Nye høyttalere skal kjøpes--

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere skal kjøpes--

Men har ikke helt bestemt meg for hva.. Nyregistrert bruker her, så dere får ha meg unnskyldt hvis jeg gjentar spm som er tatt opp før, i så fall, link meg gjerne til riktig tråd :-)

Så til saken : Har pr. nå et par med CV E312, lånt av en kompis i mange år nå, men nå skal han altså ha de tilbake Så da får jeg kjøpe meg et par å koble til nakae`n min.. Jeg har fått litt for meg at klipsch kg 5,5 ser veldig spennende ut, hvordan vil den sammenlignes med f.eks et par CV med 12 eller 15 tommer? Har bare hørt et par med klipsch i mitt syndige liv, og må si at de + subben han hadde slett ikke var så dumt.. noen anbefalinger? På forhånd takk :-D

Evt hvis noen har et par AT-100 i perfekt stand å selge meg, så kan vi sikkert bli enige ;-) Det har jo vært drømmen siden jeg kvisete og ukonfirmert hørte de hos en kompis som var noen år eldre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så så folkens, får la meg lese igjennom alle svarene før dere skriver mer nå da

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch kg 5.5 er meget morro høyttaler med veldig bra dynamikk og bass. Ingen problemer med og annbefale de jeg iallefall. Personlig ville jeg gått for Klipsch istedet for CV. Har selv hatt kg 4.5 od det er utrolig hvor mye bass den ene 10" pr høyttaler pumper på med. Så vill tro kg 5.5 som har dobble 10" vill være veldig tilfrdsstillende. De kan spille sykt høyt, når jeg hadde mine kg 4.5 så måtte jeg gi meg før høyttalerne gjorde det.
    Så er nok ikke ett dumt sett med høyttalere du har sett deg ut nei
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg trygt Klipsch KG 5.5. CV AT-100 trykker noe vanvittig, men som jeg leste i en anna tråd, så spiller resten som en papptallerken med spole i fri luft. Med andre ord, helt ræva :-P Klipsch er en mye bedre høyttaler, som kommer til å gi deg mye mere glede enn CV iallefall! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, og med doble 10, så er de vel ikke halvgale i bassområdet heller? Det blir kanskje kjøpt inn en aktiv sub også etterhvert..

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er meget bra i bassen med sine doble 10" ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg det ikke :-) lurer nok på om det blir et par når jeg får lønn da ja, får håpe jeg får tak i enda da planen er å bruke de som fronter i hjemmekino etterhvert, ikke noe voldsomme greier, bare med 50" skjerm. Noen anbefalinger på en reciever med pre out, jeg skal bruke naka pa5 mkII på frontene. Resten blir kjøpt inn i sommer når feriepenger skal brukes opp 8) Ser vel for meg å bruke opptil en 6-7000 på reciever.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinoresivere fra H/K, Nad, Denon og Onkyo passer bra sammen med Klipsch, og de aller fleste har pre out til eksterne effektforsterkere. Når den tid kommer så sjekk bruktmarkedet, får som oftest mest for pengene der. Blir gøy og følge med på hva det blir etter hvert

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Hjemmekinoresivere fra H/K, Nad, Denon og Onkyo passer bra sammen med Klipsch, og de aller fleste har pre out til eksterne effektforsterkere. Når den tid kommer så sjekk bruktmarkedet, får som oftest mest for pengene der. Blir gøy og følge med på hva det blir etter hvert
    Rettelse, H/K går ikke særlig bra sammen med Klipsch da det fort blir skarpt med H/k´s skarpe klang på hornhøyttalere..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Rettelse, H/K går ikke særlig bra sammen med Klipsch da det fort blir skarpt med H/k´s skarpe klang på hornhøyttalere..
    nå har jeg ikke hørt klipsch, men det er litt delte meninger på akkurat det der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men nå er det i hovedsak nakamichien min som skal få fore klipsch`ene med strøm da, farger signalveien i receiver`n lyden så mye at merket på den er avgjørende? Med tanke på effekt på resten senter og bak, hvor mye bør jeg satse på? jeg har sett litt på avr2310 fra denon.. Da blir det jo 2*150 i front og 105w 8ohm resten av veien rundt. Surround er et nytt område for min del, gammel p.a-junkie jeg

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er også en god match med Klipsch. Iallefall når det kommer til kino-bruk, men merkene nevnt over, er heller ikke å forakte :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •