Fersking søker hjelp - høytalere til Onkyo 807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersking søker hjelp - høytalere til Onkyo 807

Heisann! Jeg er en fersking som nettopp har bestemt meg for å bygge opp et godt surround / musikk annlegg i stua. Jeg har bestillt en Onkyo 807 reciver som en start. Men så begynner det kompliserte... Heldigvis finnes det mange kloke lyd mennesker på dette forumet, og jeg ville sette stor pris på noen tips og forslag.
    Utgangspunktet en en relativt liten stuedel på 13 kvadratmeter, nærmest kvadratisk. Jeg er nok like opptatt av god musikklyd som filmlyd.
    Jeg har sett på følgende høytalere:
    Front: Dali concept 6
    Midt: Dali consept CT
    Sub: Dali Basis 100
    Bak: Dali ikon W2 - grunnen er at jeg ønsker så flate bakhøytalere som mulig, og de må henge på vegg, da sofa står klint opp i vegg.

Jeg forstår ut fra forumet at det finnes utrolig mange løsninger - men med et budsjett på ca. 20 000, relativt liten stuedel og en 807 som kraftverk, er dette en bra eller dårlig løsning? Jeg har fått med meg at XTZ, Klipsch er bra saker, men spiller de musikk bra?
    Hilsen totalt nybegynner!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om folka her er så veldig kloke vet jeg ikke, men de har meninger om det meste ihvertfall.

Dette bør vurderes ihvertfall:
    SVS STS-01 Full Size 5.1 PB12-NSD 2xSTS-01 | 2xSBS-01 | SCS-01 | PB12-NSD - SVS - L-Sound AS
    Eventuelt med en PC12-NSD i stedet.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.
    Du har startet med en receiver som har et meget bra pris/ytelsesforhold, og som du fint kan bygge videre på.

Dali Concept 6 er en god høyttaler, og du trår ikke feil med den.
    Likevel, her er min anbefaling, innenfor ditt budsjett.

Front: XTZ 99.25 Piano Små-høyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Det er riktignok stativhøyttalere, men vil ligge et(eller flere) hakk over Concept 6. De koster også noe mer.
    Stativ til disse: XTZ 99 Floorstand Pianolakk Stativer | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Center: XTZ 99.25 Center Pianolakk Centerhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Sub: XTZ 99 W12.16 High Glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Evt lillebroren: XTZ 99 W10.16 high glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Surround: http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15
    (disse finnes forøvrig i en ny modell også, V3. Ligger et par brukte her på Avtorget.

Da er du en tusenlapp under budsjett(om du velger den største subwooferen) + frakt..

Og for å besvare på ditt siste spørsmål, dette fungerer godt til hjemmekino, men enda bedre til musikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar, sjekker opp linken med en gang Klokskap er vel relativt som alt annet, he,he:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til LarsGr! Mye spennende å studere her. Har kikket på XTZ 99.25 tidligere - skjønner at disse spiller bra uansett. Tipset om bakhøytalerne Mirage Omnisat V2 satte jeg stor pris på - akkurat noe i den gaten jeg kunne tenke meg. Ser på bildene dine at du har montert de høyt opp mot tak og skrått ned - en tanke jeg selv går med. Tror jeg må lese meg opp litt på omnipolar teknologi.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dabe
    Takk til LarsGr! Mye spennende å studere her. Har kikket på XTZ 99.25 tidligere - skjønner at disse spiller bra uansett. Tipset om bakhøytalerne Mirage Omnisat V2 satte jeg stor pris på - akkurat noe i den gaten jeg kunne tenke meg. Ser på bildene dine at du har montert de høyt opp mot tak og skrått ned - en tanke jeg selv går med. Tror jeg må lese meg opp litt på omnipolar teknologi.
    Jeg er i alle fall strålende fornøyd med det jeg har, spesielt 99.26 og Omnisat V2.
    Ved musikklytting bruker jeg ofte "pure audio" og da kobles subwooferene ut. Likevel strekker 99.26 seg langt nok ned til at lydbildet oppleves komplett.
    Disse høyttalerene har nemlig betydelig mer og fare med i bassområdet enn mine forrige høyttalere; gulvstående KEF iQ5.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan værtfall gå god for at Concept 6 spiller veldig bra med den forsterkeren du har :-) Brukte selv komplett Concept på den forsterkeren mens jeg ventet på mine nye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •