Kjøp av nytt høytalersystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av nytt høytalersystem

Heisann

Er i vurderingsfasen av et nytt stereoanlegg, jeg har nå en Denon AVR 1507 receiver, CV VE8 og en CV LW10 subwoofer.
    Dette ble kjøpt den tiden da bass og høy musikk var viktig, og lydkvalitet ellers var uvesentlig.

Nå er jeg sugen på noe nytt, men jeg er usikker, kjøpe noen et typisk surround anlegg, med 5 høytalera, og en subwoofer, samt en DVD-spillet, typisk 599,- på store el-varehus. Dette frister, så lenge disse yter litt lydkvalitet, så da er jeg villig å legge litt penger i det, rundt 3-7000,-.
    Det som er casen her at det helst er ting som er på komplett, for dette er ting jeg får billigere via jobb, og kan ta det på avbetaling, så pris er ikke veldig avgjørende.
    Jeg har LG-tv, så passer greit med et LG anlegg.
    Men hvis disse settene ikke når opp til det jeg har nå, er disse likegyldig.

Jeg har også lyst på ny receiver, og nye fronthøytalere, da med bra/ok lydkvalitet, fin bass, og pens design. Dette skal primært være til musikkbruk, men også til filmseing. For å få litt lydkvalitet,så tenker jeg rundt 6-8k med receiver.

Det er alt for mye å velge i, og receiveren jeg har skal nok klare å drive eventuelt nye høytalere, men er alltids kjekt å ha noe nytt.

Noen som har noen gode tips her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Surroundplanen ble avslått, og ny forsterker ble bestilt. Etter litt lesing fram og tilbake,fant jeg ut av Harman Kardon HK3490 er mye for pengene, og siden jeg ikke uansett skal ha surround, så er det like greit.

Så var det høytalere, pluss en extra subwoofer. XTZ subwooferen er ikke så ille etter hva jeg har lest her, skal vist være gode i både 10" og 12" utgaven. Jeg tenker da på 12".

Høytalere? Blir brukt på både tv, pc, og x-box. Kilden er optisk tos-link kabel fra hver av enhetene til receiver. Blir 90% musikk, og 10% film.
    Jeg er fremdeles litt skeptisk på 6", da hodet mitt tenker at disse blir rett og slett for små, og spinkle, og ikke kunne gi den bassen jeg ønsker fra høytalerne mine. Så minst 8" her, hvis ikke, anbefal noen gode høytalere med 6,5" element(er).

Jeg hører på alt slags musikk, blir veldig lite "festbruk" aka. mest mulig volum og bass. Men jeg ønsker å ha muligheten for å kunne gi meg selv, og andre en liten "oppristning" når det måtte passe.
    Størrelsesmessig er det likegyldig, helst ikke kjempestore, men kjent om de ikke er kompakte.

Jeg har selv CV VE8 nå, og er greit fornøyd, med kunne tenkt meg noe nytt,og annet, så helst noe som er bedre enn det

Så altså, pen lyd, fin størrelse, bra med midbass, pent design, og kurrant pris. Vanskelig kombinasjon, men tenker pris rundt 4000-5000,-.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •