Audiovector i hjemmekinoen: Hvorfor har så få valgt det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takker, Børni.

Nå har du 2 hakk bedre AV enn jeg har. Har du sammenlignet M3 versus M3 Signature?

Hva er isåfall opplevd gevinst fra "basic" til Super -> Signature -> Avantgarde?
    Har ikke fått sammenlignet M3 versus M3 Signature.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teller stereo med AVektor her og Tiger? Kan gje begrunnelser med M3 sig i rein stereo perspektiv da.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å gjenopplive denne tråden et lite øyeblikk. Electra: kan du gi din ebetraktninger om Mi3, Mi3 super/signtature vs JmLab 816??

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Prøver å gjenopplive denne tråden et lite øyeblikk. Electra: kan du gi din ebetraktninger om Mi3, Mi3 super/signtature vs JmLab 816??
    Hehe. No er det no ei stund sidan eg har høyrt Audiovektor,men eg skal prøva. Uansett har eg berre høyrt M3 på "bedre" utstyr, og 816 på "passeleg" utstyr.

Før å gjere det kort, so må eg ta ein lytte test no. Skal reise å høyre på dei. Kan kanskje få meg litt gratis kaffi og. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har selv Audiovector i hjemmekinoen min.

Jeg kjører M3 Super både i front og bak. Har også Super center. Bruker JM Lab Electra SW-900 som sub.

Alt drives på Primare A30.5 og prosesseres med Primare P30.

Jeg er veldig fornøyd med lyden i disse. Skikkelig knall både i stereo og surround for min smak.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt univers er Audiovector "stereohøyttalere", de har ikke nubbesjanse mot for eksempel Klipsch i et hjemmekino-oppsett. Det betyr ikke er Audiovector er dårligre høyttalre enn Klipsch, men det betyr at kino streber etter andre kvaliteter enn stereo. I kinosammenheng er dynamikk vesentlig, det samme er, om ikke en "boost" i mellomtonen, så i alle fall klar og definerbar mellomtone et must i senteren. Audiovector lever ikke helt opp til dette, synes jeg. På den annen side så kan typiske "kinohøyttalere" blir litt slitsome i stereosammenheng, det kan rett og slett bli litt for mye av det gode.
    Sist jeg var på besøk hos HFC hørte jeg vel og lenge på Mi3, der og da var jeg overbevist om at den var en av de bedre høyttalerne jeg har hørt. Hadde ikke vært fot at jeg har et par RF-5 stående i stua, hadde jeg med stor sannsynlighet vurdert den i stereosammenheng.

- Just my 2 watts...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå, Tiger, er det ihvertfall en til som har det....

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på Mi3 Avantgarde i dag (på plaza), og må si jeg lot meg imponere. De framstod for meg med ingen spesielt gode egenskaper, men "all over" meget god lyd.

Hva Klipsch anngår hørte jeg også på det nye THX settet deres, og må desverre innrømme nok en gang at klipsch ikke er noe særlig for meg... Lyden er alt for skarp for min del. Blir slitsomt å høre på. Er nok sant som de sier at enten så hater du det, eller så elsker du det...

Newcomer flinkgutt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes tiden er inne nå for å oppgradere min gamle NAD og CervinWega stereo fra 80-tallet, og nå skal det bli et godt komb. musikk- og filmanlegg.
    Har bestemt meg for å gi Audiovector Super-serien mi3, mi1 og AV3Ci sjansen i et 5.1 oppsett.

Har noen her inne gode råd om et forsterkersett til disse, så mottas det med stor takk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flinkgutt
    Synes tiden er inne nå for å oppgradere min gamle NAD og CervinWega stereo fra 80-tallet, og nå skal det bli et godt komb. musikk- og filmanlegg.
    Har bestemt meg for å gi Audiovector Super-serien mi3, mi1 og AV3Ci sjansen i et 5.1 oppsett.

Har noen her inne gode råd om et forsterkersett til disse, så mottas det med stor takk.
    Gratulerer og velkommen til AV-familien :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer og velkommen til AV-familien :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you, Anfield :wink:

Har lukta litt på Denon 3805 og 3910 i komb. med disse høyttalerne. Er det noen god idè - eller er jeg på feil jordet her?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flink gutt det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you, Anfield :wink:

Har lukta litt på Denon 3805 og 3910 i komb. med disse høyttalerne. Er det noen god idè - eller er jeg på feil jordet her?
    Lurer litt på hva du vil bruke anlegget til, fordeling film/musikk?? Evt musikksmak?? Budsjettrammer?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du da ender opp med 3 enheter som heller litt mot lys/spiss topp og slapp bass. Det kan rett og slett bli ganske ille.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel mer en sånn 50-50 sak. Er opptatt av at det skal låte godt i begge sammenhenger. Når det gjelder musikk, så hører jeg like godt på jazz ( a la Metheny, Garbarek mm.) som electronica ( gjerne fart & fres som downtempo) som rock og pop. Budsjett? 20-25k på forsterker og dvd-spiller. Vel, det var litt om mitt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror du da ender opp med 3 enheter som heller litt mot lys/spiss topp og slapp bass. Det kan rett og slett bli ganske ille.
    Javel, mulig det. Andre som har synspunkter?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ingen bombe, men here goes: Når du lytter såpass til musikk og skal ha Audiovector Mi3 Super i oppsettet ditt anbefaler jeg deg å ta en titt på Arcam AVR300. Bruk søkfunksjonen så finner du masse interessante tråder der denne er nevnt. Audiovector har absolutt ikke vondt av å ha litt krefter "under panseret", og Arcam opererer med god og stabil strømforsyning som er viktig. De oppgir wattene sine moderat, men har absolutt noe i både et stereo og hjemmekinooppsett å gjøre :wink:

AVR300 får du i dag for ca 12-13k, opprinnelig pris 20k. Send en PM så skal du få tips om butikker (dette er jo ikke en prisjakt :wink: )

Denons 3910 (eller for den saks skyld 2910) er veldig gode produkter som får mye positiv omtale her på forumet så det kan nok forsvares.

Er litt enig med Snickers om at Denon kan bli litt "slapt" på musikk. Det er nok en utmerket filmmaskin, men dersom du lytter mye til musikk synes jeg absolutt det finnes bedre alternativer til AV.

Har hørt 3805 og AVR300 mot hverandre, og min stemme går 100% i retning av Arcam (bombe :wink: :wink: )

Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Oslo HiFiCenter kan du sikkert få demo av Arcam AVR 300 på Audiovector. Det er kanskje det beste kjøpet i den prisklassen. (ca 13k). Arcam har også noen veldig gode DVDspillere.

Ellers vil jeg tro Thule er en god match, men kanskje litt i overkant prismessig.

Jeg snakket med "hifilars" og han sa at den nye Marantz SR8500 kommer rundt årsskiftet og havner rundt 15k. Det blir nok trolig en skikkelig bombe med marantz forsterkerdel og romkorreksjonen fra Denon.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    På Oslo HiFiCenter kan du sikkert få demo av Arcam AVR 300 på Audiovector. Det er kanskje det beste kjøpet i den prisklassen. (ca 13k). Arcam har også noen veldig gode DVDspillere.

Ellers vil jeg tro Thule er en god match, men kanskje litt i overkant prismessig.

Jeg snakket med "hifilars" og han sa at den nye Marantz SR8500 kommer rundt årsskiftet og havner rundt 15k. Det blir nok trolig en skikkelig bombe med marantz forsterkerdel og romkorreksjonen fra Denon.
    Takk for råd. Skal ta meg en tur dit.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •