B&W N801

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: B&W N801

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W N801

Noen som har erfaring med disse høyttalerne? En forsterker med store kraftreserver trenger man i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsyke høyttalere!
    Tror et minimum av forsterker vil være ca 2x200watt

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gått for noe store monoblokker ala EC Nemo. Slike høytalere fortjener/må ha elektronikk av ypperste klasse for å yte skikkerlig.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ville nok gått for noe store monoblokker ala EC Nemo. Slike høytalere fortjener/må ha elektronikk av ypperste klasse for å yte skikkerlig.
    Det tror jeg du helt klart har rett i. Det blir nesten som en ond sirkel. Du kan ikke spare til et sett med disse uten at du også sparer til et effekttrinn som står i stil.

Jeg har ikke sett mange som har erfaringer med disse annet enn tester på nettet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemo? Kontroll på 15 tommerne i 801?? Jeg skal ikke avvise på grunn av visse erfaringer, negative sådan, med 801 men for guds skyld PRØV før du kjøper- de er "an aquired taste"! Overgangen mellom bass og mellomtone samt lineariteten i bassen kan stilles store spørsmålstegn ved! Jeg testet disse da jeg oppgraderte sist og jeg må si at de skuffet stort til og med på 2xDPA1! Og Nemo har jeg hørt flere ganger, sist på AP AvantiIII og må si at her var det OGSÅ noe feil i bassen-det fløt og rumlet under 50Hz, dette kunne selvsagt også vært rommet men vurderer du dette så TEST grundig først!!! :!:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801 har vel et utrolig skyv og en autoritet i bassen som få andre har, men en lineær frekvenskurve kan man se langt etter.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    801 har vel et utrolig skyv og en autoritet i bassen som få andre har, men en lineær frekvenskurve kan man se langt etter.
    Det spørt vell på elektronikken det. Her er det mykje som skal "matce", fø og få det til og lage det sepparate lydbilde som 801 kan lage.

Mezzo Utopia over går den med glans. Sjøl om og over kopprimert DIV elektronikk VS/VS.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Nemo? Kontroll på 15 tommerne i 801?? Og Nemo har jeg hørt flere ganger, sist på AP AvantiIII og må si at her var det OGSÅ noe feil i bassen-det fløt og rumlet under 50Hz, dette kunne selvsagt også vært rommet men vurderer du dette så TEST grundig først!!! :!:
    Electrocompaniet spiller blaut bass. Det er kun min personlige mening etter å ha lyttet til diverse utgaver. Nei, det skal nok andre typer krefter til når det snakkes om effektforsterkere for min del.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del På N801 og du MÅ ha en meget stabil forsterker. N801 faller til ca 2 ohm i enkelte frekvenser i bassområdet, men er altså oppgitt til 8 ohm nominelt. Classé er jo liksom det B&W sverger til (de er distributører for Classé i europa), men har hørt mye gode tilbakemeldinger på B&W og Companiet i to spann. Selv synes jeg N801 blir vel "tørre", det blir liksom litt for detaljfokusert istedefor å formidle musikk. Man skal jo tross alt oppleve helheten og ikke bare detaljer som brudstykker.

Dessuten så er det en nye serie på vei Fra B&W som skal erstatte Nautilus så jeg ville ha sjekket litt om det først. Er jo ikke kult å legge så mange lapper på bordet også synker de som en stein i verdi pga en ny modell.

Vet ikke hvor du bor Bamse, men Hi Fi Klubben i Marcus Thranesgate i Olso og Bergen skal ha disse på kontinuerlig demo, tar jeg ikke feil.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Er jo ikke kult å legge så mange lapper på bordet også synker de som en stein i verdi pga en ny modell.
    Var ikke klar over at man valgte høyttalere uifra investeringsverdien. Er man fornøyd med de så er det ganske urelevant hva kronerverdien er.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del På N801 og du MÅ ha en meget stabil forsterker. N801 faller til ca 2 ohm i enkelte frekvenser i bassområdet, men er altså oppgitt til 8 ohm nominelt. Classé er jo liksom det B&W sverger til (de er distributører for Classé i europa), men har hørt mye gode tilbakemeldinger på B&W og Companiet i to spann. Selv synes jeg N801 blir vel "tørre", det blir liksom litt for detaljfokusert istedefor å formidle musikk. Man skal jo tross alt oppleve helheten og ikke bare detaljer som brudstykker.
    Jeg har lyttet endel til Classe forsterkerne med andre modeller fra B&W, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva jeg ikke helt liker ved Classe.Det er ikke liv over lydbildet, og det hele blir trettende og kjedelig.

Dessuten så er det en nye serie på vei Fra B&W som skal erstatte Nautilus så jeg ville ha sjekket litt om det først. Er jo ikke kult å legge så mange lapper på bordet også synker de som en stein i verdi pga en ny modell.
    jasså, det var jeg ikke klar over. Noen ide om når mer info vil være tilgjengelig? Når nye modeller dukker opp burde man kanskje benytte sjansen å få tak i de utgåtte modellene til en billigere penge Min erfaring er at utstyr i denne prisklassen ikke nødvendigvis faller noe særlig i verdi. Uansett skal man jo forhåpentligvis kose seg i mange år med utstyret sitt

Vet ikke hvor du bor Bamse, men Hi Fi Klubben i Marcus Thranesgate i Olso og Bergen skal ha disse på kontinuerlig demo, tar jeg ikke feil.
    Bor i Oslo, men unngår så langt det lar seg gjøre å dra innom Marcus Thranes gate. Der er de mer fokusert på å rydde på lageret samt henge opp reklamematriell eller sitte på bakrommet. Jeg har sett at N801 står der, men det var vistnok for mye jobb å koble dem opp ble jeg fortalt sist gang jeg spurte. Dette blir en avsporing, men nettopp Marcus Tharnes gate avdelingen søker jo etter nye medarbeidere hver 3 måned, og det er jo en indikasjon på at alt ikke er som det skal der.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Bor i Oslo, men unngår så langt det lar seg gjøre å dra innom Marcus Thranes gate. Der er de mer fokusert på å rydde på lageret samt henge opp reklamematriell eller sitte på bakrommet. Jeg har sett at N801 står der, men det var vistnok for mye jobb å koble dem opp ble jeg fortalt sist gang jeg spurte. Dette blir en avsporing, men nettopp Marcus Tharnes gate avdelingen søker jo etter nye medarbeidere hver 3 måned, og det er jo en indikasjon på at alt ikke er som det skal der.
    Mulig noe av det stemmer for noen av de som jobber der. Men de gangene jeg har vært innom der, har jeg fått veldig bra service fra én av de som jobber der.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får alltid også veldig bra service der, forrige gang jeg var der sto jeg og så på helicon 400 og så n801, kom en kar bort og sa at det er bare å trykke og stå i hvis jeg hadde med en egen cd eller fant en cd de hadde jeg ville teste, han ba meg faktisk skru det skikkelig høyt opp så jeg hørte hva de var gode for. +masse andre bra erfaringer fra tidligere besøk der

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    jeg får alltid også veldig bra service der, forrige gang jeg var der sto jeg og så på helicon 400 og så n801, kom en kar bort og sa at det er bare å trykke og stå i hvis jeg hadde med en egen cd eller fant en cd de hadde jeg ville teste, han ba meg faktisk skru det skikkelig høyt opp så jeg hørte hva de var gode for. +masse andre bra erfaringer fra tidligere besøk der
    For å være ærlig tror jeg karen som er sjef der har rare prioriteringer. Gutta som jobber der gjør vel ikke annet enn de har fått beskjed om.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er jo ikke kult å legge så mange lapper på bordet også synker de som en stein i verdi pga en ny modell.
    Var ikke klar over at man valgte høyttalere uifra investeringsverdien. Er man fornøyd med de så er det ganske urelevant hva kronerverdien er.
    He he. ja, derfor har jeg højttalere fra 1978 !! Hørte 801 bare én gang, med luxman rør forstærkere. De der drev butikken, og flere kunder var vildt imponeret, jeg må indrømme at dengang fik jeg en dårlig smag i munden for jeg syntes det lød aldeles dårligt. Husker jeg tænkte at hvis dette var high-end så skulle jeg aldrig have noget af det. Siden har jeg desværre ikke hørt dem. Beklager, ikke særlig konstuktivt indlæg... ops:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så CD-en forsvinn inn i Classè-spilleren og trakk meg mot sofaen med monstrene i syne så var det et svært magisk øyeblikk. Det var imidlertid det eneste magiske ved denne seansen. Det hele var svært kjedelig og ikke vidre gøy å høre på. Det morsomste var nesten tanken på å kunne skryte av at jeg har testet dem. Det i seg selv er jo ikke noe moro når de ikke låt bra, så jeg synes i seg selv opplevelsen var ganske "trist". De har ikke driv og pondus i bassen. Heller ikke i andre deler av registeret. Jeg tok det opp med den ansatte, som var enig med meg (enten av sympatiske grunner, av "kunden har alltid rett"-grunner eller så var han rett og slett enig.). Han spurte hva jeg skulle drive dem med og jeg forklarte ham at jeg skal drive dem med en 525-watts klasse D. Han sa at jeg måtte gjerne ta dem med så jeg kunne få testet dem på beistene. Jeg kommer derfor til å ta med meg 4 blokker inn om noen uker og teste dem på 4x525 watt@8 ohm. Den opplevelsen skal jeg dele med dere :wink:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Noen ide om når mer info vil være tilgjengelig?
    Nei dessverre. Hvis det går slik som det gjorde med Nautilyus så kan det sikkert ta litt tid. men mine tidligere kollegaer på Hi Fi Klubben i Trondheim har blitt fortalt at de jobber med en ny serie under en kurskveld (eller liknenede) med B&W.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det med investering er kanskje jeg har igjen fra da jeg jobbet i bransjen og det var viktig å kunne selge ting videre etter ett år eller mer for det det var kjøpt for. Men jeg synes jo at høyttalere i denne klassen uansett blir investering, hvis ikke i pengeverdi iallefall som adspredelse og musikkglede. Jeg har ikke denne summen å svi av på høyttalere iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •