bilsubber i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilsubber i hus

hei har litt lyst å kjøpe meg 2 bilsubber med kasse og koble på en aktiv forsterker som har blitt brukt på cerwin vega! lw15x. de skal ikke stå i dobbel kasse, skal ha en på hver side av tvn sett litt på de der: Elutstyr.no | Nettbutikk for bilstereo, lyd- og bildeprodukter. jeg er ikke helt sikker hvor mye effekt det er i den forsterkeren, men er orginal som satt bakpå subben, så er vel litt power) noen tips til subber, kasser??:-D tar imot alle tips)

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bilsubber?

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en kikk på Avshops "Bygg din egen Sub" reklame og for eksempel gått for disse:

- Element

- Forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker Hifi-klubben i Stavanger hadde 2 stk Stroker fra CV på demorommet sammen med referanseutstyr en periode for mange år siden , det dundra noe avsindig på film , men direkte nydelig låt det vel ikke
    For all del , spennende hvis du vil ha noe å henge fingrene i , men du skal være flink og ha litt peil for å få like like godt /bedre resultat enn å leke med utstyr som er beregnet til det du skal til med.. Lykke til uansett

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker ett par 15" cerwin basser i ei lukka kasse på nesten 150liter på stua mi. spiller meget bra de. så ser ikke noe problem å bruke bilbasser innendørs

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    jeg bruker ett par 15" cerwin basser i ei lukka kasse på nesten 150liter på stua mi. spiller meget bra de. så ser ikke noe problem å bruke bilbasser innendørs

Neida, er ikke et problem. Bruker "bilsubb" selv

Bare lurte på hvorfor han eksplisitt så etter "bilsubber", når jeg tror det er greiere å gå for et mer "safere" valg som jeg tror det jeg linket til er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dæven så ut som et veldig bra forslag, men hvis jeg skal være ærlig, liker jeg 12" best. synes 15" blir litt for slapt noen ganger;/ men trur du jeg kan dra 2 12" focal med subforsterkeren min?

grunnen til bilsub er at jeg har bare hatt gode opplevelser med de, å de er mye råere synes jeg, tåler mer juling men det jo meg da:P er ikke sikkert alle opplever det sånt men finnes den subben i 12"??

hva slags cerwin subber har du da?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    dæven så ut som et veldig bra forslag, men hvis jeg skal være ærlig, liker jeg 12" best. synes 15" blir litt for slapt noen ganger;/

Den finnes i 12" også AVshop.no / Dayton Dayton TIT320C-4 12" Titanic Mk III Subwoofer 4 Ohm

BTW: en 15" er ikke slappere enn en 12", grunnen til at du opplever lyden slik er at vanligvis går en 15" dypere og derfor kan den oppleves som slapp

men trur du jeg kan dra 2 12" focal med subforsterkeren min?
    Jeg kjenner ikke til forsterkeren din. Tror at den klarer å drive ett element, men at det blir verre med to..

grunnen til bilsub er at jeg har bare hatt gode opplevelser med de, å de er mye råere synes jeg, tåler mer juling men det jo meg da:P er ikke sikkert alle opplever det sånt
    Virker som du er mer ute etter noe som har litt mer trykk oppover i frekvens, istedenfor i bunn. PA-elementer har denne typen egenskap, kanskje det hadde vært noe... Tror forrøvrig at du kan komme deg i mål med elementet jeg linket til .
    Men hvis du liker lyden en bilsub gir er det selvfølgelig ikke noe galt at du kjøper de subbene som gir deg den sounden du vil ha!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hvorfor bilsubber?

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en kikk på Avshops "Bygg din egen Sub" reklame og for eksempel gått for disse:

- Element

- Forsterker
    Sikkert litt sjarme å bygge selv, men for prisen av dette FØR kassa så har du en 12" XTZ.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sikkert litt sjarme å bygge selv, men for prisen av dette FØR kassa så har du en 12" XTZ.

Nettopp!

Å kjøpe en XTZ, som omtrent 70% av alle forummedlemene har, blir direkte kjedelig, IMHO!8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som tviler på Handy Manny'en i oss kjøper ferdig. Men ikke nødvendigvis XTZ.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv prøvd med bilsubber inne i hus, har bare hatt dårlige erfaringer med det. Det er morro di første 10 min så er det vannvittig kjedelig i lengden og det passer ikke sammen med noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, nå har jeg sotte tenkt endel skal kjøpe meg en dayton 15" å den forsterkeren på 500 watt men så var det kasse da:S jeg er ute etter djupbass og bass oppover i frekvenskalaen noen som har tips til kasse eller noe?? går det kanskje å bruke cerwin vega! lw15 kassen? kom med tips

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt sted å begynne er å laste ned WinISD, her. Der jan vu se hvordan forskjellige elementer oppfører seg i forskjellige kasser

Her er ditt element i en mindre lukket kasse (Gul) Vs. en større portet kasse (Grønn).
    bilsubber i hus-tmpphpw6wlzw-png

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi erda flere som har "bilsubber" i huset=) Jeg har 4stk 13" som egentlig selges som bilstereosubber. Syns dem funker fint.

Men om subben blir "slapp" eller ikke har ikke så mye med størelsen til elementet, heller med kassen. Bruk WinISD så finner du bra mål, å ikke spar på tykkelsen på veggene i kassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok når har jeg lastet ned programmet. men finner ikke subwoofer typen min ?? men det som jeg ser det, så lager den mer djupbass med større og portet kasse om jeg har fårstått det rett?

å en ting. hva mener de med driver på programmet? står bare på 1 med meg, vet ikke helt hva der er :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det evt noen som kan tegne ei kasse til meg som kan virke bra? i 3d eller noe har lyst å bruke sponplater, hvor mange trenger jeg evt?8) blitt veldig takknemmelig om noen kanskje er litt proff på dette kunne stelt i stand noe eller alle kan jo gjøre det da

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det evt noen som kan tegne ei kasse til meg som kan virke bra? i 3d eller noe har lyst å bruke sponplater, hvor mange trenger jeg evt?8) blitt veldig takknemmelig om noen kanskje er litt proff på dette kunne stelt i stand noe eller alle kan jo gjøre det da

Bruk MDF... sponplater er piss. skal du bruke spon så bruk da 2x22mm, dette for å få den solid. Dette blir tungt som ****... så anbefaller å bruke noe annet enn spon. Og har du mulighet så sett noen avstivninger inne i kassa.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da blir det mdf plater. men trenger vel ikke mer en 22mm? skal med dobbel? trenger jeg mer en ei plate, eller trenger jeg 2? blir det veldig tungt i mdf eller mente du spon?? får alltids hjelp til løfting
    '
    jeg er så dårlig på dette her, men får hjelp av en snekker til å skjære opp. håper bare noen kanskje kan sette opp ei kasse til meg eller noe:-D har ikke lyst å ta noen sjans på å bygge helt feil.

blir en : Dayton Dayton TIT400C-4 15" Titanic Mk III

For å produsere høy, hardtslående, dyp bass i store hjem miljøer du må flytte mye luft, og 15 "Titanic MKIII vil gjøre nettopp det! Med sitt store areal og lange utflukt på 15" MKIII vil feie over 3 liter luft! Optimalisert for en rekke vedlegg, de 15 "MKIII er føreren når du er ute etter å bygge den ultimate hjemmekino subwoofer! Spesifikasjoner: * Power handling: 800 watt RMS / 1100 watt * VCdia: 2-1/2" * Le : 2.57 mH * Impedans: 4 ohm * Re: 3.8 ohms * Frequency range: 19-500 Hz * Magnet: 136 gram. * Fs: 24 Hz * SPL: 91.7 dB 2.83V/1m, 88,7 dB 1W/1m * Vas: 5.46 cu. ft * Qms: 6.75 * Qes: ,52 * Qts: ,49 * Xmax: 20.5mm * Dimensions: Overall Diameter: 15-9/16 "Cutout Diameter: 14-1/16" Mounting Depth: 8-3 / 8 ".

* Power handling: 800 watt RMS / 1100 watt
    * Impedans: 4 ohm
    * Fs: 24 Hz
    * Xmax 20,5 mm
    * Sensitivity: 91,7 dB 2.83V/1m, 88,7 dB 1W/1m
    * Vas: 5.46 cu. ft
    * Qts: ,49

**oversatt med google overstetter:PP

håper på hjelp!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort en simulering nå, ville ikke tunet den lavere enn egenresonansen, sett tuningen til feks 26 Hz i en 120 liter bassrefleks, da får du ekstra bra trykk hele veien fra ca 32 -> over 100 Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan tuner jeg??? trenger noen som kan lage ei kasse så jeg har noe å se etter vil ikke faile :/

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •