5.0 til 15 000kr - Dali Mentor 1 og Mentor Vokal kjøpt, trenger ny receiver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    regna ikke med det nei, men er jo en utrolig go reciver likevel. og f 6 er ikke vanskelig å drive, har et par av de selv, bruker de bak, veldig fornøyd med hva de leverer kontra pris

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt anlegget hyppig siden vokal kom i hus på fredag. Vokal gir en fyldig dialog under film, noe jeg alltid har savnet, og melankolske lydspor i filmer høres meget bra ut. Men, under dramatiske scener hvor det er mye informasjon i lydbildet, som under de heftigste actionscenene i Transformers, faller det litt i grus. Fine og reine toner blir byttet ut med et kaos av lyd som er ubehagelig å høre på. Jeg regner med at receiveren skal ha mye av skylden her. Må også nevne at de øverste tonene er i det lyseste laget, S-lyder spesiellt.

Musikk i stereo var overaskende bra, men også her skinner de lyseste tonene litt igjennom.

Så alt i alt er jeg sånn passe fornøyd. Regner med at en ny receiver vil hjelpe på problemene jeg har nevnt, eller hva mener dere? Har dere noen forslag til receiver som kan passe dette oppsettet?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Har nå brukt anlegget hyppig siden vokal kom i hus på fredag. Vokal gir en fyldig dialog under film, noe jeg alltid har savnet, og melankolske lydspor i filmer høres meget bra ut. Men, under dramatiske scener hvor det er mye informasjon i lydbildet, som under de heftigste actionscenene i Transformers, faller det litt i grus. Fine og reine toner blir byttet ut med et kaos av lyd som er ubehagelig å høre på. Jeg regner med at receiveren skal ha mye av skylden her. Må også nevne at de øverste tonene er i det lyseste laget, S-lyder spesiellt.

Musikk i stereo var overaskende bra, men også her skinner de lyseste tonene litt igjennom.

Så alt i alt er jeg sånn passe fornøyd. Regner med at en ny receiver vil hjelpe på problemene jeg har nevnt, eller hva mener dere? Har dere noen forslag til receiver som kan passe dette oppsettet?
    Kjenner det sååå godt igjen
    Hehe, er ikke sikkert du er like plaget av det som meg naturlig vis men jeg vet hva du snakker om, jeg ble litt usikker i farten jeg, men er det ikke Denon eller Yamaha som man kan annbefale med Dali ?
    Vet jeg burde huske hva jeg har hørt med dali men det er en stund siden nå.

Yamaha fungerer jo godt med klipsch mener jeg og denon er jo bra men husker ikke om det faktisk var en god match eller om det bare er hifiklubben propaganda som har satt seg litt:S

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skumlest tråden din. Så er ikke sikker på hvilken reciver du har nå, men hva med Yamaha, ser det er flere som er fornøyd med yamaha sin lyd.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pioneer vsx-lx51?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 1 er noen skikkelige hissigpropper . Men er som du sier, kan bli litt lyst. Kan være at nye Denon sounden passer deg bra da.... Denon 3310 er jo til kupppris nå!!! .

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kikket en del etter receiver, og har funnet noen alternativer som er oppe til vurdering. Denon AVR-3310 og Onkyo TX-NR1007 er de to som ligger øverst på listen, mens NAD T747 og Pioneer LX-serien er også i tankene. Dali Mentor har en skarp og hissig diskant, så må være noe som klarer å holde den i nakken. Kom gjerne med innspill på dem jeg har listet opp, eller gode alternativer..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kikket en del etter receiver, og har funnet noen alternativer som er oppe til vurdering. Denon AVR-3310 og Onkyo TX-NR1007 er de to som ligger øverst på listen, mens NAD T747 og Pioneer LX-serien er også i tankene. Dali Mentor har en skarp og hissig diskant, så må være noe som klarer å holde den i nakken. Kom gjerne med innspill på dem jeg har listet opp, eller gode alternativer..
    Pioneer er vel ikke helt det du burde ha med den beskrivelsen du gir, syns vel heller ikke Onkyo og NAD virker til å være midt i blinken.
    Noen spesiell grunn til at du ikke nevner Yamaha? tror den ville være en god match og kanskje Denon.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...0112&cat=last7

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen spesiell grunn nei, annet en at det ikke var så mange alternativer til rundt 10 000kr, tenkte du på en spesiell modell?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen spesiell grunn nei, annet en at det ikke var så mange alternativer til rundt 10 000kr, tenkte du på en spesiell modell?
    Har du ikke 2065 eller hva den heter til den prisen?
    Og du burde da kunne få 3900 brukt til den prisen også, det er jo recieveren som stakk av med seieren i sist test faktisk selvom den ikke er den nyeste.
    (om vi skal legge noe serlig i de testene da)
    Uansett så ville jeg testet Denon eller Yamaha, tror de er bedre match enn de andre.

**fikk mail om tilbuds på Yamaha 2065 til 8995,-! den har vel en listepris på 12k tror jeg og ny 3900 til 13995,- den ligger vel på vel 17k ny.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •