Beste sub til ca 10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste sub til ca 10.000,-

Tenkte på å innvestere i en sub til ca 10K.
    Har sett på følgende:
    CERWIN-VEGA HFA-18SX Subwoofer - Aktiv subwoofer - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    SVS PB12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - SVS - L-Sound AS

Er det noen andre jeg evt. bør vurdere?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problemer med å anbefale SVS. Du kan evt. se om du finner en brukt Velodyne DD12.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg skal selge en SVS PB12Plus 2 nå for 8000,-
    Svart og helt strøken.Spiller som satan!
    Du kan søke litt på forumet her om den og se hva folk skriver.Eneste minuset er vel at den er stor, men siden du vurderer cv sub så har vel ikke størrelse noe ogsi lenger...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser hva du har ifra før.. så er det dypbass du "mangler"... SVS, helt klart ! CV'en er bra den...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toolei
    Tenkte på å innvestere i en sub til ca 10K.
    Har sett på følgende:
    CERWIN-VEGA HFA-18SX Subwoofer - Aktiv subwoofer - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    SVS PB12-Plus Subwoofer - 12" basselement og 525W - SVS - L-Sound AS

Er det noen andre jeg evt. bør vurdere?
    Hehe litt morsomt egentlig, den CV subben du er på har frekvens respons 36-120 Hz ved -3 dB og høytalerene du har er oppgitt til 29Hz-21kHz +/-3dB
    om man stoler på de oppgitte offisielle målingene da så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor man skulle hatt den sammen med de høytalerene

Uansett ville jeg annbefalt noe annet enn CV's nye litt hifiserte PA subber, har fått demo på dem og ja det kan være morro på noen ting, men Velodyne, SVS, eD, JL, JBL og sikkert en rekke flere produsenter jeg heller hadde valgt fra til kino bruk.

Kan varmt annbefale eD subber selv og så SVS på en andreplass, kanskje vurdert en JL audio selvom den er litt liten: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/58956
    Om det er mest mulig råskap for pengene du er på jakt etter ville jeg vurdert eD A7-350 eller kanskje noe rør fra SVS.

Med totalvekt på over 100kg og 1300w på et element med omtrent 60mm total vandring så tror jeg virkelig man kan få seg en overaskelse hva ytelse anngår !

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/58718/cat/12

Hva med en slik? spiller høyt, og ganske dypt, og med mye trøkk.

samt den er kjapp og punch som i tillegg passer meget godt til musikk:-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/58718/cat/12

Hva med en slik? spiller høyt, og ganske dypt, og med mye trøkk.

samt den er kjapp og punch som i tillegg passer meget godt til musikk:-)
    Ja glemte de modellene der fra klipsch, det lille jeg har hørt av dem var bra, men det kommer jo ann på hva han skal ha for den, syns den er litt for dyr ny.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rundt 11 000.. (snikreklame, ettersom jeg som vurderer å selge den, ettersom jeg ikke får tak i en til i sort..:-( )

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS eller eD... Lett.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    rundt 11 000.. (snikreklame, ettersom jeg som vurderer å selge den, ettersom jeg ikke får tak i en til i sort..:-( )
    Aha, så det er DU!
    Neida, men for 11k så er det jo en veldig bra subb, hørt noe på 10" modellen og fått demo på den der. Alikevel syns jeg jo man får mer brutale saker dersom man har plass til det i rommet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må si hva du vil at sub'en skal gjøre. Skal den trykke Infected Mushroom så ørevoksen blir blåst inn i hodet eller skal den riste grunnvollene på huset når du ser Transformers. Det finnes sikkert sub'er som klarer begge deler, men...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg tror du må si hva du vil at sub'en skal gjøre. Skal den trykke Infected Mushroom så ørevoksen blir blåst inn i hodet eller skal den riste grunnvollene på huset når du ser Transformers. Det finnes sikkert sub'er som klarer begge deler, men...
    eDene mine har ingen problemer med de to oppgavene du nevner der Gruba, det er eventuelt den bassen som er ennå mer punchy som det kanskje kunne vert ennå mer av hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter så jeg leser rundt på forumet og i tråden her, så kan jeg vel ikke tråkke i salaten ved å kjøpe SVS ihvertfall
    Hadde jo vært greit å funnet en brukt ja.. Men får se.. Har et par MA Oberon 6.1 som vurderes solgt å som bestemmer littt prisklasse på sub.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    SVS eller eD... Lett.
    word....8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    SVS eller eD... Lett.
    Noen burde jo lage en orntlig animasjon hvor eD slakter den SVS tuben her: SVSound - Animation
    Den tuben blir jo parkert i ytelse av mange eD modeller om man beveger seg over de aller "minste". Prøve man seg på et dobbel 18" eD monster så tror jeg aldri noe annet er heftig nok

Men fra spøk til revolver, SVS er ikke et feil heller ikke klipsch er feil valg, men jeg ville gått så langt som å mene at CV er feil valg og at eD er et meget bra valg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toolei
    Etter så jeg leser rundt på forumet og i tråden her, så kan jeg vel ikke tråkke i salaten ved å kjøpe SVS ihvertfall
    Hadde jo vært greit å funnet en brukt ja.. Men får se.. Har et par MA Oberon 6.1 som vurderes solgt å som bestemmer littt prisklasse på sub.
    Oberon er jo ganske lette å selge virker det som, skal ha et par slike igjen engang, men har desverre andre ting å prioritere nå om dagen.:-(
    Er det slik at du skal kunn bruke de pengene du får igjen for Oberon til subb eller skal du legge noen lapper ekstra i det?
    Jeg mener for 16k får du jo enten A7-700 eller A7-450 med hennholdsvis dobbel 15" eller en orntlig vill 18". Om jeg skal dømme utifra det jeg har hørt sålangt vil det være helt latterlig rått!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Noen burde jo lage en orntlig animasjon hvor eD slakter den SVS tuben her: SVSound - Animation
    Den tuben blir jo parkert i ytelse av mange eD modeller om man beveger seg over de aller "minste". Prøve man seg på et dobbel 18" eD monster så tror jeg aldri noe annet er heftig nok

Men fra spøk til revolver, SVS er ikke et feil heller ikke klipsch er feil valg, men jeg ville gått så langt som å mene at CV er feil valg og at eD er et meget bra valg.

Pris vs ytelse, så vil man jo få det litt mer heftig om man går for SVS. 2 stk PC13 slår godt ifra seg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eDene mine har ingen problemer med de to oppgavene du nevner der Gruba, det er eventuelt den bassen som er ennå mer punchy som det kanskje kunne vert ennå mer av hos meg.
    Det var nok ikke heldig formulert for det gjør faktisk mine SVS'er også, men noe bass er jo f.eks. en PA-sub best på. Var egentlig det jeg prøvde å få fram.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dobbel 18 fra eD ja? vi trenger ikke mer enn dobbel pb-13, så parkerer vi den! hahahha

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eD er uten tvil råe, å da spesielt A7-900. Men når man tenker seg om å ser man nesten får 2 stk PC13 Ultra for samme prisen, så blir det alikevel ikke så kult lengre. Hele animasjonen du har linket til med SVS er jo at de har lagd råe SUB'er som er forholdsvis billige. At det finnes noe heftigere hvis man ser bort fra pris har det vel egentlig aldri vært noen tvil om.......

Hadde forøvrig vært morro å sett litt tester av eD opp mot SVS sine SUB'er. Kanskje vi med litt flaks vil få det etterhvert nå som man kan få tak i eD SUB'er her i Norge også uten å få de sendt over Atlanteren.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •