JBL LS80 VS Klipsch rf63-83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    jeg synes rf serien sine 63 og 83 er seriøst overprisete produkter. se prisen på en 82 f.eks. du betaler gjerne 150% mer for en 8 tommer til.. hva er greiene her egentlig..
    Jeg var nysgjerrig på disse da de ser fantastisk rå ut på bilder.
    Nei, tynne plater, dårlig dempede kabinetter og kjip tynn plast i fronten. Det virker bare ikke som en høyttaler til rundt 25k for 83. 82 er bedre priset vel og merke for hva man får.
    De ser like ut, siden de er i samme serie, men tro meg, det er helt forskjellige høyttalere! RF-63 er avleggeren til RF-5 og RF-83 er avleggeren til RF-7, og de spiller mye bedre enn sine forfedre på alle punkter! RF-82 og ned er en rimelige varianter.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har fått med meg så er RF-63 og 83 mer lett drevene enn sine forfedre også. Har hatt RF-7 og jeg fikk de ikke til å spille, prøvde mye forskjellig av forsterkere, men blei aldri fornøyd så de solgte jeg.
    Men du verden for en rå lyd fra RF-63, er på innkjøps lista mi for stereo

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i mine ører lå rett og slett RF til Klipsch generelt hakket over LS på alt jeg testet, så jeg tok mitt valg, og handlet Klipsch igjen, et valg jeg ble like glad for igjen, når jeg en kompis var å testet LS80 sist uka, fordi han også ville høre før han bestemte seg..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ls serien ser ut som mye mer value for money. jeg hadde valgt disse.
    hørte de på soundgarden for ikke lenge siden. De falt i smak.

det synes ikke jeg.. de gir meg litt "plastikk" følelse av kabinettet (har dog ikke sett de i sort...)

samt at de (etter min mening) spiller hakket under RF på det aller meste (som igjen er en smakssak...)
    jeg anbefaler dog trådstarter om å danne seg sin egen mening før han hører, ettersom folk mener forskjellig, og det er han som skal velge denne gang.. sine egene ører er ofte det beste instrument til slikt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut det ja. Utifra det du skriver c-v så tror jeg vi har omtrent samme mening om hvorden en høytaler skal låte. Jeg får legge turen utom soundgarden til uka og høre litt. Jeg er en klipsch mann av natur og noe skeptisk til å bytte til annen merke, da jeg er redd for å savne lydbildet til klipsch. Hadde jo vært moro å prøve noe annen enn klipsch (ser jeg skriver det, men veit ikke om jeg tror på det) :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Høres fornuftig ut det ja. Utifra det du skriver c-v så tror jeg vi har omtrent samme mening om hvorden en høytaler skal låte. Jeg får legge turen utom soundgarden til uka og høre litt. Jeg er en klipsch mann av natur og noe skeptisk til å bytte til annen merke, da jeg er redd for å savne lydbildet til klipsch. Hadde jo vært moro å prøve noe annen enn klipsch (ser jeg skriver det, men veit ikke om jeg tror på det) :twisted:

jeg tenkte det samme, og prøvde meg på b&w, det tok under 2mnd før de lå til salgs igjen, og Klipsch abstinensene er igjen borte! heh.. Ta deg god til å teste, slik du vet at du liker det du hører!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to tilsynelatende like høyttalere, men alikevel så ulike. Jeg vil si det hele bunner ut i 2 ting. Det første som det alltid gjør, smak. Det andre er forsterkervalg. Har aldri hørt en stor JBL høyttaler som ikke trenger masse kraft for å åpne seg og låte dynamisk. Har man nærmest ubegrensede kraftreserver blir det reelt å sammenligne disse. Om man har mer begrensede kraftreserver hadde jeg aldri vært i tvil, og valgt Klipschen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syrre
    Det er to tilsynelatende like høyttalere, men alikevel så ulike. Jeg vil si det hele bunner ut i 2 ting. Det første som det alltid gjør, smak. Det andre er forsterkervalg. Har aldri hørt en stor JBL høyttaler som ikke trenger masse kraft for å åpne seg og låte dynamisk. Har man nærmest ubegrensede kraftreserver blir det reelt å sammenligne disse. Om man har mer begrensede kraftreserver hadde jeg aldri vært i tvil, og valgt Klipschen.

Høres helt merkelig ut dette for meg... jeg fikk hvertfall "mer" ut av LS80 uten stor forsterker enn hva jeg fikk med RF83, det blir mindre forskjell når effekt ble koblet inn også..

RF82 derimot, trenger ikke like mye power for å bli skikkelig bra, men vurderes RFx3, så bør man nok legge inn regnestykket med litt skikkelig forsterker etterhvert. Selv om man får bra lyd og kan spille høyt med Klipsch, betyr ikke at de krever lite av forsterker for å låte optimalt - det er faktisk relativt stor forskjell på Klipsch med og uten effektforsterker..

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende tråd da jeg har samme problemstilling, og er en tidligere Klipsch eier.
    De har ikke disse inne på soundgarden sist jeg sjekket så får ikke hørt på de, hvis noen i telemark område har ls80 og vil gi bort en lytt så hadde det vært toppers

Syntes disse to er utrolige verdig konkurrenter til hverandre, men ble mektig imponert da jeg leste en test om disse i hjemmekino og lyd og bilde.

Lyd og bilde test: http://img9.custompublish.com/getfil....lydogbilde.no

Fant ikke hjemmekino teste, men feel free til å legge den inn om dere finner den

Fortsett med innspill og erfaringer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å hive seg på tråden, hvis dere har erfaring med ls80 og rf63, 83. C-V har vært til stor hjelp med problemstillingen, men alltid moro med noen flere meninger

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes rf serien sine 63 og 83 er seriøst overprisete produkter. se prisen på en 82 f.eks. du betaler gjerne 150% mer for en 8 tommer til.. hva er greiene her egentlig..
    Jeg var nysgjerrig på disse da de ser fantastisk rå ut på bilder.
    Nei, tynne plater, dårlig dempede kabinetter og kjip tynn plast i fronten. Det virker bare ikke som en høyttaler til rundt 25k for 83. 82 er bedre priset vel og merke for hva man får.
    Klipsch kunne kostet det dobbelte og fortsatt hvert kongen på haugen,med riktig elektronik så låter det bedre enn det meste...
    Jbl er også en bra høytaler men har ikke den råskapen og dynamikken som klipsch...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch kunne kostet det dobbelte og fortsatt hvert kongen på haugen,med riktig elektronik så låter det bedre enn det meste...
    Jbl er også en bra høytaler men har ikke den råskapen og dynamikken som klipsch...
    +1

Jeg har RF-63, men har lyttet på Jbl LS80 hos soundgarden to ganger for å tilfredsstille nysgjerrigheten, og ingen av gangene syntes jeg at LS80'ene låt noe som helst bra...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, kan virke som LS80 er noe vi klipsch entusiaster bare må styre unna? RF-63 er en hard konkurrent å slå. Til mitt øre er det den desidert kuleste høytaleren jeg har hørt. Er arti og vite om høytaler giganten JBL kunne hamle opp med Klipsch som er USA sitt største og mest solgte merke flere år på rad.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg har satt opp tråden er: Var nysjerrig på erfaringer forskjellige har hatt med disse konkurrentene og mest av alt at jeg i ganske nær framtid skal til innkjøp av rent stereo anlegg. RF-63 har stått øverst på lista mi siden første gang jeg hørte de. Har ennå ikke hørt noen høytaler som kan hamle opp med de når det kommer til lyd, utseende og pris. Når det er snakk om min smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan det, men da koster de produktene X-antall ganger mer...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syrre
    De kan det, men da koster de produktene X-antall ganger mer...
    Hvilket inlegg viser du til nå?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både LS80 og RF83 hjemme å synes begge to var meget gode høyttalere . De er i samme gata , men har begge sine fordeler og ulemper . Her bør du ta med deg ei plate med go musikk og besøke butikker som selger begge modelene .

Kan legge til at LS80 trenger mye innspilling . De låter ikke spesielt bra rett ut av eska . Men det samme kan vel sies om RF serien .

Følte også at LS80 var litt lettere og matche med forsjelig elektronikk.

Men følte desverre ikke at JBL settet var i nærheten av RF83/RC64/RS62 visst du tenker surround .

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Hjemmekinos test av LS80 (i stereo):

http://www.soundgarden.no/fileupload...i_jbl_ls80.pdf

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg har hatt både LS80 og RF83 hjemme å synes begge to var meget gode høyttalere . De er i samme gata , men har begge sine fordeler og ulemper . Her bør du ta med deg ei plate med go musikk og besøke butikker som selger begge modelene .

Kan legge til at LS80 trenger mye innspilling . De låter ikke spesielt bra rett ut av eska . Men det samme kan vel sies om RF serien .
    aah. Beholt du noen av dem? eller gikk du over til et annet merke? Hvem likte du best av de?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte LS80 og kjøpte Klipsch Lascala II .

Jeg er litt usikker på hvilken jeg ville valgt om jeg skulle ha enn av dem igjen. Tror kansje jeg ville sett litt på Klipsch Cornwall III om de ikke blir for dyre .

RF83 hadde litt mer attack og går dypere i bassen , litt mer moro med Klipsch. Følte også at RF spilte mer holografisk og detaljert. Men for og få frem dette må det legges ned mye arbeid i plassering og akustikk i rommet , samt at de ble brukt relativt dyr elektronikk .

LS80 ble nesten kjøpt på impuls her hjemme hos meg , etter at jeg hadde vært oppe på soundgarden og fik høre noen sanger på dem. De ble brukt enn EC combo tror jeg . De spiller som sagt litt laid back , med god JBL bass å er veldigt lette og like . LS80 hadde også enn litt bedre mellomtone i mine ører .
    Og som sagt virka LS80 litt letter og få til med plassering og matching med elektronikk

Men jeg har ikke hatt RF63 , å det sies at den skal være noe bedre på musikk . RF83 sin mellomtone fokuserer litt for mye på å spille bass og trøkk , mens RF63 sin mellomtone fokuserer litt mer på musikken .

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •