JBL LS80 VS Klipsch rf63-83 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RF-83 har en følsomhet på 98dB, mens LS80 har 90dB. Noe som betyr at med samme forsterker og samme voluminnstilling, vil RF-83 spille mer enn dobbelt så høyt. Så alle inntrykk av råhet og dynamikk etc. som ikke justeres for dette bør tas med en klype salt.

Nå har jeg hørt begge to, men under helt forskjellige forhold både rom- og utstyrsmessig, så jeg skal ikke forsøke å gi inntrykk av at jeg kan sammenligne dem.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    RF-83 har en følsomhet på 98dB, mens LS80 har 90dB. Noe som betyr at med samme forsterker og samme voluminnstilling, vil RF-83 spille mer enn dobbelt så høyt. Så alle inntrykk av råhet og dynamikk etc. som ikke justeres for dette bør tas med en klype salt.

Nå har jeg hørt begge to, men under helt forskjellige forhold både rom- og utstyrsmessig, så jeg skal ikke forsøke å gi inntrykk av at jeg kan sammenligne dem.

helt korekt . Om man skal sammenligne dem , bør begge høyttalerene ha fått de samme villkårene

Men Jeg brukte på den tiden min Mcintosh MC602 på begge to , så det var aldri eit problem med krefter(å den passet utroligt bra på begge to) .

Fik dog aldri testa med rør på LS80 , noe som fungerer svært så bra på RF serien i stereo .

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sitere meg selv, leifen. du som har prøvd begge med samme forsterker og samme rom, trur jeg. Hvem vil du si er best? Valgte du en av de som ditt nåværende høytaler par? Kan du nevne noen styrker og svakheter du opplevde med høytalerene?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg solgte LS80 og kjøpte Klipsch Lascala II .

Jeg er litt usikker på hvilken jeg ville valgt om jeg skulle ha enn av dem igjen. Tror kansje jeg ville sett litt på Klipsch Cornwall III om de ikke blir for dyre .

RF83 hadde litt mer attack og går dypere i bassen , litt mer moro med Klipsch. Følte også at RF spilte mer holografisk og detaljert. Men for og få frem dette må det legges ned mye arbeid i plassering og akustikk i rommet , samt at de ble brukt relativt dyr elektronikk .

LS80 ble nesten kjøpt på impuls her hjemme hos meg , etter at jeg hadde vært oppe på soundgarden og fik høre noen sanger på dem. De ble brukt enn EC combo tror jeg . De spiller som sagt litt laid back , med god JBL bass å er veldigt lette og like . LS80 hadde også enn litt bedre mellomtone i mine ører .
    Og som sagt virka LS80 litt letter og få til med plassering og matching med elektronikk

Men jeg har ikke hatt RF63 , å det sies at den skal være noe bedre på musikk . RF83 sin mellomtone fokuserer litt for mye på å spille bass og trøkk , mens RF63 sin mellomtone fokuserer litt mer på musikken .

....

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, må ha skummet forbi inlegget i farta :-?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler det har vært mange gode inlegg her, blir en tur innom soundgarden i løpet av uka for å få dempet nysjerrigheten min.
    Takk til alle dere som har bistått med svar

Er det noen andre høytalere som kan matche de omtalte her på dynamikk og trykk? som ligger i ca. samme prisleie?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Er det noen andre høytalere som kan matche de omtalte her på dynamikk og trykk? som ligger i ca. samme prisleie?
    inConcert Duke
    inConcert Miles

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar

Oj, ypperst interressant, aldri hørt eller sett før. Men virket jo utrolig bra, prøvd eller hørt disse selv? Virket jo temmelig rått.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar titta litt på disse tidelgiere . Er det noen plass det går an og lese litt lytter intrykk etc?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Tar titta litt på disse tidelgiere . Er det noen plass det går an og lese litt lytter intrykk etc?
    Nå har jo ikke inConcert Miles kommet enda, men det står faktisk skremmende lite omkring duke. Det er faktisk ikke så lenge siden jeg selv hørte om dem for første gang, men jeg bestemte meg for at disse (Duke) skulle jeg ha.8)
    De spiller pent og pyntelig, og kan samtidig skremme fanden på flat mark når det gjelder lydtrykk! (hater og beskrive lyd,så jeg lar det være med det)

Rf-83 høres ut som en stativhøytaler i forhold (hopper i skyttergraven med hjelm på )

Her er en tråd om mine:Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder (jeg eide ikke dem da)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Føler det har vært mange gode inlegg her, blir en tur innom soundgarden i løpet av uka for å få dempet nysjerrigheten min.
    Takk til alle dere som har bistått med svar

Jbl Array 1000

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo ikke inConcert Miles kommet enda, men det står faktisk skremmende lite omkring duke. Det er faktisk ikke så lenge siden jeg selv hørte om dem for første gang, men jeg bestemte meg for at disse (Duke) skulle jeg ha.8)
    De spiller pent og pyntelig, og kan samtidig skremme fanden på flat mark når det gjelder lydtrykk! (hater og beskrive lyd,så jeg lar det være med det)

Rf-83 høres ut som en stativhøytaler i forhold (hopper i skyttergraven med hjelm på )

Her er en tråd om mine:Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder (jeg eide ikke dem da)

Leste tråden der og de så råe ut, er utrolig dårlig til DIY så tviler på at jeg hadde klart å lagd noen sånne, så han bodde å porsgrunn å hadde tenkt å sende pm helt til jeg så han hadde solgt de beklageligvis:\

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Leste tråden der og de så råe ut, er utrolig dårlig til DIY så tviler på at jeg hadde klart å lagd noen sånne, så han bodde å porsgrunn å hadde tenkt å sende pm helt til jeg så han hadde solgt de beklageligvis:\
    Han solgte de til g-h her på forumet, og g-h solgte de til meg. Men første eieren fikk en snekker til å bygge de for ham! Han tok bare finish og noen andre småting. Hvis ikke jeg husker feil, så betalte han en møbelsnekker for jobben, kom på 7k inkludert materiell.
    Jeg hadde bare tatt medfølgende tegninger med til nærmeste snekkeri, og fått jobben gjort....hverfall fått mdf platene kappet, da jeg ikke er noen diy'er jeg heller.

EDIT: Men for all del, blir jo fort en høyttaler nærmere 30k enn 20k....:?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han solgte de til g-h her på forumet, og g-h solgte de til meg. Men første eieren fikk en snekker til å bygge de for ham! Han tok bare finish og noen andre småting. Hvis ikke jeg husker feil, så betalte han en møbelsnekker for jobben, kom på 7k inkludert materiell.
    Jeg hadde bare tatt medfølgende tegninger med til nærmeste snekkeri, og fått jobben gjort....hverfall fått mdf platene kappet, da jeg ikke er noen diy'er jeg heller.

Du sitter med Duke nå? fint om du kunne fortalt litt om de, hva du kan sammenligne med osv, i og med at de er temmelig ukjente for de fleste tror jeg.. har du hatt noen imponerende db målinger eller andre ting.. Er vel ikke beregnet som en Partyhøytaller men alltids morro med heftig volum

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har akkurat de som er i tråden jeg linket til!
    Jeg har nylig hatt Klipsch rf-35 og Heresy III, og disse er jo i en helt annen "retning" også.
    Diskanten i "dukene" er den beste jeg noensinne hørt, men vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den. De doble 12" bassene har et sinnsykt "slam" og er lynraske! De som sier at 12" basser er trege og henger ikke med resten, har ikke hørt disse.8) De kan produsere et voldsomt lydtrykk, og du ser ikke at det er bevegelse i dem! (Har ikke målt med noe som helst enda)

Aner ikke hva jeg skal sammenligne dem med, for jeg har ikke hørt noe så langt. Er selfølgelig mange høyttalere jeg enda ikke har hørt også. (bare så det er sagt)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har akkurat de som er i tråden jeg linket til!
    Jeg har nylig hatt Klipsch rf-35 og Heresy III, og disse er jo i en helt annen "retning" også.
    Diskanten i "dukene" er den beste jeg noensinne hørt, men vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den. De doble 12" bassene har et sinnsykt "slam" og er lynraske! De som sier at 12" basser er trege og henger ikke med resten, har ikke hørt disse.8) De kan produsere et voldsomt lydtrykk, og du ser ikke at det er bevegelse i dem! (Har ikke målt med noe som helst enda)

Aner ikke hva jeg skal sammenligne dem med, for jeg har ikke hørt noe så langt. Er selfølgelig mange høyttalere jeg enda ikke har hørt også. (bare så det er sagt)

Hvordan type musikk passer de best til da? eller hva hører du på? er den like bra til hiphop med dype drønn og rock med hardslående bass?

Er selv litt ung, liker å spille grisehøyt med saftig trykk og bass, kjenne at rommet rister.. og er veldig intr i et diy prosjekt.. men om de er så bra som du sier så er det merkelig at de ikke har fått mer omtale syntes jeg

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvordan type musikk passer de best til da? eller hva hører du på? er den like bra til hiphop med dype drønn og rock med hardslående bass?

Er selv litt ung, liker å spille grisehøyt med saftig trykk og bass, kjenne at rommet rister.. og er veldig intr i et diy prosjekt.. men om de er så bra som du sier så er det merkelig at de ikke har fått mer omtale syntes jeg

Jeg hører på det meste, men ikke hiphop. Men de skuffer nok ikke på den musikken heller.
    Er vel mange som kvier seg litt for å kjøpe siden det er byggesett og ingen mulighet for og høre på de først....blant annet. Må jo også huske på at dette er et enkeltmannsforetak som er etablert så seint som i 2005, og jeg ser heller ikke noe reklame og sånt. Så det er vel mye derfor at ikke så mange vet hva dette er for noe. På hifisentralen derimot, er han velkjent blant de fleste medlemmer.

EDIT: Grisehøyt spiller de hvertfall! Men ta vare på hørselen...plutselig hører du bare tinnitus!

EDIT EDIT:Men nå har vi vel kuppet tråden til @Mr Klipsch her....sorry for det!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på det meste, men ikke hiphop. Men de skuffer nok ikke på den musikken heller.
    Er vel mange som kvier seg litt for å kjøpe siden det er byggesett og ingen mulighet for og høre på de først....blant annet. Må jo også huske på at dette er et enkeltmannsforetak som er etablert så seint som i 2005, og jeg ser heller ikke noe reklame og sånt. Så det er vel mye derfor at ikke så mange vet hva dette er for noe. På hifisentralen derimot, er han velkjent blant de fleste medlemmer.

EDIT: Grisehøyt spiller de hvertfall! Men ta vare på hørselen...plutselig hører du bare tinnitus!

EDIT EDIT:Men nå har vi vel kuppet tråden til @Mr Klipsch her....sorry for det!

Hehe det går bra, han sitter ved min side, og har omtrent samme spm som meg om disse så klarer de å matche klipsch på volum da? Hvordan db vil du anta er realistisk?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duke er i likhet med Klipsch sine høyttalere ekstremt lettdrevne, så du trenger ikke en enorm forsterker for å få lyd. Men helt klart, jo bedre kvalitet på elektronikken dess bedre lyd får man, som det er med høyttalere flest.

Desibel tør jeg ikke tenke på, men med anbefalt forsterkerkraft fra latterlige 1W til en effekt-tålighet på 1800W, så nekter jeg og tro at du trenger noe mer. Nå har jeg enda tilgode og høre de med et beist av en transistor, eller klasse D, men det skal prøves ut i nærmeste fremtid.

Og bare så det er nevnt, så liker jeg Klipsch sine høyttalere ekstremt godt! Men det går som sagt an og handle andre plasser, en hos "de store" hver eneste gang.8)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duke er i likhet med Klipsch sine høyttalere ekstremt lettdrevne, så du trenger ikke en enorm forsterker for å få lyd. Men helt klart, jo bedre kvalitet på elektronikken dess bedre lyd får man, som det er med høyttalere flest.

Desibel tør jeg ikke tenke på, men med anbefalt forsterkerkraft fra latterlige 1W til en effekt-tålighet på 1800W, så nekter jeg og tro at du trenger noe mer. Nå har jeg enda tilgode og høre de med et beist av en transistor, eller klasse D, men det skal prøves ut i nærmeste fremtid.

Og bare så det er nevnt, så liker jeg Klipsch sine høyttalere ekstremt godt! Men det går som sagt an og handle andre plasser, en hos "de store" hver eneste gang.8)

Takker for svar og info syntes det er litt skummelt og prøve slikt "uhørt" hehe men har også lyst til å prøve noe nytt så vi får se

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •