Granittplater til Fronter og sub, gode greier? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jeandaniel
    hmm.. Med andre ord, jeg må kjøpe meg ny sub? hehe
    Du kan få kjøpe min. Praktisk tebord som spiller ned i 10 hz. En ny sub kan hjelpe, men jobbing med plassering er definitivt rimeligere og gir som oftest god effekt. Ikke gi opp
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, litt sjipt å bytte ut en helt ny sub med enda en NY igjen..

Skal nå prøve med alle innstillinger på sub forsterkeren satt ned til 0, deretter kjøre en romkorreksjon igjen og se hva som skjer da.

De platene du har under frontene dine "ragwo", er det gode greier?
    Sitter i 3.etasje her og kjenner bassen blir dratt ned i gulvet, og man hører utrolig mye nede i 2.etasje. Vil dem hjelpe, evt løfte bassen opp i rommet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Du kan få kjøpe min. Praktisk tebord som spiller ned i 10 hz. En ny sub kan hjelpe, men jobbing med plassering er definitivt rimeligere og gir som oftest god effekt. Ikke gi opp
    hehe, litt sjipt å bytte ut en helt ny sub med enda en NY igjen..

Skal nå prøve med alle innstillinger på sub forsterkeren satt ned til 0, deretter kjøre en romkorreksjon igjen og se hva som skjer da.

De platene du har under frontene dine, er det gode greier?
    Sitter i 3.etasje her og kjenner bassen blir "dratt" ned i gulvet, og man hører utrolig mye nede i 2.etasje. Vil dem hjelpe, evt løfte bassen opp i rommet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke ann å slette innlegg??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, det er ikke mulig å slette innlegg, men du kan redigere innleggene dine. Trykk på edit-knappen nederst i høyre hjørne på innlegget.

Angående bass og slikt vil det nok ikke hjelpe å løfte bassen. Det som antakeligvis vil hjelpe er avkobling fra gulvet, dvs enten spikes eller dempeføtter. Hvilken type gulv har du?

Suben min står på en granittplate og lyden har muligens blitt litt tightere etter den kom i hus. Det kan også være placebo
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Nope, det er ikke mulig å slette innlegg, men du kan redigere innleggene dine. Trykk på edit-knappen nederst i høyre hjørne på innlegget.

Angående bass og slikt vil det nok ikke hjelpe å løfte bassen. Det som antakeligvis vil hjelpe er avkobling fra gulvet, dvs enten spikes eller dempeføtter. Hvilken type gulv har du?

Suben min står på en granittplate og lyden har muligens blitt litt tightere etter den kom i hus. Det kan også være placebo
    Rart.. forumet har samme oppsett som "bilforumet", men her går det ikke ann å slette innlegg.. hehe, menmen nok OT

hmm..

Jeg satte på noen spikes som fulgte med frontene. (Ala plastikk dubiditter, lignende spikes bare ikke spisse. Men det er vel samme greiene?)

Gulvet er parkett m/ tynn filt. Under filten igjen er det noen plater. Husker ikke hva dem heter, men det er akkuratt som tykke papp plater.
    Kjenner at når jeg spiller musikk i stereo så får jeg ikke bassen rett i trynet, den legger seg i gulvet og går ned til 2.etasje. (virker det som). All bass er i gulvhøyde.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plastspikes er nok ikke tingen dessverre. De hjelper nok ikke stort for å frikoble høyttalerne fra gulvet. Teorien bak spikes er vel at minst mulig av høyttaleren skal være i kontakt med gulvet og dermed unngå uønskede vibrasjoner. På hardt gulv fungerer spikes godt som koblinger, så der er dempeputer å foretrekke. Det skal sies at herom strides de lærde, et lite søk på spikes vs dempeputer er verdt et forsøk.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    allright)

4. Romkorreksjonen nå ga meg ganske nøyaktige mål i meter og ga meg jevne DB. Så nå begynner det å nærme seg enda mer.

I morgen blir det sannsynlighvis innkjøp av granittplater i første omgang, og blir ikke det bra nok så må jeg prøve spikes eller dempeputer oppå der igjen.

Regner også med at B4ene blir byttet ut med S5er når dem har ankommet lager. Fra 5.1 - 7.1

Takker nok en gang for utfyllende svar Ragwo!

Edit:

Har noen andre også tips, forslag etc så skrik ut.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å kjøp Squash baller til å evt ha under granittplate.. Frontene står å dingler som om di henger i en tråd i taket.. Ett dunk å dem ligger loddrett på gulvet..

Blir vell ekstra sett med Dempeputer..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •