Hjelp til valg av høytalere til HK AVR 355? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høytalere til HK AVR 355? Hjelp!

Hei!

Skal kjøpe høytalere til min HK AVR 355, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe:-?
    Trenger nye fronthøytalere, center og bak høytalere, har en Cerwin Vega 15" sub Vil ha noen høytalere som spiller rent og pent men også høyt! :-D
    Rommet er 5x5m og høytalerene skal brukes til 50/50 musikk og film. Jeg spiller det meste av musikk.

Har funnet et sett med Dali Concept 8, Dali Concept CT og Dali Concept 1 som er 1 år gamle til 7000kr på finn.no, men har lest litt her på forumet at noen sier at Dali ikke passer så godt sammen med HK

Tenkte jeg skulle bruke rundt 10000 på nye høytalere.

Noen som har noe formening om de Dali høytalerene eller som har noen andre høytalere å anbefalle til min reciever?

Takker for alle svar! :-D

Mvh Kjetil

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept passer fint med din receiver. De er ikke skrikende i toppen. Tror nok de vil fungere fint med din forsterker :-)

Dali som de fleste andre merker har mange forskjellige modeller. med forskjellige karakteristikker. Men Concept er ikke av den skrikende typen, som kan bli stygt sammens med HK. Dali Ikon f.eks kan bli spiss i toppen pga sin bånd diskant.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt enig i det der, har hørt H & K på Klipsch som er ganske lyse i toppen og syntes ikke det var skrikete i det hele tatt, Det låt rett og slett tøft

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Dali Concept passer fint med din receiver. De er ikke skrikende i toppen. Tror nok de vil fungere fint med din forsterker :-)

Dali som de fleste andre merker har mange forskjellige modeller. med forskjellige karakteristikker. Men Concept er ikke av den skrikende typen, som kan bli stygt sammens med HK. Dali Ikon f.eks kan bli spiss i toppen pga sin bånd diskant.
    Jeg var og hørte Dali Concept på Hifiklubben på dyyr elektronikk og de var fremdeles skrikende spør du meg.. Da ville jeg heller gått for Lektor! De spiller vanvittig deiligt i ørene og med ett godt trøkk i mellomgulvet!

Klipsch er jo også noe du kan vurdere.. Det kan kanskje bli skarpt med H/K, Synergy serien ble hvertfall for skarpt for meg med H/K når jeg dro på.. Vet ikke om det er det samme med Reference-serien til Klipsch..

CVsub er jeg litt usikker på hvor bra vil fungere sammen med noe som helst annet enn CV :P Det jeg har hørt av CV-subber er ganske "boomy" og bler rotette sammen med store fronter..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører klipsch og avr 355 her hos meg og er ikke skrikete i det hele tatt! passer utmerket sammen! perfekt for film

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    kjører klipsch og avr 355 her hos meg og er ikke skrikete i det hele tatt! passer utmerket sammen! perfekt for film
    Har tenkt litt på Klipsch, men er litt usikker på hvilke jeg skal velge?:-? Er heller ikke sikker på hvor store jeg trenger, kan vel fort bli litt for mye bass viss jeg har for store front høytalere.:-?

Men hvilken sub er å anbefalle da?
    Viss jeg forstår rett så er ikke altså ikke Dali er å anbefalle på HK?

Takker for alle svar jeg har fått!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet en sub: XTZ 99 W12.16 Hadde den vert bedre en min CW?
    XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har også funnet noen komplette sett:

Qln 603 mkll 5.0 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Dynavoice Def. 5.0-pakke Walnut 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Dynavoice Definition DF-6 5.0 pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Noen som har noe erfaring med noen av disse høytalerene?

Har ikke hørt så mye om disse merkene:-?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du kan strekke deg noen lapper hadde jeg DEFINITIVT gått for

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

harman kardon og jbl er som skapt for hverandre, jeg har hatt det i 4 år, det er en veldig god løsning, es serien til jbl er veldig bra i den prisklassen.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround.no

Hei.

ikke for og spore av helt nå her men hvis du skal ha budskjett høyttalere til en billig penge så har du enten dali,argon eller dynavoice som er og anbefale!

fks: Dynavoice DF-6 front
    Dynavoice C -6 center
    Dynavoice S-6 bakhøyttaler.

pris blir jo ikke mere enn 7000kr.

Du må ikke la deg lure av størrelsen av dynavoice, da de spiller noe sinnsykt rått og også oppløst og klart "egen erfaring".
    kjenner det trykker i brystkassen når man skrur opp!

De er også pene og se på,temmelig tunge "30kg" og har bi-wire.
    De har også vunnet Best i test av lyd og bilde nylig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    om du kan strekke deg noen lapper hadde jeg DEFINITIVT gått for

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

harman kardon og jbl er som skapt for hverandre, jeg har hatt det i 4 år, det er en veldig god løsning, es serien til jbl er veldig bra i den prisklassen.

Ser at de er på tilbud og nå8) Kanskje det hadde vert noe!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoEx
    Hei.

ikke for og spore av helt nå her men hvis du skal ha budskjett høyttalere til en billig penge så har du enten dali,argon eller dynavoice som er og anbefale!

fks: Dynavoice DF-6 front
    Dynavoice C -6 center
    Dynavoice S-6 bakhøyttaler.

pris blir jo ikke mere enn 7000kr.

Du må ikke la deg lure av størrelsen av dynavoice, da de spiller noe sinnsykt rått og også oppløst og klart "egen erfaring".
    kjenner det trykker i brystkassen når man skrur opp!

De er også pene og se på,temmelig tunge "30kg" og har bi-wire.
    De har også vunnet Best i test av lyd og bilde nylig.
    Hvordan blir disse i forhold til de JBL'ene slimchaddi snakket om da?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynavoicene ser ut som de kan trøkke de, ser ganske digre og "stygge" ut også spør du meg, jeg har ikke hørt dem, men jeg har hørt og sett jbl es 90 som er en veldig fin høyttaler uansett finish, jeg anbefaler bøk da jeg synes den var penest, med doble 8 tommere trøkker denne høyttaleren absolutt godt i kjent jbl stil, samt at den er fin og presis i det høyeste registerer med presisjonsdiskant og en "super tweeter" som skal ta av seg detaljer i lydbildet.

les mer her:
    JBL ES90 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

selvom denne pakka er til salgs går det alltid ann å prute hos soundgarden, finn på masse emosjonelle historier osv og så kan de sikkert gå ned litt, sleng på en kabel eller 2 så går det hvertfall ned

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynavoicene ser ut som de kan trøkke de, ser ganske digre og "stygge" ut også spør du meg, jeg har ikke hørt dem, men jeg har hørt og sett jbl es 90 som er en veldig fin høyttaler uansett finish, jeg anbefaler bøk da jeg synes den var penest, med doble 8 tommere trøkker denne høyttaleren absolutt godt i kjent jbl stil, samt at den er fin og presis i det høyeste registerer med presisjonsdiskant og en "super tweeter" som skal ta av seg detaljer i lydbildet.

les mer her:

selvom denne pakka er til salgs går det alltid ann å prute hos soundgarden, finn på masse emosjonelle historier osv og så kan de sikkert gå ned litt, sleng på en kabel eller 2 så går det hvertfall ned
    Er kanskje ikke så dumt det settet da

Kan også reise og høre på de hos soundgarden i Haugesund

Men først må jeg få fikset recieveren Sendte den inn til dalens elektronikk service pga det skurret i venstre bakhøytaler, men når jeg fikk den igjen så var det akkuratt det samme:evil:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjejas
    Er kanskje ikke så dumt det settet da

Kan også reise og høre på de hos soundgarden i Haugesund

Men først må jeg få fikset recieveren Sendte den inn til dalens elektronikk service pga det skurret i venstre bakhøytaler, men når jeg fikk den igjen så var det akkuratt det samme:evil:
    hmmm, hakke opplevd noe slikt enda, gå på Speaker setup, manual og så levels, kanskje det er noe der? kanskje en kabel eller noe som ikke er kobla helt riktig?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg var og hørte Dali Concept på Hifiklubben på dyyr elektronikk og de var fremdeles skrikende spør du meg.. Da ville jeg heller gått for Lektor! De spiller vanvittig deiligt i ørene og med ett godt trøkk i mellomgulvet!

Klipsch er jo også noe du kan vurdere.. Det kan kanskje bli skarpt med H/K, Synergy serien ble hvertfall for skarpt for meg med H/K når jeg dro på.. Vet ikke om det er det samme med Reference-serien til Klipsch..

CVsub er jeg litt usikker på hvor bra vil fungere sammen med noe som helst annet enn CV :P Det jeg har hørt av CV-subber er ganske "boomy" og bler rotette sammen med store fronter..
    Håper du ser selv hvor teit det hørtes ut. Fordi om elektronikken er "dyyr" er det ikke dermed sagt at den er en god match til de høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, hakke opplevd noe slikt enda, gå på Speaker setup, manual og så levels, kanskje det er noe der? kanskje en kabel eller noe som ikke er kobla helt riktig?
    Det som er rart med det er at av og til virker den som den skal og så plutselig begynner det å skurre som f... :-?

Skjønner heller ikke hva som være koblet feil :sad:

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Håper du ser selv hvor teit det hørtes ut. Fordi om elektronikken er "dyyr" er det ikke dermed sagt at den er en god match til de høyttalerne.
    Tror du virkelig ikke at de vil prøve å selge de det har? Altså at de matcher en høyttaler med dårlig elektronikk? Han skiftet elektronikk på HVER enkelt høyttaler jeg prøvehørte. Så selvfølgelig ga han høyttaleren "de beste vilkårene".. Tror heller det er du som er stokkdum i dette tilfellet

Kjejas: Du har ikke sprengt den ene høyttaleren da? Prøv å koble venstre bakhøyttaler i f.eks høyre bakhøyttaler utgangen og se om det enda skurrer da.. Kan være dårlig kabel, noe galt med høyttaleren eller den enkelte utgangen på forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig ikke at de vil prøve å selge de det har? Altså at de matcher en høyttaler med dårlig elektronikk? Han skiftet elektronikk på HVER enkelt høyttaler jeg prøvehørte. Så selvfølgelig ga han høyttaleren "de beste vilkårene".. Tror heller det er du som er stokkdum i dette tilfellet

Kjejas: Du har ikke sprengt den ene høyttaleren da? Prøv å koble venstre bakhøyttaler i f.eks høyre bakhøyttaler utgangen og se om det enda skurrer da.. Kan være dårlig kabel, noe galt med høyttaleren eller den enkelte utgangen på forsterkeren

Har prøvd å bytte høytalere, men det er det samme. Så tror heller det er utgangen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

les mer her:

Hvordan trur du det hadde gått viss jeg hadde byttet ut den jbl suben med en XTZ sub?
    XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig at bortimot ingen karakteriserer Dali sin Concept serie som skrikende, bortsett fra du da... Så "stokk dum" kvota får du ta på egen kappe.

Er ikke automatisk sagt at lørdagshjelpa på Hifiklubben vet nøyaktig hva som matcher bra til de forskjellige høyttalerne. Opplevde det selv, og hentet butikksjefen som ordnet opp.

Kjejas: Det vil nok fungere veldig bra, har stortsett bare hørt lovord om den subben. Spesielt til musikk.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •