JBL LS80 VS Klipsch rf63-83 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Newcomer Schøyen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Lasse - H: Ser du har Forza 3 på lista di der Spiller du mye?
    Hehe fine :-D Bare for å spore skikkelig av topic .

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk produsert høytaler ja, med rå lyd ifølge produsent. Må nesten få ordnet meg en demo på disse

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inviter oss på demo Jahnmar "hint hint"

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjempemoro å hørt hva norske DIY høytalere har å by på8)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Er det noen andre høytalere som kan matche de omtalte her på dynamikk og trykk? som ligger i ca. samme prisleie?
    Hmm, dette er ett intressant spørsmål syns jeg. Ett spørsmål som mange ganger har streifet meg selv. Jeg lurer egentlig litt på det samme som Mr Klipsch gjør her.

Jeg har hørt utallige kombinasjoner med JBL og Klipsch høyttalere. Noen ganger elendig, andre ganger bedre, andre veldig bra igjen. Men felles for de aller fleste gangen vil jeg si er at diskanten kanskje er litt for fremtredende for min del. Dette kan nok tunes i alle retninger med matching av elektronikk, akustikken osv. Det skal jo også sies at høyttalere som JBL og Klipsch generelt trenger flere hundre timer med innspilling før de "sitter". Men, atter en gang, det blir uansett for mye for min del.

Jeg satt selv over 10mnd med JBL Array 1400 og jeg elsket mellomtonen og spesielt bassen i disse. Det var helt rått, og det er så vanedannede som det bare går ann. Likt med billigere JBL også, samme greia der, du har den samme rå midbassen som nesten slår deg i filler, før mellomtonen følger opp med en herlig sprut, men så kommer diskanten da og "ødelegger" det hele.

Jeg kan også nevne Klipsch i samme slengen. Tror jeg har hørt samtlige høyttalere i RF serien, La Scala og Palladium og sitter litt med samme oppfatning av lyden der, selvom det selvsagt er forskjeller i hvordan JBL å Klipsch presenterer lyden.

Nå er kanskje ikke det jeg sier her "rett" for flere her inne, men alt er selvfølgelig relativt å dette er bare mine meninger. Tror bare ikke jeg er en horn elsker.

Uansett, spørsmålet mitt er da som følger: Finnes det en høyttalere som innehar den samme råheten, dynamikken og trøkket i bunn som Klipsch og JBL leverer, men på samme tid har en snill og silkemyk diskant? Det trenger ikke å være i samme prisleie, da jeg ikke har satt noen minste/max sum.

Får jeg noen gang ett svar her, som ender med at jeg finner denne høyttaleren jeg hører for meg selv i ørene mine - blir jeg svært glad

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hmm, dette er ett intressant spørsmål syns jeg. Ett spørsmål som mange ganger har streifet meg selv. Jeg lurer egentlig litt på det samme som Mr Klipsch gjør her.

Jeg har hørt utallige kombinasjoner med JBL og Klipsch høyttalere. Noen ganger elendig, andre ganger bedre, andre veldig bra igjen. Men felles for de aller fleste gangen vil jeg si er at diskanten kanskje er litt for fremtredende for min del. Dette kan nok tunes i alle retninger med matching av elektronikk, akustikken osv. Det skal jo også sies at høyttalere som JBL og Klipsch generelt trenger flere hundre timer med innspilling før de "sitter". Men, atter en gang, det blir uansett for mye for min del.

Jeg satt selv over 10mnd med JBL Array 1400 og jeg elsket mellomtonen og spesielt bassen i disse. Det var helt rått, og det er så vanedannede som det bare går ann. Likt med billigere JBL også, samme greia der, du har den samme rå midbassen som nesten slår deg i filler, før mellomtonen følger opp med en herlig sprut, men så kommer diskanten da og "ødelegger" det hele.

Jeg kan også nevne Klipsch i samme slengen. Tror jeg har hørt samtlige høyttalere i RF serien, La Scala og Palladium og sitter litt med samme oppfatning av lyden der, selvom det selvsagt er forskjeller i hvordan JBL å Klipsch presenterer lyden.

Nå er kanskje ikke det jeg sier her "rett" for flere her inne, men alt er selvfølgelig relativt å dette er bare mine meninger. Tror bare ikke jeg er en horn elsker.

Uansett, spørsmålet mitt er da som følger: Finnes det en høyttalere som innehar den samme råheten, dynamikken og trøkket i bunn som Klipsch og JBL leverer, men på samme tid har en snill og silkemyk diskant? Det trenger ikke å være i samme prisleie, da jeg ikke har satt noen minste/max sum.

Får jeg noen gang ett svar her, som ender med at jeg finner denne høyttaleren jeg hører for meg selv i ørene mine - blir jeg svært glad
    Har du hørt heritage serien til klipsch med rør?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du hørt heritage serien til klipsch med rør?
    Ja..

Uansett, så spurte jeg om en annen høyttaler en Klipsch og JBL.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ja..

Uansett, så spurte jeg om en annen høyttaler en Klipsch og JBL.
    Det blir vel lit OT å svare på det spørsmålet her inne KentOve, men det finnes. Problemet er jo mer prisen på høytalerene, for om høytalerene har kapasiteten har man muligheten til å har man jo muligheten til å bestemme en del selv.

Uansett så har vel du alt hatt den høytaleren jeg har hørt som låter råest, det var jo med totalt overkill på forsterker siden, men Array 1400 med 2x1200W Mc effekt er jo tøft

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det blir vel lit OT å svare på det spørsmålet her inne KentOve, men det finnes. Problemet er jo mer prisen på høytalerene, for om høytalerene har kapasiteten har man muligheten til å har man jo muligheten til å bestemme en del selv.

Uansett så har vel du alt hatt den høytaleren jeg har hørt som låter råest, det var jo med totalt overkill på forsterker siden, men Array 1400 med 2x1200W Mc effekt er jo tøft
    Det er vel sant. Fortsett gjerne i min egen tråd

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør ingenting at det blir litt "OT", dette er også relevant for denne tråden, da delere av problemstillingen utvider seg lengere enn bare LS80 og RF-63, RF-83. Selv om første spørsmål er erfaringer med disse 3. Alle erfaringer er velkommene innen for det gitte feltet.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    RF-83 har en følsomhet på 98dB, mens LS80 har 90dB. Noe som betyr at med samme forsterker og samme voluminnstilling, vil RF-83 spille mer enn dobbelt så høyt. Så alle inntrykk av råhet og dynamikk etc. som ikke justeres for dette bør tas med en klype salt.

Nå har jeg hørt begge to, men under helt forskjellige forhold både rom- og utstyrsmessig, så jeg skal ikke forsøke å gi inntrykk av at jeg kan sammenligne dem.
    å sammenligne RF 83 Mot LS 80.....det er jo ikke en match en gang, ES100 vs RF 82 er en start...

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    å sammenligne RF 83 Mot LS 80.....det er jo ikke en match en gang, ES100 vs RF 82 er en start...

Tanken var vel i henhold til pris.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ignorer

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man få hørt klipsch? det er et såpass populært merke at det blir idiotisk om jeg diskuterer høyttalere med folk her uten at jeg har hørt det, alt for mange som har det og så er det jo sykt populært, soundgarden og hifi klubben har det ikke..::S hmmm
    oslo hificenter pleier å ha klipsch en kan høre på.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch