bytte sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: bytte sub

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte sub

hei.lurer på og bytte suben min som eg ahr no SVS PB12-NSD mot en SVS PC12-NSD,plannen min er og ha 2 stk SVS PC12-NSD,men først kjøper eg bare en.men eg ser jo at SVS PC12-NSD er jo mindre,er derfor eg vill bytte ut min,har liten plass og har ikkje plass til 2 sånne monstere hehe.men det eg lurer på er om SVS PC12-NSD er lika god som pb12 er,også har eg hørt at pc12 er mer letter og ha med og gjøre enn pb12,tenker på kalebrering seff.men er det et lurt valg og bytte pb12 mot i første omgang en pc12?men ska ha en til når neste lønning kommer.

Takk for alle svar.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.lurer på og bytte suben min som eg ahr no SVS PB12-NSD mot en SVS PC12-NSD,plannen min er og ha 2 stk SVS PC12-NSD,men først kjøper eg bare en.men eg ser jo at SVS PC12-NSD er jo mindre,er derfor eg vill bytte ut min,har liten plass og har ikkje plass til 2 sånne monstere hehe.men det eg lurer på er om SVS PC12-NSD er lika god som pb12 er,også har eg hørt at pc12 er mer letter og ha med og gjøre enn pb12,tenker på kalebrering seff.men er det et lurt valg og bytte pb12 mot i første omgang en pc12?men ska ha en til når neste lønning kommer.

Takk for alle svar.
    De skal egentlig være helt like ifølge de fleste og Lsound. Jeg er bittelitt uenig (men kan ikke snakke av erfaring). Boksen vil jo selvfølgelig "treffe" en plass på en måte, mens sylinderen vil spre seg. Derfor er det også lettere og integrere røret da bassen vil være overalt i rommet, mens boksen oftest blir lettere og kjenne HVOR trøkket kommer fra om du er med på tankegangen min?

Utenom det skal det vel være 0 forskjell =)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv pc12 pluss, og synes di er veldig lette å inntregere med ht. Ville nok prøvd di ja.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.så sylideren vill vere bedre på et vansklig rom?siden den sprer bassen i heile romet?stemmer det?
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et skikkelig vanskelig rom, hjelper det ikke hva det er. Men en sylinder er veldig lett å inntergere med ht dine.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.så sylideren vill vere bedre på et vansklig rom?siden den sprer bassen i heile romet?stemmer det?
    Mente det ikke slik :P Mente at bassen sammen med midtoner og de høyere frekvensene som høyttalerne gir ut, vil være mer "sammen" altså det vil høres ut som du har 2 høyttalere istedenfor 2 høyttalere og 1 sub

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe med at PC går bittelitt dypere og PB spiller bittelitt høyere dB?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det ikke noe med at PC går bittelitt dypere og PB spiller bittelitt høyere dB?
    Vet ikke om det kanskje oppfattes slik, men ifølge Lsound da jeg pratet med dem om min første SVS stemte ikke det.. De skulle være helt like minus utseende og "integreringen".

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Vet ikke om det kanskje oppfattes slik, men ifølge Lsound da jeg pratet med dem om min første SVS stemte ikke det.. De skulle være helt like minus utseende og "integreringen".
    Det sa de til meg også. Men jeg mener å ha lest det her et sted.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du svaret ihvertfall når det gjelder forskjellen på PC13-Ultra og PB13-Ultra fra Product Development Manager hos SVSound Mr.Ed Mullen

"The PB13-Ultra is tuned a few Hz deeper than the PC-Ultra and also has more internal enclosure volume. As such, it has somewhat higher maximum output capability at the very deepest frequencies. In back to back comparisons, they sound far more similar than different, so I would typically categorize the differences in their objective performance as more measureable than audible."
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraften fra PC12-NSD vil føre til ekstreme opplevelser og en ytelse som er ellers uhørt i denne prisklassen. I et medium stort rom kan du regne med respons helt ned til ryggmargsristende 17hz eller dypere.går ikkje PB12 ned til 20hz?hvis det stemmer går pc12 litt dypere enn pb12.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraften fra PC12-NSD vil føre til ekstreme opplevelser og en ytelse som er ellers uhørt i denne prisklassen. I et medium stort rom kan du regne med respons helt ned til ryggmargsristende 17hz eller dypere.går ikkje PB12 ned til 20hz?hvis det stemmer går pc12 litt dypere enn pb12.
    De vil gå like dypt sånn ca. Er jo samme element, samme forsterker, og tilnærmet likt volum. Kan kanskje skille en Hz eller to i favør box i forhold til tube.

Ifølge SVSound og LSound sine sider går PB12NSD til 18Hz, mens det står frekvensrespons under 20Hz på PC12NSD.

Er ingen vits i å henge seg opp i hvilken som går dypest eller spiller høyest av like SUB'er bare i box eller tube form da man ikke vil kunne høre forskjell. Det som man må tenke på er hva man liker best utseende messig, og hva man har plass til.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.takker for all svar eg har fått.eg ska kjøpe pc 12 no snart,for eg vill ha 2 subber,eg har ikkje plass til 2 pb12,derfor går eg for 2 pc12,men blir bare kjøpt en no og neste lønning kjøper eg en til.eg vet eg kan bare kjøpe begge 2 neste mnd igjen,men orker ikkje sitte uten sub.for pb12 min er solgt.sitte uten sub er akkurat som og ha en dame uten pupper hehehe.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har helt elendig rom, akustikken er snudd opp ned, jeg vurderer å bytte fra pb til pc selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •