Hjelp til valg av høytalere til HK AVR 355? Hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Merkelig at bortimot ingen karakteriserer Dali sin Concept serie som skrikende, bortsett fra du da... Så "stokk dum" kvota får du ta på egen kappe.

Er ikke automatisk sagt at lørdagshjelpa på Hifiklubben vet nøyaktig hva som matcher bra til de forskjellige høyttalerne. Opplevde det selv, og hentet butikksjefen som ordnet opp.

Kjejas: Det vil nok fungere veldig bra, har stortsett bare hørt lovord om den subben. Spesielt til musikk.
    Butikksjefen var nok tilstede du. I mine ører, på den elektronikken jeg hørte på, hvor jeg hørte lektor, concept og ikon, var det definitivt lektor som funket.. Det skal sant sies at jeg hørte på noe rock-lignende som de satt på (da jeg hører på tung musikk og ikke jazz).. Uansett er dette en diskusjon jeg ikke gidder, jeg var ærlig og sa min mening. Om du er så totalt uenig så er det opp til deg å gjøre hva enn du vil.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjejas
    Hvordan trur du det hadde gått viss jeg hadde byttet ut den jbl suben med en XTZ sub?
    XTZ 99 W12.16 Sort Matt 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    jeg har hørt begge, og vil si at i et godt kubisk rom med hjørneplassering vil jblen spille bra, har hørt den på demorommet til soundgarden, og det var slettes ikke værst, men den kan desverre ikke måle opp mot xtz, under 10k er det lite (bortsett fra svs) som kan gjøre det, jeg ville gått for xtzen, den takler høye volumer, og spiller bra både høyt og lavt, mens jblen får pusteproblemer under høye volumer, men den spiller med god og bra bassgjengivelse på moderate nivåer, og den har en del sky i dypbassen også, xtzen er 1000kr billigere, og jeg mener at xtzen gir mye mer enn jblen i form av pris og ytelsesforhold, selvom pris ikke tatt i betraktning vil jeg si at xtzen er bedre, på alle punkter, er utseendet viktig så er begge veldig pene:-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at bortimot ingen karakteriserer Dali sin Concept serie som skrikende, bortsett fra du da... Så "stokk dum" kvota får du ta på egen kappe.

Er ikke automatisk sagt at lørdagshjelpa på Hifiklubben vet nøyaktig hva som matcher bra til de forskjellige høyttalerne. Opplevde det selv, og hentet butikksjefen som ordnet opp.

Kjejas: Det vil nok fungere veldig bra, har stortsett bare hørt lovord om den subben. Spesielt til musikk.
    dali sin concept 6 serie er en svak høyttalerserie som jeg mener funker dårlig til film, spes den lille subben som bånner før moderat volumnivå...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Concept 6, CT og 1 serien og den har i mine ører en noe "skrikende" diskant. Mellomtonen er fin og myk, men diskanten var uutholdelig for meg. Godt steroperspektiv, de skal de ha.

CT skal du holde deg langt unna, den duger ikke!

Byttet til ukjente Y631. De har en bedre diskant, men noe svak mellomtone, men fungerer mye bedre for meg.
    Trenger en del jobbing når det gjelder plassering er min erfaring (dog er dette på de gulvstående).

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det henger ofte sammens med Elektronikk. Med Yamaha kan det bli kvast uansett høyttaler, mens Onkyo og Denon matcher Dali'ene bra.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det henger ofte sammens med Elektronikk. Med Yamaha kan det bli kvast uansett høyttaler, mens Onkyo og Denon matcher Dali'ene bra.
    Må da bare få si at jeg kjørte de sammen med NAD.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De setningene henger ikke sammen.. Yamaha har jo en mørk klangkarakteristikk, så det stemmer jo ikke. Onkyo er hardere i lyden (da den er mer oppløst) iforhold til hva Denon og Yamaha er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for JBL ES90 høytaler setttet med jbl subben og så viss ikke jeg er førnøyd med jbl subben så kjøper jeg en XTZ sub

Fikk settet for 13500 med sub kabel, så kan vel ikke vera noe bomkjøp uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    De setningene henger ikke sammen.. Yamaha har jo en mørk klangkarakteristikk, så det stemmer jo ikke. Onkyo er hardere i lyden (da den er mer oppløst) iforhold til hva Denon og Yamaha er.
    Da er det nok avvik fra modell til modell. Når jeg kjøpte mine Concept 6, så testet jeg Yamaha 663 mot Denon 1909. og de ble skrikende på Yamaha'en. I senere tid brukte jeg en Onkyo 807 på samme høyttalerne, og de endret seg ikke stort fra Denon'en.

Nad kan også i noen tilfeller bli litt vell kvast. Bla Zergy her på forumet opplevde nettopp det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for JBL ES90 høytaler setttet med jbl subben og så viss ikke jeg er førnøyd med jbl subben så kjøper jeg en XTZ sub

Fikk settet for 13500 med sub kabel, så kan vel ikke vera noe bomkjøp uansett?
    Gratulerer! :-) Det høres ikke så gale ut nei. Jeg har bare hørt de høyttalerne med promille, og de gjør ikke skam av seg på en fest kan man si.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-) Det høres ikke så gale ut nei. Jeg har bare hørt de høyttalerne med promille, og de gjør ikke skam av seg på en fest kan man si.
    Satser på det blir bra ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hentet pakken hos soundgarden idag Men det viste seg at de var tom for JBL ES250P subben, men jeg fikk med en JBL L8400PCH/230 sub istedenfor og han som jobbet der sa den kostet 9000kr, men fant den ikke på nettet:s Noen som har noe kjennskap til denne subben?

Jeg betalte 13500kr for settet, subkabel og JBL L8400PCH/230 subben.

Så får håper jeg blir fornøyd!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hentet pakken hos soundgarden idag Men det viste seg at de var tom for JBL ES250P subben, men jeg fikk med en JBL L8400PCH/230 sub istedenfor og han som jobbet der sa den kostet 9000kr, men fant den ikke på nettet:s Noen som har noe kjennskap til denne subben?

Jeg betalte 13500kr for settet, subkabel og JBL L8400PCH/230 subben.

Så får håper jeg blir fornøyd!
    jeg har ikke hørt den subben før, men den er fra jbl sin utgåtte Studio L serie som har fått veldig bra kritikk. Subben i Studio L er mye mer påkostet og har et vesentlig bedre element enn ES-serien sine subwoofere. Subben er trykk kammer sub, så den vil aldri spille som en svs, nå spekulerer jeg vilt men kan hende til og med xtzen spiller bedre. I og med at suben din er helt ny kan du sikkert få en god pris for den på brukten og så bytte over til en svs pb-12nsd eller to xtz som jeg ville sagt er den beste løsninegn:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Subben er trykk kammer sub, så den vil aldri spille som en svs, nå spekulerer jeg vilt men kan hende til og med xtzen spiller bedre.
    Merkelig konklusjon, spesielt siden SVS også lager trykkammersuber.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, jeg har også hørt maaange si det om Dali. Det kommer sef an på hva du matcher de med, men hifiklubben advarte feks selv mot matchen Dali-Cambridge pga spiss diskant...... så det er nok noe i det når selv klubben sier det.

Matches Dali riktig så er de sef veldig bra.

Tror amerikanske høytalere passer bra med HK, JBL er jo som skapt for HK... du kan prøve med Klipsch eller Cervin Vega også...
    Som sagt amerikanske soundet...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, jeg har også hørt maaange si det om Dali. Det kommer sef an på hva du matcher de med, men hifiklubben advarte feks selv mot matchen Dali-Cambridge pga spiss diskant...... så det er nok noe i det når selv klubben sier det.

Matches Dali riktig så er de sef veldig bra.

Tror amerikanske høytalere passer bra med HK, JBL er jo som skapt for HK... du kan prøve med Klipsch eller Cervin Vega også...
    Som sagt amerikanske soundet...
    Det kan nok stemme, men mitt poeng er at det er store forskjeller mellom modellene. Dali Ikon og Dali Concept vil være de strake motsetninger, selv om begge er fra Dali. Catch my drift?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok stemme, men mitt poeng er at det er store forskjeller mellom modellene. Dali Ikon og Dali Concept vil være de strake motsetninger, selv om begge er fra Dali. Catch my drift?
    Det mine ører fortalte meg var at Ikon var en oppgradering av bråket til Concept (altså det kom mer igjennom), men fremdeles var det vondt, skarpt og uengasjerende..

Dali lektor derimot, falt godt i smak for mine ører!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Merkelig konklusjon, spesielt siden SVS også lager trykkammersuber.
    haha, jeg mente bassrefleksene da...:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Det mine ører fortalte meg var at Ikon var en oppgradering av bråket til Concept (altså det kom mer igjennom), men fremdeles var det vondt, skarpt og uengasjerende..

Dali lektor derimot, falt godt i smak for mine ører!
    Stemmer, Concept er mer laidback en Ikon som er mer åpen og luftig :-)

Lektor blir en mellomting igjen, med bortimot samme bass elementene som Ikon, men har en dome diskant og ikke bånddiskanten fra Ikon.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •