Hjelp til valg av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høytalere

Hei alle,

Jeg har kjøpt meg en Denon AVR-2310.
    Jeg har i dag Dali Concept 6 fronthøytalere.

Jeg ser for meg å bytte i nye høytalere, og da i 5.1.

Jeg har sett på Dali IKON 6 som fronter som jeg biamper mot de to siste kanalene.

Vil det fungere bra med et IKON 6 opsett her eller hva annet kan jeg se på.

Jeg spiller mer musikk enn jeg ser på TV, si ca 60/40 og liker god lyd med mye detaljer. Mest mulig bass er ikke viktig for meg.

Hvis noen kan komme med klare anbefaling så setter jeg pris på det.
    Budsjett - ikke mer enn IKON 6, helst noe lavere.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKON 6 burde fungere greit på 2310. Skal du ha IKON all over it til siste slutt? Det som er planen? Om det er tilfelle, tror jeg nok forsterkeren din kan bli i minste laget. Da må du evt ha en større reciver :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg holder meg på IKON 6 som fronter er planen IKON sub, IKON center og IKON 1 eller IKON 1 bak.

Blir dette vanskelig for AVR 2310 å drive?

Vil IKON 5 være ett bedre alternativ?
    Tar gjerne mot andre anbefaling også som passer til den receiveren jeg har kjøpt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for å ha nok kraft til alle kanaler, hadde kanskje IKON 5 vært et bedre alternativ. Da har du nok effekt til resten av kanalene, så det skal gå bra :-) Men Ikon 5 er jo ikke akkurat no store høyttalere. Vet ikke hva du tenker om den saken jeg..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et flott anlegg du skal skru sammen her .

IKON 6 er en fantastisk høyttaler. Og du må nesten ha samme center!

IKON1 som bakhøyttalere er kanskje litt overkill, ville heller sett på Concept2 der og spart noen tusen.. Subb, her ville jeg seriøst vurdert følgende:
    2 stk. XTZ 99 W12.16 i matt Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Dette er latterlig billig, og rimeligere en 1 stk IKON SUB!!! . Du kan også klare deg med 1 stk ztx i starten .. for å holde kostnadene litt nede i førsten .

Det du sparer på å kjøpe Concept 2 istede for ikon kan du bruke på bedre Reciver kanskje?! Hva med NAD T747 eller kanskje gå helt opp til Denon 3310.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

IKON1 som bakhøyttalere er kanskje litt overkill, ville heller sett på Concept2 der og spart noen tusen.. Subb, her ville jeg seriøst vurdert følgende:

Dette er latterlig billig, og rimeligere en 1 stk IKON SUB!!! . Du kan også klare deg med 1 stk ztx i starten .. for å holde kostnadene litt nede i førsten .

Det du sparer på å kjøpe Concept 2 istede for ikon kan du bruke på bedre Reciver kanskje?! Hva med NAD T747 eller kanskje gå helt opp til Denon 3310.
    Det er jeg helt enig i

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Helt enig med deg skorob. Nevnte IKON 5 pga at han ikke ville gå høyere enn IKON 6 prismessig. Men nå har ikke trådstarter sagt noe om bytte av forsterker, men vurderer han dette hadde jeg sett nærmere på 3310. Denon sine recivere låter helt knall på Dali IKON. NAD har kraften, men lydbilde blir ikke brått så bra syntes JEG :-) Men vurderer du bytte trådstarter, så ta en titt på 3310 om du har mulighet til det ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok "stuck" med 2310 receiveren så ønsker å bygge anlegg rundt den.

Men kan denne drive 2 stk. XTZ 99 W12.16 i matt Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten? Har den ikke bare en sub utgang?

Jeg kan ikke mye og er en vanlig mann i gata som er glad i musikk, god og fin lyd. Setter derfor mye pris på at dere engasjerer dere i å hjelpe meg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har egen innebygd forsterker. Med andre ord så er det en aktiv-sub :-) Det er vel bare 1 stk preout på Denon. Mener det skal gå ann å kjøre link via subene, så du kjører ene suben på denon forsterkeren, og fører signalet videre fra den ene suben til den andre til slutt :-) Husk at du må kjøpe deg 2 stk y-splittere. 2 hannplugger i ene enden, og en hun i andre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med PSB Imagine T?
    Jeg hører og leser mye godt om dem og vil tro at dette er høytalere min Denon AVR-2310 vil klare å dra bra.

Kommentarer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn at ikon 5 ikke burde bli avfeid pga størrelsen. Vet av erfaring at denne låter vanvittig bra selv i rom opp mot 25-30 kvadrat. Men de trenger litt godt med power for å låte bra, kanskje enda mer enn ikon 6? Det er ikke sånn at mindre høytalere klarer seg med mindre forsterkere. Av og til er det nesten motsatt...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Må bare skyte inn at ikon 5 ikke burde bli avfeid pga størrelsen. Vet av erfaring at denne låter vanvittig bra selv i rom opp mot 25-30 kvadrat. Men de trenger litt godt med power for å låte bra, kanskje enda mer enn ikon 6? Det er ikke sånn at mindre høytalere klarer seg med mindre forsterkere. Av og til er det nesten motsatt...
    Er vel i bunn å grunn ganske klar over dette. Alt i Ikon serien trenger bra med strøm for å spille brukbart. Det gjelder forsåvidt også PSB sine høyttalere. Jo mer man gir dem, jo mer riktig og bedre spiller det. Sånn er det med det meste

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, la meg snu litt på det.
    Hvis du satt med en Denon 2310 og skulle ha nye høytalere, hva hadde du kjøpt og hvorfor?
    Husk, musikk i 2.0 er ett viktig element!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vesse
    Ok, la meg snu litt på det.
    Hvis du satt med en Denon 2310 og skulle ha nye høytalere, hva hadde du kjøpt og hvorfor?
    Husk, musikk i 2.0 er ett viktig element!
    Hmm.. Faktisk et litt vanskelig spm, men jeg tipper jeg hadde satsa retning B&W som jeg faktisk har nå, for disse spiller "bedre" musikk enn Dali syntes JEG. Dali er en smule for skarpt for mine ører. B&W er en del roligere i toppen, kanskje litt for laydback, men det kommer helt ann på hva du mater dem med av elektronikk og kabler. Jeg hadde NAD før, og det spilte elendig på B&W.. Dette var gammel NAD.. Ikke at jeg syntes C372 spilte noe bra på dem heller, men Denon derimot, spilte kolosalt mye bedre. Så til Denon, ville jeg ha valgt B&W. Denon og Dali spiller ikke på langt nær så bra sammen som B&W og Denon, men det er min mening ;-) Du får rette på meg om det er noe mer du vil vite

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da skal det også nevnes at B&W er mer strømkrevende enn Dali.. Iallfall Concept og Ikon serien..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også denon matcher B&W bedre enn dali ikon, men det er sikkert andre som mener noe annet. Dra å få en demo før du kjøper! Ikke glem andre merker også da. Monitor Audio har jo kommet med ny RX serie, og jeg ville seriøst vurdert RX6. Disse er lettdrevne og låter kanon. De ville passet sammen med receiveren din uten problem..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kommer til til å spille bra på Denonen ja, da det er smålig likt B&W, bare litt mer livlig i toppen. Alt jeg har hørt av Monitor Audio er knall bra. Disse ligger vel i samme pris leie som Ikon 5 mener jeg.. Rett på meg noen om jeg her helt på jordet nå Tipper også B&W 684 hadde passa bra på forsterkeren din! Dra på en lytterunde, så sitter du kanskje igjen med et inntrykk selv, så det blir lettere for deg å velge :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ny plan....

Jeg kjøper meg en NAD C275BEE og kobler via pre out på Denon 2310. Regner da med at jeg kan drive 2 kraftige fronthøytalere som gir meg den stereoeffekten jeg ønsker samtidig som jeg kan koble resten av høytalerene i mitt totale 5.1 system fra Denonen og få gode filmopplevelser også.

Eller?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en god plan vesse ;-) Da er det bare å glede seg til hva du velger av høyttalere :-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett et annet sted enn hifiklubben jeg 8)
    Ser ikke helt hvorfor du vil heller kjøpe en NAD forsterker enn å oppgradere til bedre Denon reciever.
    En del gode brukt kjøp muligheter på kraftige recievere også, Onkyo 1007 og yamaha 3900 burde man kunne skaffe, ingen problemer med å dra noen Dali Ikon hvertfall.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •