Innkjøp av Høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av Høyttalere

Hei.

Har nettopp benyttet meg av et godt tilbud på Soundgarden og kjøpt en Pioneer LX-72.
    Nå trenger jeg bare nye høyttalere for å fullføre oppgraderingen hjemme!
    Har et budsjett på ca 25000 for et helt sett. Kan gjerne være mindre. Tenker først og fremst på 5.1 da jeg ikke har plass til så mye mer.
    Liker også at det er god lyd til allslags musikk, så ser egentlig etter en allround høyttaler.
    Kan dere gjerne annbefale noe som jeg kan gå å høre på.
    Var å hørte på SA Mantra 60 som jeg synes ble litt lyse i toppen.

Liker engasjerende lyd!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurre
    Hei.

Har nettopp benyttet meg av et godt tilbud på Soundgarden og kjøpt en Pioneer LX-72.
    Nå trenger jeg bare nye høyttalere for å fullføre oppgraderingen hjemme!
    Har et budsjett på ca 25000 for et helt sett. Kan gjerne være mindre. Tenker først og fremst på 5.1 da jeg ikke har plass til så mye mer.
    Liker også at det er god lyd til allslags musikk, så ser egentlig etter en allround høyttaler.
    Kan dere gjerne annbefale noe som jeg kan gå å høre på.
    Var å hørte på SA Mantra 60 som jeg synes ble litt lyse i toppen.

Liker engasjerende lyd!
    XTZ 99.25 5.1 Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden

F.eks? Det beste er jo å høre deg frem på din lokale butikk og finne EN høyttaler som passer DEG midt i blinken. De fleste høyttalere har en lignende bakhøyttaler, center og evt. sub.

SA er ganske lyse i toppen.. Kan godt anbefale deg en Dali Lektor som er i mine ører en skikkelig allround høyttaler!

Klipsch er ikke feil heller!
    SVS PC12-NSD & Klipsch RF-52 5.1 Combo PC12-NSD | RF-52 | RS-52 | RC-52 - SVS/Klipsch - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte gjerne å nevne at sofaen vår står rett ved bakvegg noe som gjør det vanskelig med stativhøyt bak.
    Subben må heller ikke være så stor pga begrensninger på i plassering.
    Har hørt at horn (les Klipsch) er meget spisse i toppen med Pioneer forsterkeri.
    Noe som venner også kunne bekrefte.
    JBL høyttalerene er for store til å ha hos oss, er opptatt av at de skal se så bra ut som mulig. Disse blir litt for dominerende i stuen.

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Image Series

Dette Image 5.1-settet fikk god omtale i Hjemmekino nylig. Har ikke hørt PSB selv, men etter å ha lest en del om de er det et merke jeg kommer til å se nærmere på etter hvert. Bor dessverre stygglangt fra alt som heter hifi-butikker 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at Vienna vil være en god match. Pioneer passer meget bra på "runde" høytalere er min erfaring. Har selv Mirage OMD som noen vil plassere som " litt mørke og runde" og det funger utmerket i mine ører. Liker ikke skrikende lyd selv og synes at det jeg har hørdt av Audiovektor og Klipsch og noe JBL blir for lyst og hardt i mine ører men smaken er forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resonans

Hei.

Da har jeg snakket med Resonans i stavanger som sa jeg bare kunne komme ned med forsterker å prøve det jeg ville.
    Blir nokk til helgen en gang.
    Kan være jeg titter oppom HFK også siden de ligger i samme gate.
    Da blir nokk Image settet testet sammen med Imagine.
    Takker for tips så langt. Om noen har noen andre erfaringer med matching til Pioneer som jeg kan høre på tas dette imot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Service med stor S

Hei.

Er gjerne på tide med en oppdatering fra besøket på resonans.
    Jeg hadde med meg to venner og forumbrukere som skulle være med å lytte til mye forskjellig.
    Vi begynte med PSB imagine T som vi alle 3 var enige i at spilte med mer pondus en størrelsen skulle tilsi, likte også matchen med Pioneer. Vi var spente på om den største høyttaleren i Image serien ville være et bedre valg med tanke på enda mere trykk. Betjeningen bar inn og koblet på men den ble dessverre en vesentlig nedgradering for min del. Det var en god høyttaler men ikke like oppløst som Imagine T.

Neste høyttaler ut ble Vienna Acoustics Mozart Grand som låt nydelig men manglet nokk krefter fra forsterkeren for å kunne yte maksimalt. Denne var også dyrere en budsjettet, men siden den sto i lytterommet vi hadde fått tilegnet i 2 timer var det verdt å prøve.

Vi var innom Tannoy Revolution Signature DC6T etter dette. Det var ikke tvil om at dette var en meget god høyttaler. Men de avslørte den digitale lyden i min klasse D ICE forsterker. Det ble rett å slett ikke engasjerende nokk.
    De manglet og spredning i lydbildet og var meget rettet mot "sweetspot" noe som jeg ikke synes er så bra mtp fil osv.

Vi hadde hele tiden en dedikert hifi mann med oss med navn Frank. Han byttet ut og bar inn det vi ville ha uten og mukke. Han kom også med sine refliksjoner rundt høyttalerene på min Pioneer forsterker. Det var veldig lærerikt å høre på hans kloke ord og erfaringer.
    Han insisterte på at vi skulle høre en høyttaler fra Klipcsh sin Ikon serie.
    Disse skulle greie seg greit med Pioneer da disse ikke har den vanlige horn diskanten. Dette var i og for seg ikke noen dårlig høyttaler dette heller, men manglet litt for å nå opp mot noe av de andre som ble testet. De lå i noenlunde samme gate som Image 6 fra PSB.

Da klokken begynte å nerme seg stengetid å vi hadde blidt lesset på med hifi kunskap ville vi tilslutt prøve KEF. En av mine medlyttere hadde annskaffet seg KEF iq90 for noen mnd siden og var ivrig på å høre disse på annet forsterkeri. Da hans Denon forsterker ikke greier å utnytte disse fult ut ble det tydelig at det bor mye mer i disse høyttalerene en han får ut av de nå, noe som jeg ser som en posetiv ting. De ble også for tungdrevne for min Pioneer LX72 noe som tyder på at disse må brukes med effektforsterker.
    Når klokken passerte stengetid spurte vi om vi kunne høre kjapt på iq70 for å se om disse kunne bli en bedre match med min forsterker.
    Dette viste seg å være nermere nirvana en noen av de andre høyttalrene. Lydbildet spredde seg fint i hele rommet og mellomtonen var like nydelig som på iq90. Disse fikk vi også satt i gang basselemetet på som gjorde totalopplevelsen mye bedre.

Nå er det bare å spare opp penger å bestemme meg for om jeg vil være med i Kef's venner eller PSB's.
    Har også planer om å dra ned på hifiklubben for en lytte på deres merker. Men til nå trykker knappen harest på Iq70

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny runde HFK

Hei igjen.

Beklager om jeg plager dere med mine erfarninger fra lytterundene.
    Men synes det er kjekt og dele erfrainger å høre på andres.

Vi var nede på Hifi Klubben i går å hørte gjennom en del av høyttalerene deres.

Vi begynte med B&W 683 som jeg ikke var fornnøyd med i det hele tatt.
    Virket veldig innesluttet og hadde lite musikalsk glede. Bassen var veldig dynamisk og tilstede. Men tonene oppover manglet den litt for mye på synes jeg.
    Vi skiftet over til Dali, nermere sagt Ikon 6. Var mye mer fornøyd med denne en 683. De øverste tonene ble mye mer tilstede uten å være for skarpe. Dette ble jeg litt overasket over da jeg regnet med at min Pioneer ville gjøre de 2 diskantene litt kvasse. Det eneste som manglet på Ikon 6 var mellomtonene, de var lite tilstede dessverre. Jeg følte det ble mye attack i bassen og mye fine toner i det opperste registeret men at mellomtonen forsvant litt mellom disse.

Så gikk turen over til B&W CM7. Her fikk jeg egentlig alt jeg ville. Et stort lydbilde og nydelig mellomtone og diskant. Bassen var så som så i rommet de sto i, så det manglet litt. Men tror det kan endre seg hjemme hos meg da jeg må ha de ganske nær veggen. Hele opplevelsen ble nær nirvana på disse høyttalerene. Dette førte igjen til at jeg måtte høre CM9. Det var et så som så valg. Disse var så overbevisende på min forsterker at jeg nå ser ut til å sprenge budsjettet. De hadde alt CM7 hadde bare mer, i tilleg hadde disse også godt med bass. De spiller riktig nokk ikke så dypt, men til musikk er dette mer en nokk. Sub skal uansett på plass til film.

Så nå ser det gjerne ut som om jeg må tråle brukten eller spare opp slik at jeg får råd til CM9 en gang i fremtiden. Vil ikke oppgradere før dette, tror jeg.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Morsom lesing dette .

Du syntes altså B&W låt bedre en de KEF og PSB du syntes var bra på Resonans ? Eller er det slik at du fortsatt vurderer alle de 3 overnevnte ?

maddie.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef høyttaleren var den som kom nermest B&W i lydbildet.
    Men når B&W sin modell koster 8 tusen mer skal det nesten bare mangle at denne er best. Ikke bare høres den bra ut men den ser sinsykt bra ut også.
    Kef høyttaleren er ikke helt ute, men velger jeg den er det kun pga økonomiske hensyn og ikke pga lyden.

Alle må jo velge høyttalere for sin egen lommebok men om jeg får det til er det CM9 som står her til slutt. Det dumme med denne løsningen er at settet toltalt også blir en del dyrere. CM senter 2 koster alene 8500, å så kommer bakhøyttalere (Mirage omnisat til 5000) og Subb utenom. Da er vi oppe i nesten 40 tusen for høyttalere. Noe som er en del mer en jeg hadde tenkt da jeg startet lytterunden. CM9 og CM senter 2 har også godt av effekt i tilleg som også vil spise litt penger.

Men som jeg sier til kjente. Om jeg starter i det små for så å bygge meg mer og mer oppover så har jeg kanskje et B&W sett om noen år.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurre
    Men som jeg sier til kjente. Om jeg starter i det små for så å bygge meg mer og mer oppover så har jeg kanskje et B&W sett om noen år.

Vil bare si at CM9 passer LX72 som hånd i hanske.

Har nylig fått CM9 - og er i ekstase. Tror du fort vil angre på at du evt. ikke legger i noen ekstra tusenlapper i forhold til CM7.

http://avforum.no/forum/1401614-post1212.html
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vil bare si at CM9 passer LX72 som hånd i hanske.

Har nylig fått CM9 - og er i ekstase. Tror du fort vil angre på at du evt. ikke legger i noen ekstra tusenlapper i forhold til CM7.

http://avforum.no/forum/1401614-post1212.html
    Ja har lest inne på B&W klubben og registrert at de passer godt sammen. Fikk det samme inntrykket selv i går. Er helt enig med deg at CM7 ikke burde vurderes. Da er det bedre å spise suppe en mnd for å få CM9.
    B&W sine høyttalere er alltid glade i mye kraft, min LX 72 greide fint å drive disse i går men de kan sikkert ha godt av mye mer. Dette ser jeg på som en posetiv ting da jeg med en "liten" oppgradering kan få "enda bedre høyttalere".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •