2x eD A2-300 Vs 1x SVS PC12-NSD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2x eD A2-300 Vs 1x SVS PC12-NSD ?

Hei!

Jeg er på subwoofer jakt nå, og ser på forskjellige muligheter jeg har å velge imellom.

Personlig er jeg ganske så forelsket i SVS PC subbene, men siden man kan få 2x eD A2-300 til ca samme pris importert ifra USA, så kommer jeg med det store spørsmålet:

Hva er egentlig det beste valget når man har ca 6500 kr å bruke?
    Eksisterer det noe annet brukbart for 6500 kr på subwoofer markedet?

Samt så lurer jeg på om det går fint å koble til 2 subber på 1 utgang?
    Vil i allefall tro at det ikke skal by på noen problemer

-BlackkoZ

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Hei!

Jeg er på subwoofer jakt nå, og ser på forskjellige muligheter jeg har å velge imellom.

Personlig er jeg ganske så forelsket i SVS PC subbene, men siden man kan få 2x eD A2-300 til ca samme pris importert ifra USA, så kommer jeg med det store spørsmålet:

Hva er egentlig det beste valget når man har ca 6500 kr å bruke?
    Eksisterer det noe annet brukbart for 6500 kr på subwoofer markedet?

Samt så lurer jeg på om det går fint å koble til 2 subber på 1 utgang?
    Vil i allefall tro at det ikke skal by på noen problemer

-BlackkoZ

E.D 300 kan bli spennende... E.D er jo ikke så utbredt innenfor Norges grenser enda, men nå som det er ting på gang og Midgard Audio har begynt og ta de inn for salg i norge får de kansje fotfeste her på bjerget

Det er bare og benytte RCA Y-spliter så er det bare og henge på et par suber :-D

Til 6500 kr så kommer det litt ann på hva du ser etter i en subwoofer... det er vanskelig og finne noen flere som spiller dypbass som svs og E.D, men det er mulig og finne suber som fungerer meget godt til musikk men da mangler den pondusen helt i bunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett litt på betalinssystemet til eD, så blir det ifølge de over 700 dollar i sending, noe som for meg virker som overdrevent mye...

Noen som vet hvor mye det egentlig koster å få sendt noe slikt ifra USA til Norge?
    Evt noen som vet om en måte å få billig frakt på via andre sider o.l?

Regner med ca 1000 NOK på sending så... (Jeg som drømmer eller?)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    E.D 300 kan bli spennende... E.D er jo ikke så utbredt innenfor Norges grenser enda, men nå som det er ting på gang og Midgard Audio har begynt og ta de inn for salg i norge får de kansje fotfeste her på bjerget

Det er bare og benytte RCA Y-spliter så er det bare og henge på et par suber :-D

Til 6500 kr så kommer det litt ann på hva du ser etter i en subwoofer... det er vanskelig og finne noen flere som spiller dypbass som svs og E.D, men det er mulig og finne suber som fungerer meget godt til musikk men da mangler den pondusen helt i bunn.

eD frister på alle måter å teste ut ja Selv om designet er evig langt unna ønsket (ref: SVS PC)

MA har i mine øyne en ganske så høy pris på eD, men de er jo alene så da kan de ta seg litt ekstra betalt. Samt så tar de ikke inn aktuell modell (Men vil tro at det er mulig å sende de en e-post og høre om priser slik at de kan importere)

På lydfronten er det hovedsaklig film som står som nr 1. Men musikk har også høy prioritet på den lavfrekvente siden.
    En sub burde i allefall gå ned til 20 Hz i mine øyne, gjerne enda lengre ned. - Men trykk er minst like viktig..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eD frister på alle måter å teste ut ja Selv om designet er evig langt unna ønsket (ref: SVS PC)

MA har i mine øyne en ganske så høy pris på eD, men de er jo alene så da kan de ta seg litt ekstra betalt. Samt så tar de ikke inn aktuell modell (Men vil tro at det er mulig å sende de en e-post og høre om priser slik at de kan importere)

På lydfronten er det hovedsaklig film som står som nr 1. Men musikk har også høy prioritet på den lavfrekvente siden.
    En sub burde i allefall gå ned til 20 Hz i mine øyne, gjerne enda lengre ned. - Men trykk er minst like viktig..

Størrelse på romet ?
    Sluker romet bassen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet idag er 2,7 x 4,5 ca. Rett over 12 kvm altså.
    Men skal bare bo her i 5 mnd til.

Rommet i seg selv sluker bass på en ekstrem måte. Da man har 1 stk skap uten dør + 1 stk 'sitte i' vinduskarm med hyller under. (Ser vinduskarmen inne på min minhjemmekino)

Eksisterer heller ingen direkte god plassering per dags dato for kun 1 stk sub, men om jeg får 2 på plass så vet jeg hvordan de skal plasseres

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett litt på betalinssystemet til eD, så blir det ifølge de over 700 dollar i sending, noe som for meg virker som overdrevent mye...

Noen som vet hvor mye det egentlig koster å få sendt noe slikt ifra USA til Norge?

Til sammenligning så koster det rundt 180$ i frakt for en emotiva xpa-3, den veier omtrent like mye som en A2-300 iflg nettsidene dems. Men sub'en tar jo større volum så frakta er sikkert litt dyrere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet idag er 2,7 x 4,5 ca. Rett over 12 kvm altså.
    Men skal bare bo her i 5 mnd til.

Rommet i seg selv sluker bass på en ekstrem måte. Da man har 1 stk skap uten dør + 1 stk 'sitte i' vinduskarm med hyller under. (Ser vinduskarmen inne på min minhjemmekino)

Eksisterer heller ingen direkte god plassering per dags dato for kun 1 stk sub, men om jeg får 2 på plass så vet jeg hvordan de skal plasseres

Etter og ha sett på bildene så er det vel ikke så nye plass og sette suber der, så sånn kun fra bildene så er det kansje mest smart og skaffe en SVS tube der ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plass på hver side av senga Så god nok plass på denne hybelen Skal jo uansett bare bo her i 5 mnd til.

Nå kan jeg i allefall offesielt konstantere at Subben jeg har idag er død, eller, elementet er død.
    For å få lyd ut ifra det så trengs det en hjertestarter (med andre ord så må jeg trykke inn membranen for at den skal starte å gi lyd ifra seg. - og volumet må holdes oppe for at den skal forsette å gi lyd)
    Utrolig hvor likt elementet til en sub og ett hjerte er gitt xD

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bestilt 1 stk Rythmik F15, den koster 391$ å få sendt. Dette er flyfrakt. Du kan jo sjekke prisene hos Jetcarrier men da jeg sjekket ble det faktisk ikke noe særlig billigere enn frakttilbudet fra Rythmik, og dessuten synes jeg det er betryggende med samme fraktselskapet på hele strekningen.

Jeg har lest en god del om Rythmik subbene, og de har mange veldig fornøyde eiere. Den skal gå ned til 14 Hz og siden det er trykkammer skal den også spille stramt og kontant. Hellnoob har 12" versjonen og han skrøt fælt. Håper å få min i løpet av en ukes tid, så jeg kan skrive litt mer da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har bestilt 1 stk Rythmik F15, den koster 391$ å få sendt. Dette er flyfrakt. Du kan jo sjekke prisene hos Jetcarrier men da jeg sjekket ble det faktisk ikke noe særlig billigere enn frakttilbudet fra Rythmik, og dessuten synes jeg det er betryggende med samme fraktselskapet på hele strekningen.

Jeg har lest en god del om Rythmik subbene, og de har mange veldig fornøyde eiere. Den skal gå ned til 14 Hz og siden det er trykkammer skal den også spille stramt og kontant. Hellnoob har 12" versjonen og han skrøt fælt. Håper å få min i løpet av en ukes tid, så jeg kan skrive litt mer da.
    Eneste minuset med Rythmik er vel at de ikke er så glade i og spille høyt ;-) (ikke sant H )

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert 2x XTZ 12"? surround.no har vel de til rundt 7000,- Har ikke hørt disse personlig, men har lesten noen overbevisende test resultater.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir 8000 + porto for 2x XTZ 12".

Men om broren min starter å jobbe hos de, så får man det vell gjerne billigere

Uansett, dette er et ganske så framtidsrettet kjøp (mtp at pengboken er ganske så skapet) så man har tid til å vente på tilbud

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, tenkte ikke over at det var så voldsomt dyr frakt på de to :-? Virker likevel som en flott kandidat for problemstillingen

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å hente selv fra surround.no ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mulig ja. Men vil tro at det blir mer i kjøreutgifter ifra Troms til Surround.no iforhold til å få de sendt

XTZ er en meget flott kandidat ja. Men personlig synes jeg igrunn at SVS og eD er over på listen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, flott roadtrip da Svs og eD er to streker subwoofer produsenter. Har ikke hørt eD, men syns de virker spennde. Store og tung med masse krutt i tønna. Har hørt det meste fra svs og det er ingen tvil om at det er veldig bra saker, men jeg syns det virket som de hadde det best langt nede på dypet. Vet ikke hvordan eD og XTZ oppfører seg på 30hz og oppover? kommer vel igrunn an på hva du vil ha fra suben din?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt dypbass jeg hovedsaklig er ute etter.
    Frontene mine tar godt vare på de nedre frekvenser litt høyere opp, så er det under 50 Hz som skal dekkes med lyd.

eD kan vell på mange måter sammenlignes med SVS, bare litt(mye) styggere :P
    XTZ er den pene fåren i flokken, men ikke like kraftig på dypet som SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en titt på jetcarrier sine fraktpriser så vil prisen komme på 300-500 kr for sjøfrakt. Og det er på alle måter meget brukbart.

700 dollar = 4250 kr.

(4250 kr + 500 kr) * 1,25 = underkant av 6000 kr.

For 2x 12" subber ifra eD er ikke det ille.
    Så blir det rundt 1000 kr for sending i Norge - Ironisk nok så er det dobbel pris xD

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om eD A2-300 kan brukes på 220/240V anlegg.
    Er vel derfor midgard har litt dårlig utvalg av eD foreløpig.

Ellers: Jeg har P7 650 SF, og de er heftige.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •