Dynavoice M-65 EX eller Swans Diva 4.2F!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65 EX eller Swans Diva 4.2F!

Hei hei..

Planen er og skaffe meg ett hjemmekinoanlegg, men skal i første omgang gå i, innkjøp av surroundreciver, fronthøytalere og Subwoofer.

Yamaha RX-V765 7.2 reciver og en XTZ 99 W12.16(kanskje jeg går for 10"eren).

Men, så er det fronthøytalerene:

Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller

Swans Diva 4.2F Gulvhøyttaler - 2 x 5.25" basselement - Swans - L-Sound AS

Jeg ønsker ikke og legge for mye penger i dette i første omgang.

Elsker designet på Swans diva høytalerene. Er bare to 5.25" basselementer i 4.2F høytalerene.. men bass får jeg nok av fra subben.. Men blir litt lurt av dette best i test i lyd og bilde greiene og 250W fra dynavoice og bare 120W fra Diva 4.2F.

Vist man ser vekk fra utseende og tenker hovedsaklig på lydkvalitet til hjemmekino og musikk, er diva 4.2F verd 2600 kroner mer?

Tusen takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

For å starte et sted du må ikke se deg blind på spec's og watt!

Har selv hørt på disse Dynavoice høyttalerne og synes ikke disse låt spesielt bra. (men man får mye lyd for pengene! kanskjer derfor de vant den testen til lyd og bilde?)

Selv om det er 2600kr opp i pris til swans diva, hadde det ihvertfall ikke vært noe og lure på (for min del) Som du selv sier er designet her penere, samt lydkvaliteten er noen hakk høyere - imo du får mer for pengene her!

Hvis du har mulighet til å få hørt dem begge ville jeg nok anbefalt deg det..
    Det er jo tross alt dine ører som skal *skjemmes bort*

Mitt tips har du ihvertfall fått! Swans Diva 4.2F

Lykke til med valget's kval!

Mvh
    HiFiEntusiasten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Hei!

For å starte et sted du må ikke se deg blind på spec's og watt!

Har selv hørt på disse Dynavoice høyttalerne og synes ikke disse låt spesielt bra. (men man får mye lyd for pengene! kanskjer derfor de vant den testen til lyd og bilde?)

Selv om det er 2600kr opp i pris til swans diva, hadde det ihvertfall ikke vært noe og lure på (for min del) Som du selv sier er designet her penere, samt lydkvaliteten er noen hakk høyere - imo du får mer for pengene her!

Hvis du har mulighet til å få hørt dem begge ville jeg nok anbefalt deg det..
    Det er jo tross alt dine ører som skal *skjemmes bort*

Mitt tips har du ihvertfall fått! Swans Diva 4.2F

Lykke til med valget's kval!

Mvh
    HiFiEntusiasten

Ville også gått for swans diva. Har selv hatt en større moddel av swans, og det er veldig god og behagelig lyd i di. spiller med stor tyngde.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, begge to Trengte bare en liten bekreftelse fra folk som har greie på det, så da blir det Swans Diva 4.2F.. På sikt kan jeg heller investere i 6.2F og ha 4.2" som bakhøytalere..

Tenker dere om subwooferen da? Hvordan stiller Swans Sub60 seg i forhold til xtz 10/12".. Kanskje lurt og ha høytalere i samme serie?

Har i dag en Nad c352 og 2 cerwin vega høytalere, CLS12 tror jeg de heter.
    Ser frem til og få solgt de og få inn noe skikkelige høytalere i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LuthorCorp
    takk for svar, begge to Trengte bare en liten bekreftelse fra folk som har greie på det, så da blir det Swans Diva 4.2F.. På sikt kan jeg heller investere i 6.2F og ha 4.2" som bakhøytalere..

Tenker dere om subwooferen da? Hvordan stiller Swans Sub60 seg i forhold til xtz 10/12".. Kanskje lurt og ha høytalere i samme serie?

Har i dag en Nad c352 og 2 cerwin vega høytalere, CLS12 tror jeg de heter.
    Ser frem til og få solgt de og få inn noe skikkelige høytalere i hus

Ville nok gått for sub60. Da får du samme finish og samme lydsignatur. Sitter jo to 10". Skal strekke seg ned til 25hz. Er garantert knall.

Du vill nok merke at det blir noe helt annet å høre på musikk og film. Detaljene kommer frem.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister en del filmeffekter med disse sub'ene så hvis du klarer å strekke deg ett laken til så får du SVS PB10-NSD. Hvis du ikke bryr deg om det så er jo Swans'en veldig mye penere enn både XTZ og SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen på Swans Diva 6.2, og der anbefalte de og gå ned i størrelse(modell) på fronthøytalerene vist man brukte en subwoofer på hjemmekinoen.. Siden det er samme mellomtone og diskant i disse tre modellene..

XTZ VS Swans, så er jeg enig i at swans Sub60 er det beste alternativet..

Men siden det er hovedsaklig til film anlegges skal brukes og det er rimelig lite bass i Diva 4.2F, så ser SVT PB10-NSD ut som ett bra alternativ.. Takk for tipset.. Helt ned til 20Hz og en strålende tilbakemelding fra hjemmekino gjør den absolutt fristende..

EDIT: DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben ville dette være ett bra alternativ til de høytalerene og subben? høytalerene er 6 ohm og da vil forsterkeren gi en watt på 7x145.. Mye billigere enn Yamaha RXV-765 og ser ut til og yte nokså det samme?

Eller vil min NAD C352 gjøre jobben bra nok frem til jeg vil utvide til flere høytalere og trenger en skikkelig reciver..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Endte du med å kjøpe Swans eller? Fornøyd?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •