trenger hjelp til nytt stereo anlegg :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til nytt stereo anlegg :)

hei skal nå etterhvert kjøpe meg et nytt stereoanlegg. skal bruke rundt 7-8k på det, å skal ha høytalere og en stereoforsterker har sett på proson stratego 212 og cerwin vega ve12 vil ha mest mulig bass og någenlunde bra lyd

håper noen kan hjelpe meg med tips her tar imot alle tips:lol:

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har ett budsjettet begrenser seg litt vil jeg annbefale deg å gå på bruktmarkedet. Her kan du fort ende opp med ett opsett i 15-20k for prisen du nevner...... (hvis du aksepterer litt alder på produktene)

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du tar i mot alle tips vil jeg tipse deg å høre på litt forskjellige høyttalere som ikke bare fokuserer på bass Har du allerede gjort det, så for all del, gå for CW eller lignende. Det er mange som begynner Hi-Fi interessen med å ville ha mest mulig bass og ender opp med mer "komplett" spillende anlegg etter hvert. Bare et tips

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    hei skal nå etterhvert kjøpe meg et nytt stereoanlegg. skal bruke rundt 7-8k på det, å skal ha høytalere og en stereoforsterker har sett på proson stratego 212 og cerwin vega ve12 vil ha mest mulig bass og någenlunde bra lyd

Kjøp CV brukt er mitt tips, etter det jeg har lest skal ikke Proson slå CV, men har ikke testet selv. Du kan fort finne en CV cls15 til 4k og bruke resten på en forsterer på brukten.
    Kan se etter Emotiva, XTZ, NAD eller liknende på brukten, sikkert bare å spørre i tråden her om du lurer på om det er en god pris eller ikke når du finner noe.

Solgte forrøvrig mine Clsc 215 for 5000,- i sin tid, men da trenger du veldig stor forsterker så det blir i dyreste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er veldig glad i bass, men er også glad i kvalitet i lyden, spørs på humøret mitt :S har litt lyst på en harman kardon 3490, tror den skal være ganske bra men kanskje noen gidder å sette opp et oppsett til meg?? er det mye forskjell på cerwin vega sine 12 og 15"?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om HK3490 er bra til sitt bruk så tror ikke jeg at jeg ville har brukt den på veldig store CV'er. Du vil ikke få den bassen disse høyttalerne kan levere og jeg er redd du blir skuffet. Kanskje du kan sjekke ut XLS-28? Jeg har ikke hørt de, men jeg hadde ikke valgt større høyttalere til HK'en.

HK980 er et alternativ hvis du ikke trenger digital inngang. Den leverer nesten dobbelt så mye strøm som 3490 og dét trenger du til CV.

Du kan jo eventuelt se om du finner brukte Klipsch RF-82. Ikke sikker på om de matcher HK, men det er bare én måte å finne ut dét på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls 28 noen som har hørt de? vil ha noe som spiller like bra som proson 212 vertfall er klipsch veldig dyrt uansett da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls 28 noen som har hørt de? vil ha noe som spiller like bra som proson 212 vertfall er klipsch veldig dyrt uansett da?
    Klipsch RF3, (dagens modell heter RF82), får du stadig for 4k brukt. Det er lite penger for en veldig god høyttaler. (Veldig god med riktig forsterker. HK er muligens ikke riktig til Klipsch.)
    Jeg vil personlig antyde at stort sett alt er bedre enn Proson...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innom hifiklubben i morgen å levere noe, tror jeg skal ta en tur ned å høre på xls 28 om de har noen der, spennende modell.
    Kan si mer på kvelden i morgen om den saken hvertfall, men jeg ville undersøkt hva jeg kunne fått brukt av klipsch. Veldig mye morro for pengene på brukt klipsch.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som overnevnt så er det mye moro med brukt klipsch ja. Harman kardon er moro forsterker til moro høytaler Vil informere om et annet alternativ også, kom over noen cw DC-12 på finn.no til 1000,- Det er mye lyd for pengene. Masse masse bass. 1000,- på høytalerene og 6-7000,- på en kraftpakke av en forsterker, da skal du iallefall kunne spille høyt nok for både degselv og de nærmeste naboene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper på tilbakemld av xls28 dc12 til 1000? høres ikke ut som de er helt friske da vertfall:???: men når det gjelder klipsch, spiller de bra med bass? liker trykk å bass som fyy

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch sparker fra seg, så det kjennes. Hornet er ikke akkurat kjedelig det heller. Finn en lokal forhandler eller noe sånt, så vil du nok bli overrasket av hva klipsch får til med relativt små elementer (satt opp mot CV) du får trykk på en litt annen måte, istede for masse slapp bass så blir det en stram og fin bass

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch spiller også mye penere en CV

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kompis av meg hadde Stratego top 10 eller noe sånt. De ble drevet av den minste H/K-receiveren (130?). Vi var mange som var veldig imponert. Det som kjennetegnet dem, var samme lyd uansett opptak og kilde. Masse trøkk. Til og med gamle mono-VHS låt fett. Da jeg utfordret dem med rask bass, falt de helt igjennom. Men likevel. Verdt en lytt. Og veldig billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan trur dere dynavoice f6 og svs sin 10" vil spille i forhold til cerwin vega lw15x og dali 102? lyd og bassforskjeller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •