cv.xtz.svs.dali.klipsch. hva subb kan passe til meg? hjelp. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jo også legge til at jeg finner det merkelig at så mange her inne mener SVS'ene bare "brummer" når de kun får skryt i alt jeg har lest av tester. Er alle folkene som tester i disse bladene ubruklige, mens noen brukere her på foumet er de virkelige "guruene" innen SUBWoofere? Når jeg har lest om folk her inne som sliter med SVS, og kunnskapsnivået på mange av disse (SIER IKKE ALLE) så velger jeg å tro nei....

PS.

Ett dårlig kalibrert SVS oppsett med 10db økning fra 80hz til 15Hz er nok ikke det perfekte for deg eddie det skal jeg tilstå. Liker jeg ikke selv engang. En skikkelig kalibrert Ultra uten db økningen nedover i Hz (altså med en flat kurve), eller som er kalibrert med en ASEQ1 derimot, tror jeg ikke du hadde hatt så mye imot. Sier ikke det er den rette SUB'en for deg, for det er MYE å velge i der ute, å vi har alle forskjellige smak men tror ikke du hadde kommet med ord som buldre-SUB om SVS lengre
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om ikke de som klager på dypbassen til SVS har et rom med veldig gain på de dype frekvensene som SVS klarer, men som ikke Klipsch, XTZ o.l. får med seg. Derfor kreves det nok mer kalibrering av sub'en. Mine to små rør ble helt sjøville med AS-EQ1.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hvis det bladet sier det så kan de ikke ha testet mange musikalske subber,kom med den svs subben som henger følge på mine la scala!!!
    Jeg har lest dette utsagnet før her på forumet. Hva er det med La Scala som gjør at ikke en SVS-sub klarer å henge med? Jeg spør fordi jeg er interessert i å lære noe.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havner ikke La Scala og SVS sine subber i "litt" forskjellig prisklasse?:S

Er det ikke bedre å sammenligne Klipsch, JL Audio, Elemental Designs, Danley og Seaton Sound med høytalere i La Scala klassen?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kan jo også legge til at jeg finner det merkelig at så mange her inne mener SVS'ene bare "brummer" når de kun får skryt i alt jeg har lest av tester. Er alle folkene som tester i disse bladene ubruklige, mens noen brukere her på foumet er de virkelige "guruene" innen SUBWoofere? Når jeg har lest om folk her inne som sliter med SVS, og kunnskapsnivået på mange av disse (SIER IKKE ALLE) så velger jeg å tro nei....

PS.

Ett dårlig kalibrert SVS oppsett med 10db økning fra 80hz til 15Hz er nok ikke det perfekte for deg eddie det skal jeg tilstå. Liker jeg ikke selv engang. En skikkelig kalibrert Ultra uten db økningen nedover i Hz (altså med en flat kurve), eller som er kalibrert med en ASEQ1 derimot, tror jeg ikke du hadde hatt så mye imot. Sier ikke det er den rette SUB'en for deg, for det er MYE å velge i der ute, å vi har alle forskjellige smak men tror ikke du hadde kommet med ord som buldre-SUB om SVS lengre
    Jeg innrømmer at jeg ikke har hatt noen proff kalibrering av subbene men det hadde jeg heller ikke med xtz eller klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har lest dette utsagnet før her på forumet. Hva er det med La Scala som gjør at ikke en SVS-sub klarer å henge med? Jeg spør fordi jeg er interessert i å lære noe.
    blir for treig og henger rett og slett ikke med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Havner ikke La Scala og SVS sine subber i "litt" forskjellig prisklasse?:S

Er det ikke bedre å sammenligne Klipsch, JL Audio, Elemental Designs, Danley og Seaton Sound med høytalere i La Scala klassen?
    Enig der er vel derfor jeg gikk for en HFS sub fra hifisentralen,ikke hørt den ennå men den er laget for å matche la scala

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her inne som har erfaringer med B&W ASW 3000?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innrømmer at jeg ikke har hatt noen proff kalibrering av subbene men det hadde jeg heller ikke med xtz eller klipsch
    Neida, skjønner den, men virker litt som at jo dypere en SUB er i stand til å levere skikkelig trøkk, jo viktigere er en ordentlig kalibrering. De store Klipsch SUB'ene har vel også innebygd kalibrering, eller tar jeg helt feil nå....?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir for treig og henger rett og slett ikke med
    Er ikke i tvil om at en Ultra+ASEQ1 hadde klart å følge, og ihvertfall ikke hvis du hadde kjørt den i lukket modus.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er ikke i tvil om at en Ultra+ASEQ1 hadde klart å følge, og ihvertfall ikke hvis du hadde kjørt den i lukket modus.
    andres erfaring sier det motsatte,snakket også med audiocompaniet mente det samme,min erfaring sier også det samme men som sagt uten proff kalibrering
    nb! har ikke testet ASEQ1

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W Har ikke akurat blitt skrytt opp i skyene på subbfronten, de er gode men de som Monitor Audio leverer bare ikke nokk lyd for pengene.

Skal du ha en skikkelig HiFi sub så er nokk Velodyn, eD og XTZ mer for pengene innenfor de forskjellige prisklassene.

Nå erdet bare 6mnd siden jeg gikk gjennom denne subbjakten som du er på nå. Du har såpass kraftige fronter så du trenger ikke en subb som kan hjelpe till over 80hz.

Har du tid til å vente så kan du og vurdere den billigste subben fra Elemental Designs, det er en 18" til ca 7000kr om jeg ikke tar feil, og den har fått skryt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andres erfaring sier det motsatte,snakket også med audiocompaniet mente det samme,min erfaring sier også det samme men som sagt uten proff kalibrering
    nb! har ikke testet ASEQ1
    ASEQ1 gjør vidunder med SUB'en. Var knallfornøyd med mine Ultra'er før, å hadde en fin å flat kurve, men alikevel åpnet det seg en helt annen verden når ASEQ1 var i hus. Anbefaler jeg deg å teste, uansett hva slags SUB'er du kjører med, spesielt med tanke på at du virker ganske "kresen" når det gjelder lyden SUB'en skal gjengi

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at jo dypere en sub går jo mer kreves det av kalibrering. En ukalibrert SVS høres sikkert derfor dårligere ut enn en ukalibrert sub som ruller av godt over 20hz. Derfor blir SVS rumlete filmsub der f.eks. XTZ blir en bra musikksub.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer vi i det hele tatt på spørsmålet til Petter? :P

Jeg vil si at en sub fra SVS vil passe best, men han kan nesten ikke velge feil mellom SVS, XTZ og Klipsch.

Og når det kommer til romlebass, jeg har subber som er helt utmerket sterk på dypbass, å de romler ikke i det hele tatt, men de er jo og lukket hvis det har noe å si.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Svarer vi i det hele tatt på spørsmålet til Petter? :P

Jeg vil si at en sub fra SVS vil passe best, men han kan nesten ikke velge feil mellom SVS, XTZ og Klipsch.

Og når det kommer til romlebass, jeg har subber som er helt utmerket sterk på dypbass, å de romler ikke i det hele tatt, men de er jo og lukket hvis det har noe å si.
    hva innom på resonans her i går og spørte om de hadde klipsch subber inne, men de skulle få de inn til helgå. så eg tror eg ska kjøra t resonans på lørdag å se om de har fått de. vis de har så ska eg hørra Klipsch RW-12D kansje blir det kjøp eller ikkje

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo.
    som jeg sa over at jeg skulle gå og høre dem de fikk de inn sist helg men har ikke hatt tid til og gå og høre.

så jeg har et spørsmål er klipsch rw 12d " mye kraftigere en dali swa 12? har fått spart opp penger nå til en subb som kan få ting til og riste litt. eller må jeg opp i klipsch RSW-10D for og få en oppgradering?

vill ikke ha SVS PC12-NSD eller noen^^ syns ikke de ser noe fine ut og de er for store for leiligheten min.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe meg her?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs vinner definivt over xtz på egentlig nesten alle områder...det er ikke et spørsmål om hva du bør gå for en gang, xtz er ikke en dårlig sub, det er bare svs som er så jævla mye bedre, satt opp 2 xtz 12ere mot en pb-12 nsd....det pb-12en rister så det vraker, lyden er mye mer fysisk, jeg har kjørt iron man med både svs og xtz, og begge disse klarte seg fint, men på en film som f.eks pulse (lab scenen) så klarte ikke xtzene å holde følge med det EN pb-12 nsd presterte der, det er skikkelig saker! gå for svs

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett målene på pb-10 nsd? den er ikke SÅÅÅ stor som det skal ha seg, i forhold til de andre modellene, men om den ikke passer inn i stua di ville jeg kjørt to xtz 12 ere

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •