Hei!

Jeg var og fikk høre 2 Hedlund horn i juleferien. Noe skjedde og nå må jeg ha... Menne.. Med WAF på minus 10, kan jeg bare ikke sette slikt i stua.. :-D

Har derfor komt frem til Lowther DX2 og muligens Acousta 116 kabinettet. Jeg lurer på om andre har prøvd det kabinettet og har meninger om det de ønsker å dele? Acousta blir anbefalt fra 60Hz til 17KHz fra Lowther med DX2, så de spiller ikke like lang ned som Hedlund horn.

Jeg har ikke hatt fulltone høyttalere før, så andres meninger vil vere til god hjelp.

Når det gjelder forsterker, så står jeg ganske på bar bakke med tanke på ""high-end" lyd!

Har en Harman Kardon AVR 335 som jeg bruker på et 5.1 oppsett med en Paradigm PS1000 sub.

Jeg har lyst å prøve min HK på de Hedlund hornene og se om det blir magi av det. I samme omgang vil jeg også prøve forsterkeren som pre på rør-blokkene kameraten min har, for å se om den har bra nok lyd inntil videre. Da kan jeg kjøpe et par rør-blokker for å drive frontene for meg, samtidig som jeg får beholde surround oppsettet, da det blir endel film og slikt.

Dette er det jeg jobber ut ifra for øyeblikket.

Håper på innspill,

Mvh