Beste gulvhøyttalere til NAD C319

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste gulvhøyttalere til NAD C319

Hei,

Er på jakt etter best mulig gulvhøyttalere til min NADC319 i stereooppsett (2x 125W 8 ohm).

Hører på Heavy rock, prog.rock, og pink floyd, dire straits og Metallica mm.

Hva vil være best match for NAD'en min?

Står vel egentlig mellom

Dali Ikon 7
    Patos Lyric 501
    B&W DM 684

og lurer på om Dali Ikon 7 vil være best av disse.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har selv B&W 684 og er veldig fornøyd med dem.
    Komboen B&W og NAD låter jo veldig bra; syns jeg hevrtfall.
    Jeg hørte på Dali Ikon før jeg kjøpte 684 og jeg syns ikke diskant og mellomtone på dali var i samme stil som B&W.Men det er jo smak og behag.
    Jeg syns 684 spiller åpent og bra på feks dire straits og de har også den tyngden som trengs for metallica.

Naden din burde ha nok krefter til og få liv i dem også.
    Men det beste er og dra til hifiklubben og høre på de der.
    Ta gjerne med forsterkeren din og be om å få høre de HT på din forsterker.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den musikken der vil jeg absolutt IKKE anbefale deg Ikon.. Var å prøvehørte denne, lektor og concept.. Uten tvil var det lektor som dominerte på denne typen musikk.. Ikon ble skarpt og vondt i ørene.. Concept ble bare tamt og skarpt. Lektoren spillte med en overbevisende tyngde og det var DEILIGT, rett og slett DEILIGT og høre på de tungene riffene osv. på den høyttaleren!

B&W'en har jeg ikke hørt, men den er nok steinbra den også Har sikklet på den en stund bare pga. sexy-faktoren!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den NAD'en du har , så er ikon feil iallefall.. dali Lektor eller noe ifra B&W vil fungere greit!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å helle litt kaldt vann i årene, slik at andre ikke går i samme fella som jeg. Det ble påstått at NAD og B&W er en god match, noe det definitivt ikke er i mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg NAD og B&W er en god match og det er det mange andre som også mener, men som sagt, dette er jo en smakssak.
    Anbefaler og dra til nærmeste hifi klubb og ta med forsterkeren og høre på de forskjellige høyttalerne.

Hørte forresten 804s på NAD M3 her for en stund siden og det låt helt konge!Massevis av punch og driv.
    Prøvde også en dali høyttaler i samme prisklasse som 804 på M3, men det låt ikke bra i det hele tatt i forhold syns jeg.Slapp bass og skrikende diskant.
    Som sagt en smakssak hva folk liker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske at flere skrev som deg Kingkong, at du personlig synes at det er en bra match. Jeg leste meg fullstendig blind da jeg skulle handle at B&W og NAD var en god match, blir ikke feil etc etc. Det ble så til de grader feil hos meg, jeg var rett og slett skuffet. Hadde virkelig NAD forandret seg så mye siden jeg for første gang hørte produktene for 20 år siden, da syntes jeg også at B&W og NAD lått helt fortreffelig.

Jeg skal i utgangspunktet tatt i betraktning av alder ikke være så følsom på diskantområdet da man "mister" det øvre frekvensområdet etterhvert som man blir eldre. Jeg synes da det er veldig festelig at jeg hører disse "høyfrekvente" ringelydene som kidsa bruker på skolen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noldowarrior, det beste tipset vi kan gi deg er å ta en tur til din nærmeste hifi/"hifi" butikk og ta deg en lytt.. Ta gjerne med deg forsterkeren, eller spør om du kan få høre høyttaleren(ene) på tilsvarende elektronikk (men her kan du fort bli lurt).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Til den musikken der vil jeg absolutt IKKE anbefale deg Ikon.. Var å prøvehørte denne, lektor og concept.. Uten tvil var det lektor som dominerte på denne typen musikk.. Ikon ble skarpt og vondt i ørene.. Concept ble bare tamt og skarpt. Lektoren spillte med en overbevisende tyngde og det var DEILIGT, rett og slett DEILIGT og høre på de tungene riffene osv. på den høyttaleren!

B&W'en har jeg ikke hørt, men den er nok steinbra den også Har sikklet på den en stund bare pga. sexy-faktoren!
    Alle sammen,

Tusen takk for interessante og nyttige innspill! Jeg hadde nok nesten bestemt meg for Ikon 7 eller 6 , eller B&W CMD 7, men begge glapp under nesen på meg på brukt'n grunnet transport-problemer/komplikasjoner.

NAD C319 har et noe uthevet diskantområdet (etter min mening) som sikkert kan bli skarpt på feil høyttalere. Får se litt på lektor-serien nå.. var liksom overbevist om at Ikon 6 eller 7 veien å gå.. Men snuser også på JMLab Electra 915 på bruktn.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Alle sammen,

Tusen takk for interessante og nyttige innspill! Jeg hadde nok nesten bestemt meg for Ikon 7 eller 6 , eller B&W CMD 7, men begge glapp under nesen på meg på brukt'n grunnet transport-problemer/komplikasjoner.

NAD C319 har et noe uthevet diskantområdet (etter min mening) som sikkert kan bli skarpt på feil høyttalere. Får se litt på lektor-serien nå.. var liksom overbevist om at Ikon 6 eller 7 veien å gå.. Men snuser også på JMLab Electra 915 på bruktn.
    Joda.. Jeg ble selv anbefalt lektor når jeg var innom Hifiklubben på en lytt. Ikon ble veldig uengasjerende og ganske skarp i toppen, lektor var på en måte veldig myk helt rundt. Fremdeles var det god trøkk, tyngde og du fikk liksom god plass til alt i lydbildet også..

Har du ikke en hifi-lignende butikk i nærheten?

Kan forresten si at du kan jo ta en lytt på Dynaudio Fantastisk kvalitet og trøkk! Mine stativhøyttalere nå, trøkker mer enn de gulvstående jeg hadde før! + da har du jo noen ekstra tusen å legge i sub etterpå =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har to pioneer høyttalere og de er ganske gode så skal jeg kjøpe en svær phobos på dynabel.no

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Joda.. Jeg ble selv anbefalt lektor når jeg var innom Hifiklubben på en lytt. Ikon ble veldig uengasjerende og ganske skarp i toppen, lektor var på en måte veldig myk helt rundt. Fremdeles var det god trøkk, tyngde og du fikk liksom god plass til alt i lydbildet også..

Har du ikke en hifi-lignende butikk i nærheten?

Kan forresten si at du kan jo ta en lytt på Dynaudio Fantastisk kvalitet og trøkk! Mine stativhøyttalere nå, trøkker mer enn de gulvstående jeg hadde før! + da har du jo noen ekstra tusen å legge i sub etterpå =)
    Hei igjen,

Vil bare si at jeg var på 'klubben og hørte ikon 7, lektor 8 , B&W Dm683, hvorav ikon 7 hørtes skarp ut, lektor 8 var morsom og DM683 hørtes mest "hifi" ut.

Og endte til slutt opp med JMLab Electra 920 (49kg, 10"bass) fra en kar her i byen. Og STORfornøyd, største forskjellen fra mine Ref.31i er fravær av kasselyd, og en nyyydelig diskant

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •