cv.xtz.svs.dali.klipsch. hva subb kan passe til meg? hjelp. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    XTZ er slettes ingen dårlig sub. Jeg har hatt denne, og alt avhenger av rommet den står i. I Leiligheten jeg bodde i i Skien, hadde jeg respons ned til 18hz. Og dette var med 1 stk. Men til film er uansett SVS bedre, men XTZ er bedre på musikk, og har en tørrere bass ;-) Film = SVS. Musikk=XTZ
    ser ut som det blir en xtz 12" på meg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke helt det som skrives om at XTZ er bedre på musikk enn SVS. Du kjenner ikke folk med de forskjellige sub'ene så du får hørt på de?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du kjenner ikke folk med de forskjellige sub'ene så du får hørt på de?
    Klart den beste løsningen. Alle har forskjellige smak så det klart beste er å teste / få hørt de ulike SUB'ene du vurderer
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å kikke litt rundt etter en brukt Klipsch rsw10-d disse går vel for 5-6000 brukt, utrolig bra sub med mengder av bass og voldsomt trykk

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Vil anbefale deg å kikke litt rundt etter en brukt Klipsch rsw10-d disse går vel for 5-6000 brukt, utrolig bra sub med mengder av bass og voldsomt trykk
    kan tenke meg at en rsw10-d gir mye lyd i fra seg kanskje jeg bare skal vente til et godt tilbud kommer opp enten det er klipsch eller svs ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    kan tenke meg at en rsw10-d gir mye lyd i fra seg kanskje jeg bare skal vente til et godt tilbud kommer opp enten det er klipsch eller svs ?
    Den er en helt rå liten krabat, absolutt verdt å vente på en på brukten..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er RSW10D på film da? Med såpass kraftige fronter så er vel behovet for sub på musikk mindre.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt en stk rsw 10-d eller to stk xtz12,har testet mye svs hjemme og aldrig fått det til å fungere noe særlig,overdreven dypbass kaller jeg det men er jo en gammel mann.klipsch og xtz går dypt nok hvis du vil ha realistisk lyd,vil du ha overdreven lyd som ikke finnes i det virkelige liv så gå for svs,den råeste bassen du kjenner på kroppen under film er faktisk mye midtbass...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jeg ville valgt en stk rsw 10-d eller to stk xtz12,har testet mye svs hjemme og aldrig fått det til å fungere noe særlig,overdreven dypbass kaller jeg det men er jo en gammel mann.klipsch og xtz går dypt nok hvis du vil ha realistisk lyd,vil du ha overdreven lyd som ikke finnes i det virkelige liv så gå for svs,den råeste bassen du kjenner på kroppen under film er faktisk mye midtbass...
    Klag på filmene, ikke SUB'ene som fakisk klarer å gjengi lydsporet

Utenom det så vil jeg si xtz er noen knallbra SUB'er, ihvertfall når man tar prisen i betraktining
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Klipsch KSW-12. Disse finner man på brukten til en rimelig penge.

Groven

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt artig at enkelte klager på at SVS klarer å reprodusere LFE-sporet.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz

Ryktet sier at XTZ kommer med en ny sub. ICE power forsterker 500W og ny EQ. Hmm......kanskje det kan være noe:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er RSW10D på film da? Med såpass kraftige fronter så er vel behovet for sub på musikk mindre.
    tviler på jeg skal bruke den til musikk. blir vell når man har fest eller har lust og plage naboene litt subben skal være til film. 95% film 5% musikk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syntes den er råbra, har hørt flere av mine venner som tidligere har hatt noen av de eldre svs modellene, som påstår at Klipsch er endel tøffere å se film med, feks at bassen i klipsch subben kan være litt strammere og sparke litt hardere, Når skudd blir avfyrt så kjenner man det Enda bedre enn med en svs feks... men kryr sikkert 1000vis av forskjellige meninger om dette.. har selv hørt PC13 ultra, og rsw10d, og mitt valg ville vært uten tvil rsw10d..

Begrunnelser: Den er mye mer imponerende enn pc13ultra, da den ikke ser ut som et strekkt ølfat, den er så liten og uskyldig at man blir like imponert hver gang og grusomt sexy

Den gir også et veldig bra trykk på lavere volum, noe som jeg ikke har hørt fra subber tidligere, har jo ikke hørt alle verdens subber selvfølgelig..

Man får også nesten 2stk rsw10d på brukten til prisen av en pc13ultra da disse har en latterlig høy brukt pris! noe som vil resultere i en enda bedre bass fordeling i rommet.

alt i alt så syntes jeg man får mye mer for pengen me klipsch enn med svs som stort sett kun er en filmsubb og til å brumle med.. noe som klipschen også klarer utrolig bra.. har testet mange filmer med den da en kompis har denne, og det har aldri vært en film hvor jeg har ønsket at den skulle spille eenda dypere... har du ikke planer om den så prøv i allefall å skaff deg en lytteprøve, eller av feks rt10-d eller rt12-d... så skal man se at det er ikke bare svs som kan flytte luft

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Syntes den er råbra, har hørt flere av mine venner som tidligere har hatt noen av de eldre svs modellene, som påstår at Klipsch er endel tøffere å se film med, feks at bassen i klipsch subben kan være litt strammere og sparke litt hardere, Når skudd blir avfyrt så kjenner man det Enda bedre enn med en svs feks... men kryr sikkert 1000vis av forskjellige meninger om dette.. har selv hørt PC13 ultra, og rsw10d, og mitt valg ville vært uten tvil rsw10d..

Begrunnelser: Den er mye mer imponerende enn pc13ultra, da den ikke ser ut som et strekkt ølfat, den er så liten og uskyldig at man blir like imponert hver gang og grusomt sexy

Den gir også et veldig bra trykk på lavere volum, noe som jeg ikke har hørt fra subber tidligere, har jo ikke hørt alle verdens subber selvfølgelig..

Man får også nesten 2stk rsw10d på brukten til prisen av en pc13ultra da disse har en latterlig høy brukt pris! noe som vil resultere i en enda bedre bass fordeling i rommet.

alt i alt så syntes jeg man får mye mer for pengen me klipsch enn med svs som stort sett kun er en filmsubb og til å brumle med.. noe som klipschen også klarer utrolig bra.. har testet mange filmer med den da en kompis har denne, og det har aldri vært en film hvor jeg har ønsket at den skulle spille eenda dypere... har du ikke planer om den så prøv i allefall å skaff deg en lytteprøve, eller av feks rt10-d eller rt12-d... så skal man se at det er ikke bare svs som kan flytte luft
    er jo nettop det jeg mener,et rifleskudd som du kjenner i brystkassa kommer jo fra midtbassen ikke dypbassen,hva skal en sub gjøre under 18-20 hz!!! i tilegg så er bassen mye strammere enn svs bassen men greit at folk liker blafrebass alla cv etc

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Klag på filmene, ikke SUB'ene som fakisk klarer å gjengi lydsporet

Utenom det så vil jeg si xtz er noen knallbra SUB'er, ihvertfall når man tar prisen i betraktining
    hehe hvis en film har urealistiske dypbass lyder så betyr ikke det at suben bør gjengi dette...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film råder jeg deg å velge noe som går dypt. Så jeg ville foretrekke SVS eller en brukt Klipsch. Sett inn en anonse på Torget "Ø.K. Klipsch eller SVS sub"=)

Jeg har selv hørt XTZ, syns den var grei, men den kunne ikke måle seg mot de større subbene på film. Men det er min erfaring.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hvis en film har urealistiske dypbass lyder så betyr ikke det at suben bør gjengi dette...
    Jo det er akkurat det det gjør. Gjør den ikke det, så gjør den jo i realiteten ikke jobben sin.

Har full forståelse for at noen ikke liker den brutale dypbassen som er i mange filmer for tiden, men man kan da for **** ikke gi SUB'en skylden for å gjengi det man mater den med?

Angående SVS bare brummer. Dere som mener dette kan umulig ha hørt en ordentlig kalibrert SVS SUB. Mine har alltid vært skikkelig "tighte", men etter ASEQ1 kom i hus er det som stempler. Er ingen uønsket etterslep av bass i det hele tatt. Er ikke uten grunn jeg har endt her etter flere år med masse forskjellige SUB'er, inkludert Dali, CV, B&W Paradigm og Klispch. Tror de fleste som sitter med inntrykket av at SVS er en buldrebass har hørt det i ett dårlig kalibrert oppsett, eller ihvertfall hos en kamerat/bekjent som har SUB'en stilt inn totalt anderledes enn dere ville gjort i deres egne rom.

En kort oppsummering av ett Amerikansk hifi blad kom med om den gamle PB12Ultra/2 var " Den mest musikalske SUB'en han hadde hørt"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jo det er akkurat det det gjør. Gjør den ikke det, så gjør den jo i realiteten ikke jobben sin.

Har full forståelse for at noen ikke liker den brutale dypbassen som er i mange filmer for tiden, men man kan da for **** ikke gi SUB'en skylden for å gjengi det man mater den med?

Angående SVS bare brummer. Dere som mener dette kan umulig ha hørt en ordentlig kalibrert SVS SUB. Mine har alltid vært skikkelig "tighte", men etter ASEQ1 kom i hus er det som stempler. Er ingen uønsket etterslep av bass i det hele tatt. Er ikke uten grunn jeg har endt her etter flere år med masse forskjellige SUB'er, inkludert Dali, CV, B&W Paradigm og Klispch. Tror de fleste som sitter med inntrykket av at SVS er en buldrebass har hørt det i ett dårlig kalibrert oppsett, eller ihvertfall hos en kamerat/bekjent som har SUB'en stilt inn totalt anderledes enn dere ville gjort i deres egne rom.

En kort oppsummering av ett Amerikansk hifi blad kom med om den gamle PB12Ultra/2 var " Den mest musikalske SUB'en han hadde hørt"
    hvis det bladet sier det så kan de ikke ha testet mange musikalske subber,kom med den svs subben som henger følge på mine la scala!!!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det bladet sier det så kan de ikke ha testet mange musikalske subber,kom med den svs subben som henger følge på mine la scala!!!
    Skal se om jeg klarer å finne igjen den testen. Er jo noen år gammel så kan ikke love noe. Angående SUB som følger høytalerene dine, så vet jeg ikke da jeg ikke har hørt de selv. Hadde ihvertfall ingen problemer med å følge RF-83 med mine to Ultra'er..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •