Hjelp med noen forslag til hva slags høytalere jeg bør går for ved oppgradering - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svare dittHar ikke bestemt meg enda..
    Ja jeg må ta meg god tid å få lyttet litt på de forskjellige aktuelle merkene,for vil ikke "drite meg ut" med noe jeg ikke kommer til å bli fornøyd med...
    Har lest en del om Swans F2.2F og har likt det jeg har lest samt de til Kef
    Men har som sagt falt en del for Klipsch etter alt av lesing her inne og andre steder..
    Jeg vil ha noen høytalere som spiller stort,energisk,sikkelig lydbilde og dynamisk og som låter godt med bra trykk.. .. pris klasse, opp til en 30 000.-
    Skal også da etterhvert bygge ut til et 7.1 system etterhvert med matchende høytalere til front.
    Spiller mye musikk i nesten alle sjangere, men vil jo at det skal låte heftig under bluray film oxo
    Men nå har jeg iallefall fått noen navn å titte/lytte nærmere på før jeg handler og bare glad for at dere gir meg noen tips og idèr Takk folken

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ville bare si takk for denne tråden for det hjalp meg veeeeldig mye i høytaler valg,Det blir nok RF-83 på meg for det virker som det er det jeg er på jakt etter.men kan man bruke RF-63 som bak høytalere i ett 5.1/7.1 system???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaymonP
    Takker for svare dittHar ikke bestemt meg enda..
    Ja jeg må ta meg god tid å få lyttet litt på de forskjellige aktuelle merkene,for vil ikke "drite meg ut" med noe jeg ikke kommer til å bli fornøyd med...
    Har lest en del om Swans F2.2F og har likt det jeg har lest samt de til Kef
    Men har som sagt falt en del for Klipsch etter alt av lesing her inne og andre steder..
    Jeg vil ha noen høytalere som spiller stort,energisk,sikkelig lydbilde og dynamisk og som låter godt med bra trykk.. .. pris klasse, opp til en 30 000.-
    Skal også da etterhvert bygge ut til et 7.1 system etterhvert med matchende høytalere til front.
    Spiller mye musikk i nesten alle sjangere, men vil jo at det skal låte heftig under bluray film oxo
    Men nå har jeg iallefall fått noen navn å titte/lytte nærmere på før jeg
    handler og bare glad for at dere gir meg noen tips og idèr Takk folken
    Hvor holder du til i Norge? Det er helt sikkert mange hjemmekinoer rundt om i det ganske land som du kunne fått en demo i. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hvor holder du til i Norge? Det er helt sikkert mange hjemmekinoer rundt om i det ganske land som du kunne fått en demo i. ;-)
    holder til i bergen:-D opps den var feil hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredrikstad bor denne herremannen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andytoy
    Hei ville bare si takk for denne tråden for det hjalp meg veeeeldig mye i høytaler valg,Det blir nok RF-83 på meg for det virker som det er det jeg er på jakt etter.men kan man bruke RF-63 som bak høytalere i ett 5.1/7.1 system???
    Syns vel det er litt rart hvis du har fått noe av det jeg har skrevet til å bli en annbefaling av RF-83 fremmfor 63 eller andre høytalere.
    Det å bruke RF-63 som bakhøytalere er verken nødvendig eller optimalt på noen måte, syns egentlig det høres ganske bortkastet ut.
    Om du er fast bestemt på å klispch så kjør på med RS høytalere som surround, om du skal overdimensjonere det så går du for RS-62 modellen den er mer enn stor nok.

På en annen side om du har så bra med penger at du kan vurdere å bruke RF-63 som surround høytalere så kan det faktisk hende du kan sikte ennå høyere Reference serien fra klipsch.
    Har selv hatt Swans F1.1 og hatt en del demoer på JBL array høytalere.
    Swans med sine 4x11's elementer: http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usher

Hva med disse da, RaymonP? (finere i sort).

speaker-CP-6371

Usher har mange gode tester. Ta deg en tur til Moss, Dacapo hifi. Han som driver butikken har skikkelig peiling. Tipper du forelsker deg i noe usher greier der.

Selv har jeg et par Compass x 719. Stativhøyttalere på 20 kg, med karbonfiber elementer.

mvh

Østfolding:-D

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Waterfall Audio VICTORIA EVO på demo i fredrikstad, og ble veldig imponert. Er selv en stor fan av KEF og kan også anbefale XQ40 på det varmeste. Begge disse høytalerne er meget gode høytalere som vil låte utrolig bra på alt av musikk. Om du derimot for det meste hører på rocka musikk på høyt volum, kan Klipch være et bedre alternativ. Til Film vil XQ40 kunne være veldig bra, her vet jeg ikke om Waterfall har noen senter eller bakhøytalere.

Du har jo Lydarkitekten i byen, og disse vil kunne gi deg demo på både KEF og Waterfall (som de jo har importen på), og Vienna. Hyggelige folk som sikkert vil gi deg en god og informerende demo.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale Monitor Audio GS20 som en høyttaler som vil levere mer enn nok trykk. krever litt forsterker men da kvitterer den med 111db SPL.Max

De er pene og se på fåes i flere flotte finisher. koster rett under 20000 for paret.

Dette er definitivt den beste høyttaleren jeg har hatt i mitt eie.Naboene i blokka har fått med seg at jeg har bytta ut focal. hehe. De spiller all type musikk uten å virke anstrengt. infected mushroom er bare dødstøft på disse.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AjSelj.

På RF-63 og RF-83 demonene jeg fikk ble det brukt en Vincent SV-234, sammen med en matantz cd spiller. Husker ikke navnet.

På RF-7 Ble det prøvd: yamaha rxv-2500 med og uten rotel RB-1080. Nad surround (husker ikke navnet, da jeg lånte den av en kammerat) med nad thx 218. Rotel forforsterker (husker helle ikke navnet) og RB-1070. og små vincent mono blokker. Dette ble nok lang ifra de beste kombinasjonene på RF-7 men var det jeg prøvde. Forsterkerene står ikke i rekkefølgen jeg prøvde de her, men drar det bare utifra min svake hukommelse som du ser, når det gjelder navn på utstyr. Det ble brukt en rotel cd spiller på alt nevnt utstyr.

Har ikke så veldig mye annet utstyr å sette de opp imot. Da jeg kun har gått fra div cerwin-vega modeller over til Patos B510, og Lyrikk 502. (de som ble solgt av norske hifi forhandlere) og da til slutt blitt sittende med klipsch som er en høytaler som passer meg best. Har jo vært på mange lytte runder på de forskjellig hifi forhandlerene og hørt: psb, polk audio, usher, jbl, system audio, dali, b&w osv. Div modeller innenfor hvert merke, men kun hatt det først nevnte i hus.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 63 er bare botkastet som bakhøyttaler, gå heller for mindre ht bak og bedre elektronikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all tilbakemeldingenda kommer jeg til å følge deres råd når den tid kommer,må se ann litt no ettersom budsjette mitt sank en del da det blir bryllup om to mnd

Ha en fortsatt fin kveld videre

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •