Canton DM 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Canton DM 2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Canton DM 2

Hei!

kjøpte meg Canton DM 2 i går, jeg er helt grønn når der gjelder surround anlegg, dette er jo ett 2.1 anlegg som skal gi en illusjon av surround.

noen som har erfaringer med dette anlegget?
    hvordan bør jeg plassere det og hvordan skal jeg stille dette inn for å få best mulig resultat?

test av canton DM 2: http://www.canton.de/download/test/DM2_Hjemmekino.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har Canton DM 2 (som jeg nå selger pga stereo kjøp).

Satelittene plasserer du på hver side av tv, i ørehøyde (når du sitter). Behøver faktisk ikke å være så langt mellom de.

Subben er rett og slett glimrende!! På grunn av at du skal koble dvd/blu-ray og andre kilder til subben funker det vel best å ha den like ved komponentene. Dette fungerer også veldig bra og gir et godt sammenhengende lydbilde.

På fjernkontrollen stiller du inn avstand til venstre/høyre satelitt og subwoofer (bare å ta frem meterstokk og måle avstanden fra lytteposisjon til høyttalere og plotte inn i fjernkontrollen, f. eks. 2,5 m).

Svakheten til dette anlegget er at dialoger på film kan bli svake. Fant ut at det funker best med surround 2 (mode knappen på fjern.).

Skal du få Dolby Digital eller DTS må du koble til dvd spiller med digital kabel. Om filmen har dolby digital spor kommer dette automatisk opp på fjernkontrollen.

Håper dette hjelper litt. Er utrolig hva dette anlegget klarer av lydtrykk og det artigste er subben som spiller opp til 150HZ og gir et "trykk i brystet" følelse f. eks. når det skuddene hagler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!

veldig fornøyd med lyden, men kunne vært mer "trykk" ut av subben, men det er kanskje fordi jeg har vært vant med cervin-vega cls12.
    men kan jo selvfølgelig være at jeg har oversett noen innstillinger av subben, å at jeg har plassert den feil, men det tror jeg ikke

jeg plasserte satelittene med cirka 3,5m mellomrom, ble bedre lyd da enn når de sto klistra inntill tv`n.

vurderte bose før jeg hørte dette anlegget, syns detta spilte mye bedre

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel litt til å hamle opp med 2x12" ja. Subben har litt innstillingsmuligheter som volum + en slags "loudness" funksjon under innstillinger (bypass... et eller annet..).

Jeg opplevde ikke så mye forskjell ved å flytte rundt på subben, men den har godt av litt hjelp fra et hjørne. En venn av meg vurderer å kjøpe mitt system og under test i hans leilighet ble det veldig tamt (målt mot hos meg) når subben stod 2.5 meter til nærmeste hjørne. Rommet og plassering avgjør resultatet...

Jeg eksprimenterte også med satelittene og fikk best resultat med ca 2 meter mellom de, men jeg sitter veldig nærme tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •