Hjelp til subwoofer: 2 Stk XTZ99 W12.16 eller SVS PC12-NSD!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til subwoofer: 2 Stk XTZ99 W12.16 eller SVS PC12-NSD!?!

Hei

Begynner og bli drita lei av min fence audio 12 tommers aktiv subwoofer som jeg har kjøpt igjennom netthandelen...har hatt en kompis ifra hifiklubben til og komme og justere den optimalt, men jeg synes den er alt for svak og takler ikke de nedre frekvensene "den blaffrer og peser bare luft"!

Så har ett budskjett på max 7500Kr til subwoofer.
    stuen min er på 18 kvadrat slik at dere vet det.

Så kom over en pakkepris på 2 stk xtz99 W12.16 til 6890 på surround.no
    og på lsound så fante jeg en stående rørsubb av SVS PC12-NSD.

har hørt en xtz i drift i ett litt større rom og syntes den spilte greitt til prisen, men jeg vil høre deres erfaring og synspunkt!
    og jeg har verken sett eller hørt en svs i drift, men vil 2 stk xtz spille "råere" og høyere enn en enkel svs rørsubb?

takker for all hjelp.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2xXTZ vil spille med mer trykk, men nedover i frekvens, så holder det ikke mot SVS. SVS er monster på dypbass. Men skal du ha 50/50 musikk og film, hadde jeg glatt gått for 2xXTZ istedet. Men til kun film, er SVS en god vei å gå, men XTZ er ikke feil det heller :-)

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt 2 x xtz99w12, noe jeg syntes fungerte rimelig greit til prisen. Disse holder også mål om du skal spille musikk....!

Ellers , som nevnt over går svs dypere - men vil ikke si at jeg savnet noe ,når jeg så på film.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en SVS PC12-NSD nå så er det bare å begynne å spare til én til. Jeg har 2 PC12-NSD og bor i enebolig, men naboene har klagd to ganger på bassen. Den var helt jævlig kunne hun fortelle.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Har selv hatt 2 x xtz99w12, noe jeg syntes fungerte rimelig greit til prisen. Disse holder også mål om du skal spille musikk....!

Ellers , som nevnt over går svs dypere - men vil ikke si at jeg savnet noe ,når jeg så på film.

ja, jeg har selv hørt en xtz i drift og må si at den leverte mye til prisen.
    så blir nok at jeg går for 2 stk av xtz nå, og oppgraderer til noe større senere med tiden, har litt hardt budskjett for tiden.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoEx
    ja, jeg har selv hørt en xtz i drift og må si at den leverte mye til prisen.
    så blir nok at jeg går for 2 stk av xtz nå, og oppgraderer til noe større senere med tiden, har litt hardt budskjett for tiden.
    Er det ikke bedre å kjøpe én dyr og oppgradere med én til når du får råd enn å kjøpe to billige som du må selge når du skal oppgradere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •