Ser dere forskjell? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener nå at Swans opprinnelig er Canadisk, men er produsert i Kina, er eid av et kinesiske Hivi, som har hovedkontor i California, USA ...

Swans er opprinnelig Canadiske, men ble i 1997 kjøpt opp av Kinesiske Hivi og kombinerer dermed Canadas rike tradisjon for høyttalerkonstruksjon med Kinas effektive produksjon. I dag ligger Swans hovedkvarter i California, og den opprinnelige stifteren av firmaet, Frank Hale jobber der som leder for utviklingsavdelingen. At Swans skiller seg fra mye annen hifi produsert i Kina kan man fastslå ved å kaste et blikk på listen over utviklere som inneholder navn som Joe D'Appolito og Vance Dickason (Loudspeaker Design Cookbook) og sammen med Frank Hales brennende interesse og høye standarder for lyd er man sikret at et hvert produkt fra Swans holder den høyest mulig oppnåelige standard
    Nyheter - L-Sound AS

...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    rip off er det eneste kineserne kan. tror det danske alternativet er å foretrekke.
    Her taler du mot bedre viten. Tvert imot vet jeg at det er få høyttaler og element produsenter som legger ned mere ressurser i produktutvikling enn nettopp HiVi. Fint hvis du setter deg inn i produktutvalget til en produsent før du kommer med slike uttalelser.

Du finner mer info om HiVi/Swans her Home_HiVi, Inc.

mvh,
    Roger
    Soundwave AS
    Skandinavisk importør av Swans

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel ikke brukt mange kalorier på å funnet andre høyttalere som er ganske like hverandre. Ganske mange produkter er designet i et annet land enn de blir produsert i og mye blir produsert i kina.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Synes Rm 600F ser lekker ut. har sandt mail til lsound om hva man kan forvente av disse men ikke fått svar ennå. Noen som har erfaring med RM600?
    Det er nok ingen, foruten meg, i Norge som har erfaring med RM600 serien enda. Jeg har kun fått inn et sett for test. Den spiller veldig bra, så dette blir definitivt en serie vi vil satse på.

Den er bygget opp med med to 6,5" kevlar basser, 2" mellomtone dome og en bånddiskant i toppen. Alle elementer er nyutviklet for RM og M seriene.

Det vil på sikt også komme en RM300F (stativ høyttaler) og en RM1000F (ganske lik RM600F, men med 10" aktiv sub i hver høyttaler). Disse to modellen ligger nok litt fram i tid.

mvh,
    Roger
    Soundwave AS
    Skandinavisk importør av Swans

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Skulle vel ikke brukt mange kalorier på å funnet andre høyttalere som er ganske like hverandre. Ganske mange produkter er designet i et annet land enn de blir produsert i og mye blir produsert i kina.
    Nei du sier noe Razor, har selv hørt noen meget gode høytalere fra Swans og for min del så velger jeg Swans forran Dali anny day, selvom det har mer med mine preferanser å gjøre enn hvor de er produsert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •