2x eD A2-300 Vs 1x SVS PC12-NSD ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Når og hvor?
    Your guess is as good as mine.............
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh..... føler meg som avataren din

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Som jeg nevnte i en annen tråd igår. Man legger til 6db når man går fra en til to stk SUB'er, å 2 stk PC13-Ultra kommer på rett under 26k.

Ser uansett frem til en skikkelig test av eD A7-900 opp mot litt annet snacks i ett eller annet Norsk blad etterhvert :-)
    Og som i den andre tråden så er det også her årnet på
    Ser nesten mer frem til test av A7-450 jeg, den skal være like heftig som A7-700 om ikke heftigere og det med et element. Synn jeg ikke har bedre plass, da hadde det blitt to slike :twisted:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte i en annen tråd igår. Man legger til 6db når man går fra en til to stk SUB'er, å 2 stk PC13-Ultra kommer på rett under 26k.

Ser uansett frem til en skikkelig test av eD A7-900 opp mot litt annet snacks i ett eller annet Norsk blad etterhvert :-)
    Regner du med hjørnegain i regnestykket ditt? Vanligvis så får du jo 3dB økning med å doble effekten som det jo i praksis er dét det handler om her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Regner du med hjørnegain i regnestykket ditt? Vanligvis så får du jo 3dB økning med å doble effekten som det jo i praksis er dét det handler om her.
    Man dobler effekten ja. Men man dobler også antall elementer

Har hatt 2 stk SUB'er i lange tider, så vet man får 6db (eller ihvertfall veldig tett på) Har kjørt 2xPB10ISD, 2xPB12Plus og nå 2xPC-13Ultra. Hver gang har det økt 6 db når jeg har gått fra 1 til 2 stk.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man dobler effekten ja. Men man dobler også antall elementer

Har hatt 2 stk SUB'er i lange tider, så vet man får 6db (eller ihvertfall veldig tett på) Har kjørt 2xPB10ISD, 2xPB12Plus og nå 2xPC-13Ultra. Hver gang har det økt 6 db når jeg har gått fra 1 til 2 stk.
    Så du mener at hvis du har en forsterker og kobler til to høyttalere så får du 4x volum i forhold til hvis du bruker én? Skeptisk, men jeg skal ikke påstå noe hardnakket. Det er jeg for fersk til. Når jeg har kalibrert den ene sub'en som står på langvegg og deretter kalibrerer den andre som står nesten i hjørnet så får jeg 4dB økning.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at hvis du har en forsterker og kobler til to høyttalere så får du 4x volum i forhold til hvis du bruker én? Skeptisk, men jeg skal ikke påstå noe hardnakket. Det er jeg for fersk til. Når jeg har kalibrert den ene sub'en som står på langvegg og deretter kalibrerer den andre som står nesten i hjørnet så får jeg 4dB økning.
    Skjønte ikke helt hva du mente der? Eneste jeg vet er at man får 6db (eller ihvertfall veldig tett på) økning med å gå fra en integrert SUB til to integrerte SUB'er. Er en KJEMPELANG tråd her på forumet der vi snakket dette frem å tilbake i mente å tror de aller fleste ble enige om at 6db (eller ihvertfall veldig tett på) økning stemte.

Økningen kommer selvsagt når man kalibrer slik at begge SUB'er spiller like høyt der di står. Altså med f.eks kun nr.1 SUB på får mann 80db. Slå den av å sett på nr.2 SUB så får man også 80db. Slår man da på begge to får man ca 86db.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hva du mente der? Eneste jeg vet er at man får 6db (eller ihvertfall veldig tett på) økning med å gå fra en integrert SUB til to integrerte SUB'er. Er en KJEMPELANG tråd her på forumet der vi snakket dette frem å tilbake i mente å tror de aller fleste ble enige om at 6db (eller ihvertfall veldig tett på) økning stemte.

Økningen kommer selvsagt når man kalibrer slik at begge SUB'er spiller like høyt der di står. Altså med f.eks kun nr.1 SUB på får mann 80db. Slå den av å sett på nr.2 SUB så får man også 80db. Slår man da på begge to får man ca 86db.
    Eksempel: En forsterker er på 2x150watt. Hvis du kobler til én høyttaler på ene kanalen så kan du spille 100dB. I følge deg så kan du spille 106dB hvis du kobler en maken høyttaler på den andre kanalen.

Dette vil bli det samme som én kontra to sub'er. Er det slik det fungerer? Jeg synes det høres litt rart ut, men som sagt så skal jeg ikke banne på noe. Jeg blir nok nødt til å sjekke det ut selv.

EDIT: Jeg har nå tatt en kjapp sinustest med frontene mine og ser at jeg får ca 6dB økning med begge kontra én så jeg gir meg på dette.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Jeg har nå tatt en kjapp sinustest med frontene mine og ser at jeg får ca 6dB økning med begge kontra én så jeg gir meg på dette.
    Godt å høre

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der har dere en oversikt på eD subbene