Scandyna høyttalere til Harman Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scandyna høyttalere til Harman Kardon

Jeg vurderer å kjøpe Scandyna høyttalere til min surround reciver. Jeg kan dessverre veldig lite om recivere og hvilke høyttalere som kan brukes til min reciver. Jeg kan jo starte med å gi litt info om hva jeg har nå:

Harman Kardon AVR 245 7.1 reciver (Link til specs)

Dali Consept 2 (Link til HiFi klubben)

B&W ASW1000 (Link til pdf fil med info)

Jeg hadde tenkt å bare selge Dali høyttalerene og heller få alle høyttalerene i samme design, Scandyna. Jeg vil ikke ha noe store høyttalere som tar plass og ikke ser så alt for pene ut. Jeg vet at sub'en kanskje er definisjonen på stor, men den er mye mer annonym ved siden av TV benken enn Dali høyttalerene.

For det første, er reciveren min egentlig litt liten for Dali høyttalerene? Det er jo en 7.1 reciver så tenker kanskje den er beregnet for litt mindre høyttalere men flere? Så lurer jeg jo på om den er god nok for Scandyna høyttalerene? Jeg lurer på om jeg skal ha micro bak og mini foran + den center høyttaleren (Link til Scandyna for de som ikke har ting helt i hode). Sub'en regner jeg med ikke drar så mye uansett siden den er aktiv og har egen forsterker (vil den "ta" noe av effekten til reciveren i det hele tatt?). Så det jeg egnetlig lurer på er vel kan jeg velge fritt blandt scandyna sine høyttalere og reciveren vil klare det hele, eller krever noen av dem litt for mye? (er snakk om 5.1 ikke noe mer uansett)

Takker for alle svar og hjelp som kommer. Jeg er som sagt helt fersk på dette så om noen kommer med mer generelle tips er det også velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om følsomheten var den letteste (86 db), men tror nok recieveren du har vil klare de uten problemer. Det er tross alt Harman Kardon du har!

Visste du at HK selv leverer glimrende surroundhøytalere? Min mor har både høytalerpakke og reciever, dog av litt eldre modell. Er fantastisk til film, og bra til musikk. Lette å plassere og bra design.
    Lettvint kinolyd - Lyd og Bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •