Proson HFC10 350w

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson HFC10 350w

Hei og hopp!
    Har fått tilbud på å kjøpe et par Proson HFC10 høytalere for 500 kroner paret. Etter litt googling, så har jeg funnet ekstremt lite informasjon om disse, siden de er fra 2004 eller eldre.

Alderen har nok ingenting å si om dette er GODE høytalere, men jeg lurer på om noen har erfaringer med disse?

Akkurat nå har jeg Dynavoice F-6...blir dette en oppgradering eller en nedgang. F-6 er jo nyere høytalere, som kanskje da tilsier at kvaliteten er noe bedre?
    Kan desverre ikke alt for mye om temaet, så jeg håper noen erfarne mennesker har noe spennende svar?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gregoris
    Hei og hopp!
    Har fått tilbud på å kjøpe et par Proson HFC10 høytalere for 500 kroner paret. Etter litt googling, så har jeg funnet ekstremt lite informasjon om disse, siden de er fra 2004 eller eldre.

Alderen har nok ingenting å si om dette er GODE høytalere, men jeg lurer på om noen har erfaringer med disse?

Akkurat nå har jeg Dynavoice F-6...blir dette en oppgradering eller en nedgang. F-6 er jo nyere høytalere, som kanskje da tilsier at kvaliteten er noe bedre?
    Kan desverre ikke alt for mye om temaet, så jeg håper noen erfarne mennesker har noe spennende svar?
    Det spørs egentlig når JWS satte bort produksjonen til kina. Var etter dette de fikk et betraktelig løft i kvalitet og det var da Dynavoice så dagens lys. Proson før den tid var av temmelig laber kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det spørs egentlig når JWS satte bort produksjonen til kina. Var etter dette de fikk et betraktelig løft i kvalitet og det var da Dynavoice så dagens lys. Proson før den tid var av temmelig laber kvalitet.
    hmm..noen som vet noe om dette?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har F 6 selv. tviler STERK på om de Proson HFC10 er noe bedre

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et bilde av de og det var nok til å se hva slags høyttaler dette var snakk om.

Min annbefaling, ligg unna. Disse er akkurat samme høyttaleren som de gamle GeneXXa GX-1000 høyttalerene som svenskene spydde ut på tidlig 2000 tallet.

De er dårlig bygget, låter stygt og har generellt ræva kvalitet.

Skal man ha noe som står å skriker i et hjørne under en fest så greit nok da funker de. Til noe annet så ligg unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Var nok litt skeptisk fra før, så en bekreftelse kom meget godt med!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne har jeg hørt mange timer på da de fleste av mine venner hadde disse før.

Var på en fest ei gang da de hadde 4 stk av disse høyttalerne, dette spilte helt ok høyt men bassen var tørr og "pappaktig", diskanten skrek verre enn ei lita jente kan hyle og mellomtona ryker bare. Vi (eller festfolket) klarte å sprenge alle mellomtonene i høyttalerne tidlig denne kvelden. Da fikk vi hentet CV E-715 som jeg hadde stående tidligere. Ohei da ble det liv! Hele huset rista og gikk ann å spille høyt LENGE uten å høre folk klage.

Etter min mening er det så utrolig dårlig lyd i disse høyttalerne at det nesten er en skam å kjøpe de. Greit at de er billige, men så dårlig lyd er ikke verdt ei eneste krone! Blir nesten irritert når jeg ser folk kjøpe disse:P
    Blir garantert nedgradering iforhold til Dynavoice F6

Håper jeg kunne være til hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0