Cerwin Vega - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78

Tråd: Cerwin Vega

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men jeg lurer på å ikke kjøpe Cerwin Vega i det hele tatt, hvertfall ikke enda.
    Men etterhvert når jeg har fått meg jobb osv..

Lurte på å kjøpe denne pakken her imens? Billebro Eventure Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning Butik Aktiv Högtalare Inverter Controller Mixerbord Rökmaskin Strob Moving Head DMX Scanner Snömaskin Skummaskin DJ-mixer CD-spelare Hazer

Må da være billig ? Men må jeg ha en effektforskerker i tillegg eller kjører den forsterkeren som er med de?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoEx
    nei, men forsterkeren kutter istedet for og kjøre så langt at den vrenger!
    så det er uansett ett +

for dobble 15 så blir 216 for lite.
    eventuelt brokoblet 1stk pr høyttaler.

Har hatt 2stk nad 216 selv på gammle dc1515 og det fungerte ganske så rått!
    Mulig det fungerer bedre på bass elementer men det hjalp ihvertfall ikke mine diskanter når jeg hadde et uhell med en loudness knapp for noen år siden. Da smalt jeg begge diskantene på et par AL-1000.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 216 på dc 1515 virker bra hos meg og

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    2 x 216 på dc 1515 virker bra hos meg og

hehe, bra noen er enige med meg
    hadde samme oppsett for 6 år siden jeg også, skal si deg det hørtes, men de ble for store for leiligheten som jeg kjøpte og naboene klagde dag 1.

så de ble solgt...angrer sinnsykt mye nå!

Men jeg ville anbefalt og gådd for den nad 216 med forforsterker om du får en bra deal på de , så har du noe og starte med, så kan du i ettertid kjøpe på en ekstra 216

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoEx
    hehe, bra noen er enige med meg
    hadde samme oppsett for 6 år siden jeg også, skal si deg det hørtes, men de ble for store for leiligheten som jeg kjøpte og naboene klagde dag 1.

så de ble solgt...angrer sinnsykt mye nå!

Men jeg ville anbefalt og gådd for den nad 216 med forforsterker om du får en bra deal på de , så har du noe og starte med, så kan du i ettertid kjøpe på en ekstra 216
    Okei, så det kan drive 4x15" til jeg kjøper nad 216 til ? Det er ikke så værst da

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det kan drive 1515 fint. Men jeg har noen tvil om det kan drive 215 bra da dem er tyngre å drive om jeg ikke husker feil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Mulig det kan drive 1515 fint. Men jeg har noen tvil om det kan drive 215 bra da dem er tyngre å drive om jeg ikke husker feil.
    NAD 216 liker seg ikke på CLSC, CLS, XLS i bridge nei :P.. de svei seg iallefall for en kompis ... Syns det er rart det er vellykka på 1515 og :S... siden det ofte blir veldig skrikende med 216 i bridge....

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo mine har trøkka godt de... 14.året nad 216 spiller på de nå å det er ingen naboer så hilser hyggelig på meg lengre :roll: å det er ingen som har nevnt at de skulle hatt større forsterkere etter å ha hørt det.. trøkker mer enn nødvendig å lyd kvaliteten er jeg helt fornøyd med.

cerwin vega skrev jo i reklamene på 60-70 og 80taller at cv er dyrt men en tjener det inn på forsterkersiden pga høye følsomheten og en trenger mindre forsterker.. men det var før cv ble kina...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    en NAD C370 holder ikke til mere enn cerwin med 12". har selv en nad c270 som har samme effekt som den c370 og den er alt for liten selv til mine dc12. dc12 har en følsomhet på 98db/1w/1m så de er ekstremt lettdrevne. men den nad forsterkeren får ikke i nærheten av max ut av høytalerene

Det spørs da vel i det hele tatt om vedkommende noen gang kommer til å få bruk for å dytte så mye effekt inn i to 15 som det er mulig da.. Jada, det er gjevt å ha 400 w par kanal, og to 15 tommere krever litt strøm hvis de skal holdes 100% kontroll på, men det kommer først til sin rett når det skal spilles like under spolesmeltings-volum. Hvis den forsterkeren jeg linka til ikke holder til dine 12 tommere, så stiller du høye krav, og har kanskje råd til å kjøpe akkurat det du vil..

Hvis trådstarter vil ha en forsterker som blåser liv i både enkel og dobbel 15, så skal jeg gi enda en link til finn :

Australian Monitor K7,800 watts proff forsterkere. - FINN Torget

Hvis du skulle ende opp med P.A, kjøp en av disse du(eller begge hvis du vil sprenge noe). Har lang sammenlagt erfaring med disse, og de sparker liv i hva du enn måtte kjøpe. Bakdelen er at vifta er frontmontert og kun går på en hastighet, men hvis du skal spille høyt hele tida, så hører du jo ikke det alikevel.. Bedre til prisen hvis du skal ha et P.A-sluttrinn finner du ikke.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petru26
    Det spørs da vel i det hele tatt om vedkommende noen gang kommer til å få bruk for å dytte så mye effekt inn i to 15 som det er mulig da.. Jada, det er gjevt å ha 400 w par kanal, og to 15 tommere krever litt strøm hvis de skal holdes 100% kontroll på, men det kommer først til sin rett når det skal spilles like under spolesmeltings-volum. Hvis den forsterkeren jeg linka til ikke holder til dine 12 tommere, så stiller du høye krav, og har kanskje råd til å kjøpe akkurat det du vil..
    har ikke råd til å kjøpe hva jeg vill akkurat. men merket stor forskjell når jeg nedgraderte fra 2 nad c270 til 1 nad c270 på mine dc12. dette og på lave volumer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petru26

Hvis trådstarter vil ha en forsterker som blåser liv i både enkel og dobbel 15, så skal jeg gi enda en link til finn :

Australian Monitor K7,800 watts proff forsterkere. - FINN Torget

Hvis du skulle ende opp med P.A, kjøp en av disse du(eller begge hvis du vil sprenge noe). Har lang sammenlagt erfaring med disse, og de sparker liv i hva du enn måtte kjøpe. Bakdelen er at vifta er frontmontert og kun går på en hastighet, men hvis du skal spille høyt hele tida, så hører du jo ikke det alikevel.. Bedre til prisen hvis du skal ha et P.A-sluttrinn finner du ikke.
    Ok, takk for det ! Men da trenger jeg bare de og ikke noe annet? kun cd-spiller da ?
    Men er det sånn at jeg må koble en på hver, og brokoble de sammen igjen? Åssen gjør jeg dette isåfal ?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det forsterere til ditt budsjett, jeg kan ikkenoe om dem men det kan du vel sjekke ut på nettet og spørre selger. 2stk PA forsterkere selges billig! - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville nok droppet å kjøpe 15", og heller gått for 12" og en Nad 216 eller en 319, samme forsterkeren men med integrert forforsterer. Har selv en 319 og ve12 og en 12" cv sub. spiller veldig bra, men det hadde nok blitt enda bedre med større forsterker. Men er storfornøyd med oppsettet mitt som det er nå. Ikkje dyrt heller, 4500 for ve12 og 2000 for 319. Subben kostet vel 4000 men den er ikkje et must med mindre du vil at bildene skal ramle av veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere og forsterkere kjøpt !
    tråd kan stenges

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sannor
    Høyttalere og forsterkere kjøpt !
    tråd kan stenges
    Gtatulerer, hva ble valget?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Gtatulerer, hva ble valget?
    Takk !
    Valget ble CV CLS-15, NAD 116 pre og Carver PM1400 effekt

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sannor
    Takk !
    Valget ble CV CLS-15, NAD 116 pre og Carver PM1400 effekt
    Gratulerer! Den kombinasjonen får du nok mye morro med!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har ein AT 100 bass som vil bytte den mot en strøken dc15 bass? DC bassen er rød å ikke matt rød..

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •