Forslag til høyttalere til AVR-1910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til høyttalere til AVR-1910

Er ny på forumet men har lest mye... Har funnet en del forslag også men det er mye fra flere år tilbake så jeg prøver meg..

Har kjøpt ny 55” LED, som er hengt på veggen, og en Denon AVR-1910 som jeg nå trenger forslag til høyttalere til. Dette er et stueanlegg og trenger ikke å spille superhøyt. Avstand i fra TV til sofa er ca 4m og taket skrår opp mot sofaveggen som er ca3,5m høy.

Har maks 3-4.000,- igjen og lurer på å bare kjøpe fronter og ev senter nå. Sub og bak får komme senere. Jeg regner med at det blir mest musikk de kommer til å bli brukt til. Ser også mye på TV men ikke så veldig mye film.

TV-benken er i sort og hvit høyglans, så dersom høytalerne skal stå på denne bør de ha samme stil og ikke være dypere enn 25-30cm eller høyere enn 30-35cm.

Dersom det er små-høyttalere som kan henges på vegg, skal de henge oppunder taket over tv’n og bør da stikke maks 15-20cm ut i fra vegg.

Rene on-wall høytalere (som jeg helst ønsker) bør ev være avlange. Målene på Tv’n er 132x81cm og de må harmonisere til dette. Trenger jeg sub for at on-wall skal spille grei musikk?

Gulv-høyttaler og Inn-wall er ikke alternativer. Det gjør heller ikke noe om senter er en liten nett sak...

Takker for alle innspill…

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøre samme forsterker jeg også...

Leter etter noen små svarte/hvite bak-høytalere som jeg kan putte i bokhyller.

Alle tips tas imot

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio RS-1 hadde jeg på 1909, det funket knall! god bass og meget god mellomtine og diskant.

byttet de nettop de klipsch Rb-61, noe som funket enda bedre, Klipsch er en kjempegod match til Denon i mine ører.
    Klipsch høyttalerne er ekstremt gode på mellomtone og bass på denon, men kommer ikke helt opp på diskant siden følte jeg, men uansett er det en høyttaler jeg liker ekstremt godt og angrer meg ikke for at jeg byttet

begge høyttalerne lgger på 4000 kr.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... da har valgene mine krympet litt mer.. Høyttalerne skal henge på veggen..

Har sett på:
    Dali Lektor 1 & 2 - bra men stikker litt langt ut fra veggen
    Dali Fazon - litt for dyr
    DALI Menuet Royal MKII - Denne ser bra ut..
    CERWIN-VEGA HD-63 - spiller disse musikk bra uten sub ?
    Arcam Muso - har lest at disse MÅ ha sub..
    Audio Pro cinema pm-09 - Er disse i salg lenger? Hvordan spiller de uten sub?
    Audio Pro Image serien - ??? pen pianolakk som står i stil til benken vår.
    Audio Pro Mondial 3 - Denne vil kunne stå på benken da sort skin er kult..
    XTZ 93 pyramide - Vurderer disse sterkt. Passer til benken.
    JBL ES10 Vegghøyttaler - Denne ser bra ut.. noen erfaringer??

Problemer mitt er vel at jeg finner ikke en høytaler som er grunn nok til å henge på veggen (15-17cm) og som samtidig spiller bra nok uten sub.. Det finnes sikkert men ikke til under 3-4000,-

Hvilke høyttalere er ikke dypere enn 16-17cm og kan henges på veggen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det må bli hvite høyttalere...

Etter samtaler med ØKH er vi enige om at det viktigeste er at høyttalerene er HVITE og ikke om de er på veggen eller gulvet....
    Altså kan gulvhøyttalere av smale/søyle form nå et alternativ igjen. Klarer min Denon avr 1910 å drive f.eks SA1550 eller Ikon 5 eller Ikon1?
    Andre forslag til hvite gulv, vegg el stativhøyttalere? (stativ må også være hvit)
    Finnes det hvite stativhøyttalere som klarer seg uten sub?
    Høyttalerne bør kunne kjøpes i butikk i Bergen da vi skal bruke gavekort. Kan gå opp i pris til 5-6000,-
    Spiller alt i fra Nitzer ebb, Metallica, Iron Maiden til Queen, Depeche og "kuler'n-musikk". En av favirittene er Holy Diver med Dio..

Har vært innom Soundgarden, HiFi klubben og BMH.. men føler meg litt "lost" og ikke som en intr kunde når jeg ikke skal bruke titusner av kroner.. Vi får ta men fruen å gå en runde til.. Flere butikker i Bergen jeg bør besøke?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde System Audio 1530 på Denon 1909 med flott resultat. Den har godt med krefter og kan bi-ampes.

Tror du har plukket veldig gode kandidater, Dali Ikon 5 og SA1550. Få gulvhøyttalere som er smale og kompakte, samt hvite. Om du er innom HiFi Klubben å lytter på Dali kan du jo og teste B&W CM1 (fås i hvit) - da får du et utgangspunkt for å vurdere om du vil ha stativ eller gulvhøyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt opp i SA serien klarer min Denon å drive? 1550 - 1750??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke er lettdrevne?

Har sett på B&W (f.eks 603 s3) men leser alle steder at de trenger mer guff enn det min Denon avr-1910 har..
    Hvilke andre forslag har dere til gulvstående til denne receiver? Skal brukes 90% til musikk og da en del rock og div men ikke klassisk, jass osv.. Ønsker høyttalere som klarer seg uten sub på musikk.
    SA1750, Ikon 6, Kef iQ70, XTZ 99.36...??? Må nok kjøpe brukt da jeg har budsjett på 6-7000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •