honning eller syltetøy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

honning eller syltetøy?

ja, for jeg kan ikke få begge deler som ole brum!

må si at jeg ble litt nysjerrig på audiovector mi-3 som tiger nettopp har anskaffet, http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...&start=240.

jeg skal bruke 75% hjemmekino, 25% musikk.

1) b&w 604 + pioneer 868
    2) audiovector mi-3 + pioneer 668

slik jeg ser det er b&w en klassisk, stilren og nøytral høyttaler. kanskje en noe "voksen" høyttaler, men ligeså helt kurrant. tar jeg 1) har jeg råd til 868'n.

audiovector har jeg bare lest om, desverre aldri fått hørt. jeg ble veldig nysjerrig etter å ha lest litt om den på dette forumet.

akk, valgets kvaler :cry:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beskrive resten av utstyret ditt? Du skal ha ganske gromt utstyr når du vurderer å kjøpe ein 868. For å få fullt utnytta den kan du sei. 668 er ein meget bra spelar den og.

Likar forslaget ditt med AudioVektor.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Audiovector er mer voksne høyttalere enn BW. Rett og slett fordi BW er blitt så komersielle. De er enda mer kjemisk renset for entusiastfølelse enn Mi3-ene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: honning eller syltetøy?

Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    må si at jeg ble litt nysjerrig på audiovector mi-3 som tiger nettopp har anskaffet, http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...&start=240
    Kjekke valg. Vil bare kommentere at jeg nå har M3 og ikke Mi3. Tror M3 ble avløst av Mi3 i år. Men Mi3 spiller sikkert ikke dårligere enn M3. 8)

Som sagt før så er det lett å bli revet med, og litt vanskelig å være objektiv, når jeg nå har fått Audiovector, men skulle jeg personlig nå gått i butikken og kjøpt en av de comboene du har listet opp ville jeg valgt alternativ 2.

Ingen av høyttalerne er noen designbomber, men B&W er mer kubisk og litt kjedelig i designet.

Jeg har aldri hørt 604, men kun 603. Synes M3 spiller mye bedre enn 603, og da kanskje bedre en 604.

Om det er så aktuelt vet jeg ikke, men husk at kjøper du Audiovector Mi3 så kan du velge å oppgradere til "super", "signature" og/eller "avantgarde" på et senere tidspunkt. Med B&W er du da låst.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til electra:

nå har det seg sånn at jeg har fått et ganske så ok tilbud på en 868, 8,xxx kr.

det jeg har nå er bedrøvelig. jeg har faktisk noen helt enkle yamahahøyttalere fra 80-tallet som jeg har fått av min far.
    i tillegg til det har jeg en toshiba mt-4 lcd pj (gammel mod, 800x600, helt tragisk kontrast) og et draper luma 105" lerret.

har lagt meg opp endel cash, så jeg skal virkelig "slå på stortromma" og kjøpe noe som varer. satser først på 2-kanals, for så senere å bygge ut.

hvis jeg prioriterer bilde fremfor å bygge ut hjemmekinoen ytterligere, blir det nok en benq7800. jeg sikler etter en bedre pj.

noen som har erfaringer med senteren til audiovector?
    hva er egentlig forskjellen mellom m3 og mi3?

b&w's lcd600'n virker jo ganske kurrant, og om jeg har forstått tidligere tråder på dette forum er det ganske så viktig å ha front og senter av samme merke

bottom line: jeg vil ha noe som varer, og varer, og varer. allsidighet og tidløshet er derfor viktige faktorer.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en runde på torsdag og fikk hørt på en del høyttalere, blant annet B&w 604 og Audiovector Mi-3.

Personlig likte jeg best lyden i Audiovector høyttalerene. Jeg hørte på både Mi3 og super. Syntes de spilte mye bedre på mellomtone og diskant enn B&W, men det er selvsagt en smakssak.

Bassen i B&W likte jeg ikke, men den egner seg nok veldig bra til hjemmekino skulle jeg tro. Disse har nok potensiale til å "trøkke" skikkelig på film.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zomb
    Jeg var en runde på torsdag og fikk hørt på en del høyttalere, blant annet B&w 604 og Audiovector Mi-3.

Personlig likte jeg best lyden i Audiovector høyttalerene. Jeg hørte på både Mi3 og super. Syntes de spilte mye bedre på mellomtone og diskant enn B&W, men det er selvsagt en smakssak.

Bassen i B&W likte jeg ikke, men den egner seg nok veldig bra til hjemmekino skulle jeg tro. Disse har nok potensiale til å "trøkke" skikkelig på film.
    den trøkken der er jeg ute etter for å si det sånn. jeg simpelthen elsker scenen i das boot da de dykker ved gibraltar. det smeller godt!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    den trøkken der er jeg ute etter for å si det sånn. jeg simpelthen elsker scenen i das boot da de dykker ved gibraltar. det smeller godt!
    Eller hva med en subwoofer, som vil gi deg mer bass og større opplevelser på film enn fra gulvstående alene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mi3 er ikke så dynamiske som M3, men de har fått bort kasseresonansene. (Jeg har testet avantgarde, men regner med det er likt hele veien)

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk testet Mi3 og Mi3 Super her om dagen, og må iallefall si at de imponerte meg stort. Ikke noen tegn til resonnanser som jeg kunne høre.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3s tilsynelatende større dynamikk kommer av kasseressonanser, Mi3 er bedre men fortsatt er bokslyd enkelt å høre. På Klipsch har jeg til dags dato ikke hørt en modell UTEN MYE bokslyd. Jeg har eid KG5.5, Epic serien og lyttet til de nye seriene. Dynamikk ja- spiller bra-NEI! Men dette er jo en smakssak. man kan ikke få i pose og sekk i prisklassene de representerer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert andre merker? For eksempel Jmlab. Cobalt serien låter jo meget bra den og.No er det ei stund sia eg testa M3 signatur avantgarde. Det besto av parasound Hca 2200 og Electrocompaniet si EC 4.6. CD-spelaren hugsar eg faktisk ikkje. ops: Lydbilde var jo meget bra, med detaljar i massevis. Det eg sakna var dynamikk og drivet som skulle vera der. Det vart eit tamt lyd bilde tykkte eg. Særleg prega av mellomtonen og den djupe kontante bassen som skal vere der.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Har du vurdert andre merker? For eksempel Jmlab. Cobalt serien låter jo meget bra den og.No er det ei stund sia eg testa M3 signatur avantgarde. Det besto av parasound Hca 2200 og Electrocompaniet si EC 4.6. CD-spelaren hugsar eg faktisk ikkje. ops: Lydbilde var jo meget bra, med detaljar i massevis. Det eg sakna var dynamikk og drivet som skulle vera der. Det vart eit tamt lyd bilde tykkte eg. Særleg prega av mellomtonen og den djupe kontante bassen som skal vere der.
    nei, fortell meg gjerne om den jmlab-serien. hvilken prisklasse snakker vi da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under det M3 kostar. Sjøl meinar eg at JMlab Cobalt serien låter mykje bedre en M3 gennerelt messigt. Det vil sei at den heile karakteren blir best.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg synes at Audiovector Mi3 signature låter bedre enn B&W 604 :lol:

Har hørt Audiovector M3 super og Mi3 signature selv om disse er ganske mye dyrere enn B&W 604 så må jeg si at lyden generelt er bedre i audiovector enn B&W etter min mening.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de nye audiovector er fine greier...hadde heller valgt de enn b&w.

kommer mye oppskrutt fra sistnevnte, hypet allerede fra fabrikken

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de nye audiovector er fine greier...hadde heller valgt de enn b&w.

kommer mye oppskrutt fra sistnevnte, hypet allerede fra fabrikken
    det er akkurat slik jeg også føler det. min far har noe "gode, gamle" b&w høyttalere, og ettersom de har vært rundt i 40 år er annerkjennelsen virkelig brukt til sitt fulleste.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerg mener audiovector er et bedre kjøp enn b&w.
    Det er jo ett spørsmål om smak, seff

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •