JBL LS80 VS Klipsch rf63-83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL LS80 VS Klipsch rf63-83

Har søkt litt rundt men vanskelig å finne noe med disse to oppimot hverandre, Begge er Hornhøytalere fra anerkjente merker, så ville vært interressant å se hvem som er best!

Noen som har hørt begge ?

Kan jo også sette hele JBL LS serien oppimot Klipsch Reference serien her.

Er vel Klipsch frelst, men fikk litt tanker da jeg leste Testen om ls80 i lyd og bilde.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har ikke noe fornuftig å komme med om lyden, men nevner at LS nå er å få i sort.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Har søkt litt rundt men vanskelig å finne noe med disse to oppimot hverandre, Begge er Hornhøytalere fra anerkjente merker, så ville vært interressant å se hvem som er best!

Noen som har hørt begge ?

Kan jo også sette hele JBL LS serien oppimot Klipsch Reference serien her.

Er vel Klipsch frelst, men fikk litt tanker da jeg leste Testen om ls80 i lyd og bilde.
    Et ganske vanskelig spørsmål da det sikkert er ganske få som har hørt dem i samme rom og med samme utstyr ellers.
    Uansett selvom jeg ikke er spesiellt Klipsch frelst vil jeg nok si at jeg har hørt RF-63 låte bedre enn ls80, men det kan igjen komme av at det var bedre kilde og forsterker på Klipschen. LS80 var vel kombinert med Hegel som nok ikke var en helt god kombinasjon den ene gangen jeg hørte dem.
    Håper noen som har en mer direkte sammenlikning av de to kan si litt her også.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer faktisk på det motsatte jeg, om Klipsch passer meg bedre:-? .
    Jeg har en veldig variert musikksmak og har merket at enkelte sjangere ikke passer denne høytaleren like godt som andre (etter mine ører).
    Dette leser jeg igjen på tester av høytaleren å.

Selv syns jeg at Rock, HipHop, Country og Jazz er veldig morro på denne høytaleren (igjen etter mine ører).

Nå vet ikke jeg om Klipsch er så veldig mye mer all-around, men har lyst å ta en lytt:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Interessant, nå veit ikke jeg hvordan klipsch låte på jazz. selv om jeg har hatt klipsch i flere år (div modeller) men de 3 andre sjangerene syns i allefall jeg at klipsch mestrer meget bra. Grunnen til at jeg ikke har hørt jazz på mine klipsch er at jeg liker ikke jazz

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Selv syns jeg at Rock, HipHop, Country og Jazz er veldig morro på denne høytaleren (igjen etter mine ører).
    Hva annet hører du på da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan stemme det du sier med hegel og ls80, har ikke hørt komboen men ut ifra det jeg leser i lyd og bilde sin test, så bør ls80 kunne hamle opp med både rf63 og 83. Fikk for kort tide siden en veldig overbevisende demo av rf-63, var igrunn så overbevist at jeg nesten kjøpte de på stedet

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva annet hører du på da?
    Alt.. vanskelig å forklare, men jeg kan sitte å høre 50 cent eller den verste house mixen for deretter å skru på Michael Buble eller Lene Marlin
    Lettere for meg å bare vise detteVedlegg 60724

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi god blanding Syns du ls80 fikser alt du hører på like bra? eller er det kulest å høre på når det kommer til f.eks hip hop?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Alt.. vanskelig å forklare, men jeg kan sitte å høre 50 cent eller den verste house mixen for deretter å skru på Michael Buble eller Lene Marlin
    Lettere for meg å bare vise detteVedlegg 60724
    Ok, måtte bare spør siden du sa at "Rock, HipHop, Country og Jazz er veldig morro på denne høytaleren" og at du da nødvendigvis måtte høre på noe som ikke var dekket av den uttalelsen. Ser jo ikke ut som det du hører på har store avvik fra nevnte musikk eller er spesielt krevende. Hva savner du?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de gjør nok ikke det.
    Men det avhenger helt på sangene rett og slett, jeg personlig bryr meg ikke så mye om hvilken sjanger en sang er i så lenge den er bra/"kul".8)
    Noen eksempler på hvordan jeg oppfatter sangene til noen artister på høytalerne er:
    Alt fra Yello låter bra, noen Dire Straits, noen Eminem, ett par Ying-Yang Twins, Too Far Gone (Country), Adam F, nyeste albumet til T.I., Basshunter er alltid morro, Joss Stone, noen fra 50 Cent men ikke alt, Daughtry, Dr Dre kan virke men er litt slitsom å høre på i lengden (syns jeg da). Petey Pablo, Shop Boyz.

(de som bare er skrevet artistnavnet på, låter flott!)

Vanskelig å forklare hva som feiler, men enkelte av sangene kan få litt for høy diskant (kan være pga horndiskant?), noen får ikke den dynamikken jeg vil de skal ha osv..
    Men ja, man må nesten bare høre selv
    Nå må jeg bare poengetere at de som ikke låter knall, låter ikke dårlig, er bare at jeg vet de kan låte bedre/annerledes (på da andre høytalere) eller evt med en annen forsterker.

Jeg hadde først en Rotel RSX-1057 tilkoblet, men det altfor lyst!
    Må bare prøve seg frem.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører komplett JBL LS serie på Emotivaforsterkere..og kan bare si at det er rått både til film og musikk Jeg har ikke erfaringer med Klipsch, så kan ikke komme med noen sammenligning sånn sett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Klipsch CF4, RF3, KG4.5 og KSP400. Bortsett fra KG`n er alle gode til det meste, med riktig forsterker.
    Har nå JBL TL260 på Emotiva XPA-2.
    Du verden som man kan dra på med dette...

Men, siden du spør etter allround, bør du muligens prøve Dali?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde RF83/RC64/RS62 i ca 2 år før jeg solgte de, noen mnd senere angret jeg litt - og var som deg, og fikk litt tanker ang LS80 - med tilsvarende center og surround, så jeg hadde en del testing og prøving på spes LS80 for å danne meg en mening før jeg kjøpte igjen..

først og fremst synes jeg disse høytalerne er relativ "lik" i måten de er ment å formidle lyd på: dvs begge har godt driv, godt trøkk, og høy morrofaktor

-LS var noe mer laidback enn RF, noe som kan være både et pluss, eller minus avhengig av smak..

-LS virker som å være noe lettere å plassere, mye grunnen at dybden og den fysiske størrelsen er mindre enn tilsvarende i RF serien til Klipsch

-RF slo betydelig "hardere" bass under samme forutsetning, dvs den hadde mer punch,trøkk og hestesparkbass..

-LS gikk tilsynelatende dypere i bassen, kan det virker som - noe usikker på det, ettersom jeg ikke har noe målinger på det, men det hørtes slik ut - skal man dog bruke subwoofer er dette et ikke-tema.. (det var dog ikke mye som skiller, men nok til at jeg føler at der var respons lenger nedover..)

Jeg endte med å bestille meg tilbake Klipsch RF83,RC64,RS62, og kjøpte også RF82, etter endt testing - jeg spiller alltid med subwoofer, ogsynes Klipsch var totalt sett bedre til film, og også hakket bedre til musikk. Andres preferanser kan dog havne på et annet valg - LS er hvertfall en meget god og underholdende høytaler som passer godt til film;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes rf serien sine 63 og 83 er seriøst overprisete produkter. se prisen på en 82 f.eks. du betaler gjerne 150% mer for en 8 tommer til.. hva er greiene her egentlig..
    Jeg var nysgjerrig på disse da de ser fantastisk rå ut på bilder.
    Nei, tynne plater, dårlig dempede kabinetter og kjip tynn plast i fronten. Det virker bare ikke som en høyttaler til rundt 25k for 83. 82 er bedre priset vel og merke for hva man får.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    jeg synes rf serien sine 63 og 83 er seriøst overprisete produkter. se prisen på en 82 f.eks. du betaler gjerne 150% mer for en 8 tommer til.. hva er greiene her egentlig..
    Jeg var nysgjerrig på disse da de ser fantastisk rå ut på bilder.
    Nei, tynne plater, dårlig dempede kabinetter og kjip tynn plast i fronten. Det virker bare ikke som en høyttaler til rundt 25k for 83. 82 er bedre priset vel og merke for hva man får.

at det finnes kabinetter som tar knoketestn bedre er vel sant nok, men hele høytaleren er laget for å få en bestemt lyd, som de klarer med glans.

Ja RF82 er et bedre kjøp pr krone, men RFx3 har faktisk et helt annet diskant horn, samt doble magneter på bassene, som gjør at de tåler mer belastning. og lydbildet blir bedre, jeg har begge - og har TESTET grundig på akkurat det..

men ja, RF82 er knall for pengene og et bedre kjøp hvis man tar prisen i betraktning - det skal likevel sies at RFx3 er bedre over hele fjøla... :-)

nå sa jo du ikke noe om hva du mener om kabinett på LS - siden tråden handler om disse to, skal jeg si at må man sammenligne så er det også en stor smakssak om man liker "plast-følelsen" rundt hele LS serien.

Personlig så hører jeg på LYDBILDET til høytaleren, og vurderer design.. altså, hvordan høytaleren spiller lyd er mye viktigere for meg, enn at jeg koser med med knoketeste på kabinettene når de ikke er i bruk.. - men for all del, kanskje det betyr mer for deg, enn lyden de lager:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ls serien ser ut som mye mer value for money. jeg hadde valgt disse.
    hørte de på soundgarden for ikke lenge siden. De falt i smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF3 er vel en kandidat til kåringen av "Verdens beste høyttaler pr krone"?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg hadde RF83/RC64/RS62 i ca 2 år før jeg solgte de, noen mnd senere angret jeg litt - og var som deg, og fikk litt tanker ang LS80 - med tilsvarende center og surround, så jeg hadde en del testing og prøving på spes LS80 for å danne meg en mening før jeg kjøpte igjen..

først og fremst synes jeg disse høytalerne er relativ "lik" i måten de er ment å formidle lyd på: dvs begge har godt driv, godt trøkk, og høy morrofaktor

-LS var noe mer laidback enn RF, noe som kan være både et pluss, eller minus avhengig av smak..

-LS virker som å være noe lettere å plassere, mye grunnen at dybden og den fysiske størrelsen er mindre enn tilsvarende i RF serien til Klipsch

-RF slo betydelig "hardere" bass under samme forutsetning, dvs den hadde mer punch,trøkk og hestesparkbass..

-LS gikk tilsynelatende dypere i bassen, kan det virker som - noe usikker på det, ettersom jeg ikke har noe målinger på det, men det hørtes slik ut - skal man dog bruke subwoofer er dette et ikke-tema.. (det var dog ikke mye som skiller, men nok til at jeg føler at der var respons lenger nedover..)

Jeg endte med å bestille meg tilbake Klipsch RF83,RC64,RS62, og kjøpte også RF82, etter endt testing - jeg spiller alltid med subwoofer, ogsynes Klipsch var totalt sett bedre til film, og også hakket bedre til musikk. Andres preferanser kan dog havne på et annet valg - LS er hvertfall en meget god og underholdende høytaler som passer godt til film;-)
    Dette er interessant svar Beste høytaler pr. krone finnes det vel en annen tråd til å diskutere. Ikke vondt ment, men flott om folk holder seg til topic. C-V var det noen sjangere som JBL låt bedre på enn klipsch? og omvendt?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lasse - H: Ser du har Forza 3 på lista di der Spiller du mye?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •