CV CLS-12 Og Argon 8" Subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV CLS-12 Og Argon 8" Subwoofer?

Hallo Godtfolk :-D

I mitt oppsett nå har jeg Cerwin Vega CLS-12 og drives med en NAD C372.
    og det jeg lurer på er om jeg kan bruke Argon 8" Sub sammen med dette oppsettet? Saken er at min bestafar skal oppgradere oppsettet sitt, Da jeg får denne suben av han.

Så spørsmålet er? Vil jeg kunne høre noe forskjell med denne? Vil den kunne holde med 12" i CLS'ene på høyt volume?

Takker for svar

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hallo Godfolk :-D

I mitt oppsett nå har jeg Cerwin Vega CLS-12 og drives med en NAD C372.
    og det jeg lurer på er om jeg kan bruke Argon 8" Sub sammen med dette oppsettet? Saken er at min bestafar skal oppgradere oppsettet sitt, Da jeg får denne suben av han.

Så spørsmålet er? Vil jeg kunne høre noe forskjell med denne? Vil den kunne holde med 12" i CLS'ene på høyt volume?

Takker for svar
    Tviler ganske sterkt på det :P Jeg kjører SVS PB-10 sammen med Klipsch F1 og på sanger med en del bass i gir SVS´en seg før Klipschene gjør.. Da med en deling på 80hz..

Så er nok relativt lite vits..

EDIT: Når jeg sier "gir seg" mener jeg at selv om jeg skrur opp høyere blir ikke bassen høyere, lyden blir bare høyere i høyttalerne

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den vil du høre lite av tror jeg..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Og takk for svar

Endring i planene..

Det har seg visst sånn at han ikke skal skifte denne Argon 8 Sub. Men en annen han har. Det er en 10" usikker på Merke/Model Muligens det er Argon det også? Men den er kjøpt på HiFiKlubben for ca.2 år siden iallefall..
    10" sub sammen med de. Vil det kunne høres forkjell? Og 8 Vs 10 element er det stor forkjeller på bass/trøkket da? (Jeg vet at det mest sannsynlig ikke er sykt med trøkk i den :P)

Takker mye for svar

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Og takk for svar

Endring i planene..

Det har seg visst sånn at han ikke skal skifte denne Argon 8 Sub. Men en annen han har. Det er en 10" usikker på Merke/Model Muligens det er Argon det også? Men den er kjøpt på HiFiKlubben for ca.2 år siden iallefall..
    10" sub sammen med de. Vil det kunne høres forkjell? Og 8 Vs 10 element er det stor forkjeller på bass/trøkket da? (Jeg vet at det mest sannsynlig ikke er sykt med trøkk i den :P)

Takker mye for svar
    Altså, du vil nok uanset merke en liten forskjell da subwoofer skal kunne gå lavere enn høyttalerne uansett (selvfølgelig avhengig av sub og HT da). Pointe blir jo at når du skrur opp på CV vil ikke suben kunne holde følge i det hele tatt.. Du må nok ha en ganske sterk sub, enten en CV eller SVS (eller noe annet som tåler masse)..

Det er jo selvfølgelig bare å prøve :P Men suben kommer nok til å slutte å spille leenge før du er fornøyd med lydnivået..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar

Men hva menes med og hold følge. Vil den være grautete i lyden eller brumling?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar

Men hva menes med og hold følge. Vil den være grautete i lyden eller brumling?
    Holde følge vil bare si at suben ikke vil klare å spille like høyt som høyttalerne.. Altså den vil sprenges / elementet vil bunnes lenge før høyttalerne f.eks nærmer seg dette.. Dvs. at kobler du opp suben og skal spille like høyt som vanlig, kan du fort ende opp med at suben ryker eller at du ikke får like mye volum så før :P

Var det foståeligt? ^^

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Får slå av subwooferen når jeg skal spill høyt da. Så når jeg spiller normalt kan jeg skru den på

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Får slå av subwooferen når jeg skal spill høyt da. Så når jeg spiller normalt kan jeg skru den på
    Det er jo selvfølgelig bare å teste Du vil alltids få det bittelitt bedre på lavere volum!

Du hører fort når kassen nærmer seg det den klarer ;P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •