cv.xtz.svs.dali.klipsch. hva subb kan passe til meg? hjelp. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    blir for treig og henger rett og slett ikke med
    min SVS PC13 Ultra føles absolutt ikke "tregere" enn min RT-12d slik det er sagt.. det er litt forskjellige plasser hvor Klipschen har litt "morrokul" som jeg kaller det, men når ultraen er kalibrert har den ingen problem med å være hurtig, slik som RT12d er..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    min SVS PC13 Ultra føles absolutt ikke "tregere" enn min RT-12d slik det er sagt.. det er litt forskjellige plasser hvor Klipschen har litt "morrokul" som jeg kaller det, men når ultraen er kalibrert har den ingen problem med å være hurtig, slik som RT12d er..
    Helt enig. Har kjørt mine Ultra'er sammen med endel forskjellig høytalere, å aldri opplevd at den er treg. At den går dypere enn mye annet fører kanskje til at mange "mener" den er treg, men det er jo ikke realiteten. En annen grunn kan selvsagt være at de er dårlig kalibrerte.

Men nå er nok Ultra'en den klart beste SUB'en fra SVS på musikk da, det var ihvertfall sånn med den gamle Ultra'en VS de andre SVS modellene på den tiden.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    svs vinner definivt over xtz på egentlig nesten alle områder...det er ikke et spørsmål om hva du bør gå for en gang, xtz er ikke en dårlig sub, det er bare svs som er så jævla mye bedre, satt opp 2 xtz 12ere mot en pb-12 nsd....det pb-12en rister så det vraker, lyden er mye mer fysisk, jeg har kjørt iron man med både svs og xtz, og begge disse klarte seg fint, men på en film som f.eks pulse (lab scenen) så klarte ikke xtzene å holde følge med det EN pb-12 nsd presterte der, det er skikkelig saker! gå for svs
    så jeg skal ikke tenke på og kjøpe klipsch i det hele tatt? heller kjøpe en svs eller 2 xtz?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    Så jeg skal ikke tenke på og kjøpe Klipsch i det hele tatt?
    Nei for all del, Klipsch har fete SUB'er de.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nei for all del, Klipsch har fete SUB'er de.
    hva syns du jeg bør velge og hva vill jeg bli mest fornøyd med klipsch rw-12d eller xtz 12"? med tanke på pris og kvalitet. mange som skryter av den xtz 12 " men er veldig redd for og kjøpe noe som ikke er kraftig nok. vis jeg kjøper klipsch rw-12d så får jeg på en måde same lyden. men vis jeg kjøper xtz sparer jeg mye penger.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde personlig gått for en Klipsch fremfor XTZ, men da en dyrere Klipsch SUB. Er jo litt kult å ha det i samme merke også. Det jeg har merket med Klipsch SUB'ene er at de billige ikke er så imponerende, men de dyrere leverer bra. Dette er selvsagt bare min personlige mening da, sikkert ikke alle som er enige. Det du må huske er at RF-82'ene dine kan spille rimelig rått, å hvis du da også er typen som gjør dette trenger du en SUB som kan følge de.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hadde personlig gått for en Klipsch fremfor XTZ, men da en dyrere Klipsch SUB. Er jo litt kult å ha det i samme merke også. Det jeg har merket med Klipsch SUB'ene er at de billige ikke er så imponerende, men de dyrere leverer bra. Dette er selvsagt bare min personlige mening da, sikkert ikke alle som er enige. Det du må huske er at RF-82'ene dine kan spille rimelig rått, å hvis du da også er typen som gjør dette trenger du en SUB som kan følge de.

ok då hører jeg på deg så jeg tror jeg skal ta turen ned til resonans i dag etter skolen og høre på den håper jeg blir fornøyd og kjøper den. det kommer til og se helt rått ut med alt fra same serie hehe:smile:

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke lest hele tråden, men har hatt både xtz 12" og har cv 15", og er på jakt etter svs hehe, personlig syntest jeg at cv er grei på film, går relativt dypt, men ikke brønndypt som mange ønsker, og den er så å si ikke brukenes på musikk, xtz holder faktisk følge med cven og går vel så dypt, kansje hakket dypere, og fungerte greit på musikk, svs har jeg hørt på hos kammerater, og wooow, en 10" svs gruser jo både cv 15 og xtz 12 i dypbass og på musikk, har oxo hørt en del på klipsh, og erfaringene der er at har man et "vanskeligt" rom så slår det aldri feil med klipsh, masser av bass dyp og punch, og helt topp på musikk, så lykke til med valget ditt, uansett så husk at i bunn og grunn er det dine ører som må bli fornøyd, ikke alle andres meninger

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det men veldig greit vis folk syns foreksempel rw-12d er en kjempe subb så er det jo veldig stor sjans for at jeg også vil like den og bli fornøyd

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det men veldig greit vis folk syns foreksempel rw-12d er en kjempe subb så er det jo veldig stor sjans for at jeg også vil like den og bli fornøyd
    absolutt, håper du finner noe som passer bra, det kan ta tid, hehe, prøving å feiling hører med hobbyen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    absolutt, håper du finner noe som passer bra, det kan ta tid, hehe, prøving å feiling hører med hobbyen
    stemmer det

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag var jeg og hørte på klipsch-rw12d og sunfire HRS-10. sunfiren hvar helt rå det hadde jeg aldri trodd om den lille kassen tok tak i hele sofaen og meg. klipsch subben hvar syns jeg var en veldig bra den og. fekk sofaen til og riste og meg^^
    må si at den sunfiren hvar helt rå men 8.5 k det blir for mye for meg. og klipsch subben hadde en veldig herlig bass så jeg tror nok jeg går for en klipsch rw12d selv om den hadde litt karbinett lyd av og til

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvrdan er klipsch rw-12d i store rom ? bedre eller dårligere?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte du sunfire så hva med å anonsere etter en Sunfire True? Har hatt en slik selv, er ikke større en 31x31x31 men rister som et villdyr(nuddler/intern humor).:smile:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag kjøpte jeg klipsch rw-12d kom hjem med den rigget den opp satt på trensformers 2. etter 2 min så hører jeg "klirre lyder" i subben kan det være noe løst?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    XTZ er slettes ingen dårlig sub. Jeg har hatt denne, og alt avhenger av rommet den står i. I Leiligheten jeg bodde i i Skien, hadde jeg respons ned til 18hz. Og dette var med 1 stk. Men til film er uansett SVS bedre, men XTZ er bedre på musikk, og har en tørrere bass ;-) Film = SVS. Musikk=XTZ
    edit:

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag kjøpte jeg klipsch rw-12d kom hjem med den rigget den opp satt på trensformers 2. etter 2 min så hører jeg "klirre lyder" i subben kan det være noe løst?
    hmmmm, kan jo prøve først å gå over alle skruene å stramme di litt, ska ikke så mye til før det klirrer litt, klirrer det fortsatt så sett den i sofaen litt å prøv, for å eliminere at det ikke er noe i rommet som "klirrer"
    kjipt men ny subb å klirrelyder

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    hmmmm, kan jo prøve først å gå over alle skruene å stramme di litt, ska ikke så mye til før det klirrer litt, klirrer det fortsatt så sett den i sofaen litt å prøv, for å eliminere at det ikke er noe i rommet som "klirrer"
    kjipt men ny subb å klirrelyder
    .

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0