeg bor i Trondheim..

Hva sier folk om Dynavoice F-6? Blir de for svake?
    De har jo fått godt kritikk, men M-65 trøkker nok en god del mer.. Vil tro det er bedre på alt, men dynavoice F-6 er jo bra i sin prisklasse

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner flere gode tips, men det er vel kanskje veldig begrenset hva man får for så lite penger..

Så det lå et par Yamaha NS-555 på finn til 1500, hva synes folk om disse til den prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dynavoice F-6 spiller helt greit. Gode høyttalere, ihvertfall til prisen. (1490 + frakt). Jeg har de selv sammen med en Atoll IN100 forsterker og personlig synes jeg det spiller bra ihvertfall til den musikksjangeren jeg hører på. Det går for det meste i Metallica, Mark Knopfler, Dire Straits o.l.

Om du går for disse så la putene bli i bassportene. Hvis ikke får du litt upresis bass og den blir etter min mening for rumlete.

De er ganske lettdrevne også så du trenger ikke all verden av forsterkerkraft for å drive disse. Men du bør ikke underdrive heller.

Mvh Kjetil

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner flere gode tips, men det er vel kanskje veldig begrenset hva man får for så lite penger..

Så det lå et par Yamaha NS-555 på finn til 1500, hva synes folk om disse til den prisen?
    Til den prisen må jeg si at de er et meget bra kjøp! Lyden er typisk "partylyd" med bra trykk i bassområdet og en del diskant fokus,men det fine med denne er at mange butikker har den inne så du får hørdt på den før du evt kjøper.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par eldre dali 808 er også noe du kan se etter. Dem har en myk og fin diskant og mellomtone samt med god og fyldig bass.
    Dem kan spille greit høyt som holder for di fleste.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 850 og Dali Evidence C70 Senter Høyttaler - FINN Torget

Du kan prute på disse. 850 er knallgode høyttalere, men de pleier å ligge rundt 2000kr brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale brukte høyttalere hvis du finner noen til en grei pris. Det slår vel egentlig aldri feil så lenge de er fint brukt.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Til den prisen må jeg si at de er et meget bra kjøp! Lyden er typisk "partylyd" med bra trykk i bassområdet og en del diskant fokus,men det fine med denne er at mange butikker har den inne så du får hørdt på den før du evt kjøper.
    De ble fort solgt, så det var nok et bra tilbud ja.

Har lest at Dali og H/K går dårlig sammen på grunn av at kombinasjonen kanskje blir litt skarp..

Sitter å følger med avtorget og finn kontinuerlig

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Soundgarden og prøvehørte JBL ES80 idag, og ble positivt overrasket over disse. Hørte de kun med HD-lyd fra film. Hvordan er disse til musikk? spiller de fint også i det øvre registeret?

Ser de selges på Amentio til kr 4425,-...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har F-6 til lillebror 255, de spiller utrolig klart, men mangler litt dybde. så vist du skal ha de så kan jeg anbefale deg å kjøpe sub i tillegg.

Kan anbefale JBL på det sterkeste, siden de er referanse høytalerene til H/K, de passer perfekt til både film og musikk, men hadde jeg vert deg ville jeg lagt litt govilje (og et par 1000) og kjøpt ES90!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •