Audiovector i hjemmekinoen: Hvorfor har så få valgt det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector i hjemmekinoen: Hvorfor har så få valgt det?

Har brukt "litt" tid på dette forumet og lest et par andre forum, og det som slår meg er at "Hvorfor er det ikke flere som velger Audiovector i en hjemmekino?"

Har selv bre lest om Audiovector, men nå har jeg fått dem installert i hjemmekinoen selv. De spiller sinnsykt bra! Det med at "...de spiller for lite bass..." er tøv. Enhver hjemmekino har allikevel en subwoofer.

Tommelfingerregelen er jo at "...dersom de spiller godt på musikk, så passer de utmerket i hjemmekinoen også...". Når man skal lytte til høyttalere hos HiFiKlubben, eller, HiFiCenteret, så har jeg inntrykk av at det ofte skjer til en demo-CD med akustisk gitar.

Har hørt B&W, System Audio og nå altså Audiovector. Og må ærlig hevde at sistnevnte spiller fletta av de to andre. Det kan dog være at Audiovectors inngangsmodell koster mer enn de øvrige. Så kanskje regelen er at "smaker det, så koster det".

Hvor mange andre er det som har valgt Audiovector, bortsett fra MAXcpu, mag og undertegnede? Eventuelt hvorfor ikke?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Audiovector i hjemmekinoen: Hvorfor har så få valgt det?

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvor mange andre er det som har valgt Audiovector, bortsett fra MAXcpu, mag og undertegnede? Eventuelt hvorfor ikke?
    Tja sei det du Tiger. Eg har aldri sett på AVector som kino produkt da. Har alltid sett det som ein rein stereo formiddlar.

Men det du seier her, er at eg må få høyre eit AV sett i drift i 5/6/7 kanaler. Det vil sikkert bli morosamt. Sikkert eit fyldigt og engasjerande lydbilde i dei?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fungerer nok sikkert like bra til hjemmekino som til musikk, men spørsmålet er jo da om de faktisk er så kompromissløse i lyden som mange vil ha det til. Den nye serien (sammenlikning mellom M3 og Mi3 avantgarde) er en nedtur i forhold til den forrige, selvom den forrige også hadde en del ikke helt ubetydelige torner. Det er gode all-roundere men de distanserer seg ikke fra resten av markedet på noen måte.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiovector er veldig gode høyttalere, jeg vurderte selv et par til stereo-bruk. Hvorfor de er litt uvanlig til HK-bruk, tja si det? Kanskje fordi de er litt tungdrevre og kanske ikke greier å formidle dynamikken som en kino vil sette de på prøve med?
    Hva vet vel jeg - jeg er Klipsch-frelst så det holder...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah! Nå gikk det opp for meg hva avataren din var Jane! Tror det er mer enn bare Klipsch som har frelst deg i det siste

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jane
    Kanskje fordi de er litt tungdrevne..
    Jeg vet at man er litt unyansert når man har kjøpt nye høyttalere, men jeg synes ærlig talt at Audiovectorene spiller "...ringer rundt.." det andre jeg har hørt.

Tingdrevne? De er oppgitt til 8 ohm, så med tungdrevne så mener du muligens at de krever god elektronikk?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han (jane) tenker vel på følsomheten til høyttalerene. Klipsch bla har meget høy følsomhet.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hun
    :shock:

Ja, ja. Uansett så er jo Klipsch's følsomhet på over 95 db mer enn Audiovecrors 91...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun tenker vel på følsomheten til høyttalerene. Klipsch bla har meget høy følsomhet.

Mvh
    Hun ja.. Er nok ein han det der. :wink:

Klipsch er jo ganske lettdrevne da, men for å klemma all juicen ut av dei so må du har kraftige saker. Men da låter jo det vannvittigt høgt og ja.

Av det eg har høyrt av AVektor, so har det vert ein passeleg last og drive.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector har gode høyttalere, og jeg hørte på Mi3, Mi3 Super og Mi3 Signature når jeg skulle oppgradere sist. Konklusjonen var at jeg endte opp med Helicon 400 i stedenfor, for meg er det en mer komplett høyttaler, lydmessig og utseendemessig. Smak og behag.

Bra du er fornøyd tiger, gratulerer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 7.1 med Audiovector + B&W nå og alle 7 høyttalerne er 8 ohm. Faktisk så vurderer jeg å gå for "kun" 5.1 med Audiovector, som alle 5 har gjennomgående høyere følsomhet enn B&W. Audiovector spiller så bra at jeg vurderer å "nedgradere" hjemmekinoen til 5.1. De to dipole gjør underverker for surround.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun
    :shock:

Ja, ja. Uansett så er jo Klipsch's følsomhet på over 95 db mer enn Audiovecrors 91...
    Hmm hehe... Blir litt forvirret av nicket..

Beklager forvirringen.

Mvh

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 7.1 med Audiovector + B&W nå og alle 7 høyttalerne er 8 ohm. Faktisk så vurderer jeg å gå for "kun" 5.1 med Audiovector, som alle 5 har gjennomgående høyere følsomhet enn B&W. Audiovector spiller så bra at jeg vurderer å "nedgradere" hjemmekinoen til 5.1. De to dipole gjør underverker for surround.
    Hadde tenkt og foreslå det til deg, men du er ein mann som likar å forske litt so eg rekna med det at du fann det ut sjøl. :wink: Det er sikkert eit meget bra lydbilde du ha skaffa deg der Tiger.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mine RF-5 har en følsomhet på 99dB/W/m, noe som tilsier at disse spiller 8dB høyere enn dine. (min er større enn din osv... ) I praksis vil vel dette si at du må ha en veldig kraftig forsterker hvor jeg greier meg med en liten fis. Eller noe sånt...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje der er fordi Audiovector er så dårlig i 7 kanaler, hehe... :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Hadde tenkt og foreslå det til deg, men du er ein mann som likar å forske litt so eg rekna med det at du fann det ut sjøl. :wink: Det er sikkert eit meget bra lydbilde du ha skaffa deg der Tiger.
    Der traff du spikeren rett, Electra Jeg er faktisk på leit etter 2 stk. ekstra dipole Audiovector C-X Universal, slik at jeg kan få 4 stk. dipole bak og opprettholde 7.1 konfigurasjonen.

Er det noen som vet om 2 stk. "Audiovector C-X Universal Dipol" så gi beskjed. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Eller kanskje der er fordi Audiovector er så dårlig i 7 kanaler, hehe... :lol:
    Morroklumpen :lol:

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få støtte meg til Tigers betrakninger av Audiovector til
    hjemmekinoen,selv har jeg følgende oppsett:
    Front:Audiovector m3 signature

Senter:Audiovector av3 signature

Bak:Audiovector m1 super
    Supplerer med en 15" sub fra Velodyne
    Har nettopp flyttet til ny leilighet der jeg har fått splitter ny ActionOne,
    jeg skal komme tilbake med bilder når jeg har fått lagt alt av kabler i
    skikkelige kabelgater

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Børni.

Nå har du 2 hakk bedre AV enn jeg har. Har du sammenlignet M3 versus M3 Signature?

Hva er isåfall opplevd gevinst fra "basic" til Super -> Signature -> Avantgarde?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere Tiger!
    Jeg var på nippet selv til å kjøpe Audiovector som nye høyttalere til stereoanlegget mitt. Audiovector er knallbra saker - litt dyre, men slik er det alltid med utstyr som er bra. Jeg er rimelig sikker på at du kommer til å bli veldig godt fornøyd med dem. Gratulerer igjen!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •