Cerwin Vega XLS-215. Trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Cerwin Vega XLS-215. Trenger hjelp

Hei, jeg har kjøpt meg noen XLS- 215 fra cerwin vega. Jeg har vell hatt dem i rundt 3 uker nå. og sikringen i den ene høytaleren er kaputt. så har jeg ikke akkurat tid og stikke innom idag. Jeg merket dette ved at basselementene ikke fungerte i den ene høytaleren. da jeg skrudde ut sikeringen, var den gåen. Det er ikke mulig og spille rolig med høytaleren til jeg får meg en ny sikring?

Også, Det er 2 innganger på høytalerene. Er det samma hva jeg bruker?

Den opperste eller den underste eventuelt?

MVH Kristian

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytt sikring så virker den som den skal igjen. man skal vell bruke den nederste terminalen på høytalerene om man ikke bruker biwiering

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hvilken terminal du bruker.
    Du kan jo spille på høyttaleren, men det høres jo helt forferdelig ut når basserne og mellomtonen ikke er med. Nye sikringer får du kjøpt på en bensinstasjon, ikke nødvendig å oppsøke forhandler.
    Kjøp 7A sikringer isteden for de orginale 5A (eventuelt 10, men da kan du sprenge høyttalerne med for mye effekt)

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Samme hvilken terminal du bruker.
    Du kan jo spille på høyttaleren, men det høres jo helt forferdelig ut når basserne og mellomtonen ikke er med. Nye sikringer får du kjøpt på en bensinstasjon, ikke nødvendig å oppsøke forhandler.
    Kjøp 7A sikringer isteden for de orginale 5A (eventuelt 10, men da kan du sprenge høyttalerne med for mye effekt)

lykke til
    Kan jeg sprenge dem med 7A sikringer også? =) har en del effekt, så satser ikke på og sprenge dem.. Ja, men tenkte bare på sånn jeg slapp om koble fra ledningene..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er mulig, men min erfaring er at 5A sikringer gir seg alt for fort. Hadde det vært mine høyttalere hadde jeg kjøpt 10A, men det krever at du forstår når høyttalerne nermer seg grensen og bruker dem fornuftig.
    Med 7A tror jeg du skal kunne spille rimelig høyt og samtidig ha et lite sikkerhetsnett om noen tukler med anlegget på fest.

Mye effekt er bare bra, jo mer jo mindre sjanse for å sprenge basserne. Uheldigvis trigger mye effekt over lang tid termosikringen i diskanten.
    Hvilken forsterker har du? CV2,6kw er ikke mye effekt på disse for å si det sånn. Anbefaler Emotiva XPA-1, Klasse D 600W eller PA forsterkere med omtrent dobbelt effekt av CV 2.6kw...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi Cerwin noe kvalitet istede for noe billig PA greier. Da spiller det bare hinsides. Nye XLS serien spiller også veldig pent, om du gir den en sjangse til det!

150watt er nok, men du må ha GODT med strømreserver!! . EMotivia er nevnt, og MidgardAudio/ICEPOWER: Kan skrive under på at det siste er veldig bra, og førstnevnte virker veldig lovende også!!! for ca 7000kr får du ferdig importert en imponerende Emotivia på 2x200watt!!!! ICEpower er generelt litt kjedelig, så har mest troa på emotivia! .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en XP-2000. og en cambridge 605A Forforsterker. Heilt grei effekt. Spiller plenti bra nok for meg da =) hehe. men ja, skal inover i morgen og se om jeg får meg ett par sikringer. Kjøper 7A og 5A. Slik jeg har klart =) kan eventuelt bytte viss jeg skal ha fest og greier.

Veldig fornøyd med XLS!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru ut terminalplata og koble forbi sikringene. trenger ikke sikringer på disse, du hører når det holder på å skjære seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Skru ut terminalplata og koble forbi sikringene. trenger ikke sikringer på disse, du hører når det holder på å skjære seg.
    Hehe, Hadde funka det også, men er jo det viss det blir fest og noen idioter kødder med anlegge..... da kan det fort sjere seg. men kjører 7A istedenfor! Får satse på det fungerer greit =)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiker.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På spørsmålet angående hvilke terminaler du skal bruke..;
    Dersom du ikke bruker bi-wiring, er det egentlig samme hvilke du bruker, så lenge det ER KONTAKT MELLOM terminalene!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofan
    Hehe, Hadde funka det også, men er jo det viss det blir fest og noen idioter kødder med anlegge..... da kan det fort sjere seg. men kjører 7A istedenfor! Får satse på det fungerer greit =)
    Du trenger ikke å be idioter på fest da vettu

Jeg hadde Cls215 før og de spiste 10A sikringer til frokost, uten å ødelegge noe elementer. men kan jo hende jeg hadde flaks..:-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •