Hjelp til valg av sub til Jamo HCS3-høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av sub til Jamo HCS3-høyttalerpakke

Skal skaffe meg en passende subwoofer til Jamo HCS3-høyttalerpakken min, og tenker helst at på en subwoofer fra Jamo for at produktene skal matche hverandre bra. Har sett litt på Jamo sub300 og sub550, begge er 10" mens sub550 har 250watt sterkere innebygd forsterker. Skal kjøres sammen med Pioneer VSX-818v-k en stund, men har planer om et bytte til 919-ahk for HD-lyd og Bi-amping på fronthøyttalerne mine. Har et budsjett på 3.000 for subwoofer, minimum 10". Rommet som subben skal stå i er 4,5m(lengde) og 2,20m(bredde), totalt 10 kvadratmeter. Spørsmålet er enkelt; holder det med 300watt sub til mitt anlegg og rom, eller bør jeg gå for 550watt sub istedenfor? Tusen takk for alle svar! Mvh. Sondre=)

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du absolutt ha Jamo sub? En sub fra en annen produsent kan spille "opp til flere ganger bedre" sammen med Jamo-settet ditt........

"Ikke se deg blind på watt"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke subwoofere ville du anbefalt hvis man ser bort ifra Jamo sine? makspris er 3 lapper for subben(frakt og kabel kommer utenom). Er XTZ sine bra å satse på, ville en XTZ-sub matchet høyttalerne bra?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz er knall til prisen. Har selv hatt to 12" fra Xtz selv, noe jeg syntes fungerte meget bra!

Tror den 10" fra Xtz koster rundt 3k, så det er ikke noe dumt kjøp i denne prisklassen.

Eller så er det bare å tråle igjennom bruktbørsene og se om du finner noe av interesse...!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du XTZ 99.W10.16 som en singel subwoofer kan være et bra subwoofer-kjøp? Koster rett under 3k Rommet mitt er bare 10kvm så trenger ikke to stykk, og 10" er en passende størrelse tror jeg? Matcher den nevnte XTZ-subben bra med Jamo HCS3-høyttalerpakka? Mvh. Sondrewn!=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er XTZ.W10.16 det beste subwoofer-valget under 3k? Takker for eventuelle svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •