Hei!

Jeg har idag et par infinity sm 155. Vet svært lite om de. Problemet mitt er at jeg bor i et hus med tømmervegger, og synes det er vanskelig å få en bra bass spredning. Bassen holder seg rett foran høytalerne og følger veggen noen meter, men det er generelt ingen bass i dette rommet. Rommet er ca 40m2 og 6 meter under taket på det høyeste, så det er et ganske stort rom. Diskant og mellomtone er derimot veldig bra.

Jeg har sett på Cerwin Vega XLS-215. Disse har jo to 15" istede for en. Hvordan tror dere disse passer inn i dette rommet? Jeg ønsker å fylle dette rommet med en god kraftig bass. I og med at sm 155 har 1 x 15" vil 2 x 15" spille dobbelt så bra? Eller er flere høytalere tingen?

Kan legge til at hifi, det har jeg absolutt ingen greie på, har aldri hatt noen andre enn disse sm 155. Hadde vært spennende å få litt info om hvordan gamle høytalere yter vs nye feks. Har det vært noen utvikling de siste 10 årene? Er en slik oppgradering verdt 10 000?

Ps. Noen som vet om butikker som lar deg prøve høytalerne eller lar deg bytte med pengene tilbake?

Av forsterkere har jeg
2x Nad 275BEE i bridge (effektforsterker) 2x 150W 8Ohm kont
1x Nad C355BEE 2x 80W kont

Takk for eventuelle innspill.