jeg holder på å bygger meg noen pc høyttalere som jeg skal ha med meg på et lan nå i fabruar. og lager det utifra istykkerplukkede pc høyttalere jeg har liggende fra overalt.
Men det skurrer i sattelittene når jeg øker volumet for mye, merket er høyttalerene 10W 4OHM det er infoen jeg har.
''forsterkene består av 1 stykk labtec ukjent modellnummer og 1 stykk Creative inspire p380. Labtec trenger en spenning på 14.4V 1.0A, P380'en ligger på 12V 3.0A.
Er det en praktisk sammenheng der, for jeg hadde p380'en oppe til å drive to magnet bilhøyttalere på 8OHM 300W peak, uten at det skurret noen plass, pluss sub på 100W vel og merke.
men nå opplever jeg problemer, har rotet vekk strømforsyning til p380, så bruker en annen strømforsyning på 12V 1A. kan dette ha noe med saken å gjøre ?
når jeg vrir opp labtec til fullt volum med standard deksel skurrer de på maks de også, og volumet er ikke spesielt høyt heller. De satt det opprinnelig 10W 4OHM elementer i.

Noen som vet hva som kan forårsake dette ? vil helst at det skal være et DIY set.